INZERCIA

Ako (ne)nakupovať nábytok cez internet

Nákup rôznej elektroniky, kníh, prípadne oblečenia prostredníctvom internetu je v súčasnosti bežný. Prečo však tomu tak nie je aj v prípade nábytku? Čím sa táto komodita líši od ostatných a čoho je potrebné sa pri nákupe vyvarovať?

Nábytok ako spotrebný tovar

V prvom rade si musíme uvedomiť, že nábytok a bytové doplnky nie sú tovarom, ktorý si môžeme dovoliť meniť v krátkodobých intervaloch. Nie je to iba otázkou financií, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať, ale najmä konfortu a osobnej reprezentácie jeho majiteľa. Nábytok musí v prvom rade spĺňať prirodzené fyzické potreby. Slúži buď ako odkladisko osobných vecí, pracovná plocha, alebo priestor pre oddych. Preto je dôležité, aby bol vyberaný v súlade s našimi dlhodobými potrebami. Ako príklad je možné uviesť posteľ. Aby jej majiteľ mohol skutočne naplno využívať jej hlavnú funkciu, musí byť dokonale prispôsobená jeho telu a jeho životným návykom. Nie je ju preto možné meniť tak často, ako napríklad oblečenie.

Na druhej strane je však vybavenie našej domácnosti niečím, pomocou čoho predstavujeme okoliu seba a svoju osobnosť. Nábytok, ktorý kupujeme by preto mal korešpondovať aj s našim vkusom a životným štýlom. Optická a dizajnová stránka vyberaného nábytku je rovnako dôležitá ako jeho funkčnosť. Mal by nás reprezentovať ako navonok, tak aj dovnútra.

Nábytok teda nie je tovarom takého charakteru ako oblečenie, či spotrebná elektronika. Fakt, že nás sprevádza počas dlhého obdobia a odráža našu identitu, kladie na jeho výber a nákup vysoké nároky.

Nákup nábytku

Najjednoduchším spôsobom ako kupovať nový nábytok je vyhľadať najbližšiu predajňu a tam si jendnotlivé kusy prezrieť a vyskúšať. Klasická predajňa má však nástrahy, ktoré si bežný zákazník nie vždy uvedomje. Prvou z nich je jej rozloha. Ak sa nejedná priamo o mamutiu predajňu jedneho výrobcu, sortiment, ktorý vystavuje je pomerne malý. Zákazník si síce môže vybrať z katalógu, no v tom prípade neexistuje možnosť vyskúšať si tovar na vlastnej koži. Ďalšou nástrahou, ktorá pri nákupe nového nábytku jestvuje je jeho predraženosť. Ak má predajňa držať v chode svoje vlastné priestory a personál, nutne musí k cene tovaru priratávať maržu na vrub kupujúceho. Posledným a pravdepodobne najväčším problémom nákupu v klasickom obchode je obmedzenosť služieb. Kamenné obchody totiž zväčša v katalógoch ponúkajú len niekoľko vybraných druhov nábytku a bytových doplnkov od vybraných výrobcov.

Novým trendom nákupu je využívanie internetových predajní a katalógov. Používanie ich služieb sa zdá byť najvýhodnejšie z pohľadu konfortu nákupu a rýchlosti, pretože zákazník si môže z pohodlia domova vybrať z veľkej ponuky rôznych značiek a typov tovaru, online, alebo telefonicky si objednať konkrétny výrobok a následne vyčkať, kým mu bude doručený až do jeho domácnosti. Aj v tomto prípade je však potrebné mať sa na pozore. Spoločnosti, ktorých je v súčasnosti na trhu nepreberné množstvo ponúkajú rozdielnu kvalitu služieb. Znakmi, pomocou ktorých je možné určiť úroveň serióznosti predajcu, môžu byť napríklad: dĺžka existencie na trhu, ktorú si môžeme overiť podľa názvu v Obchodnom registri Slovenskej republiky, ponuka sortimentu od renomovaných značiek a výrobcov, ktorí neuzatvárajú zmluvy s podozrivými spoločnosťami, referencie firmy (istým vodítkom môže byť napríklad fakt, že na ňu neexistujú odkazy na stránke staznosti.sme.sk) a rozsah služieb, ktoré ponúka, ako je napríklad stála dostupnosť a erudovanosť personálu na uvedených kontaktných linkách, expresný dovoz zásielky a fungujúce reklamné oddelenie.

Ako nakupovať nábytok cez internet

Ak chceme využiť všetky možnosti, ktoré nám ponúkajú súčasné technológie a trendy predaja, môžeme nakupovať nový nábytok takým spôsobom, že skĺbime výhody nákupu v kamennej predajni a interentovom katalógu s tým, že eliminujeme riziká oboch spôsobov.

Sekcia nabytok.sme.sk ponúka zákazníkovi možnosť vybrať si z ponuky nábytku a bytových doplnkov, ktoré sú ľahko identifikovateľné aj v bežných, kamenných predajňach. Zároveň však ponúka oveľa širší sortiment výrobkov. Medzi nimi dominujú na značky, na trhu dlhodobo etablovaných výrobcov, ktorých ceny sú vďaka tomu, že sa jedná o výsostne internetovú službu, nižšie ako v klasických predajniach. Zároveň zabezpečuje rozsiahle spektrum služieb, ktoré sú priamo spojené s nákupom nového nábytku a umožňujú ešte výraznejší pokles cien a konfortnú dodávku, prispôsobenu momentálnym potrebám zákazníka. Medzi nimi dominujú vlastné dopravné kapacity a možnosť sledovania momentálnych skladových zásob v reálnom čase a urýchlenie dopravy vybraného tovaru k zákazníkovi.

Novým trendom, na ktorý sa sekcia nabytok.sme.sk dlhodobo orientuje je sektorový nábytok. Jeho prednosťou oproti ostatným typom je to, že ho môžeme po zakúpení a inštalácii meniť, podľa toho ako sa menia naše životné okolnosti, napríklad pri sťahovaní, prestavbe obydlia, či zmene funkcie jednotlivých miestností. Nábytok sa tak prispôsobuje nám a nie my nábytku.

(pr)

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť

Jeden z importovaných sviatkov som si s vnúčatami natoľko obľúbil, že za ním už po tretí raz vycestujeme. Opät do Tatralandie.

Tlačové správy

Brieždenie pod lomenicou

Úspešný workshop ARCHTVOR má už druhý ročník za sebou.

Tlačové správy

Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?

Využite Kombiprodukt a získajte najvýhodnejší úrok na trhu