Stavím sa s vami o čokoľvek, že každý z vás má podobné „gastro zážitky“ ako ja a moja rodina. Samozrejme, je jedno v akej lokalite. Keďže sa však už dnes dá podobným negatívam celkom jednoducho vyhnúť (čo pred rokom ešte veľmi neplatilo), myslím si, že stojí za to vedieť akým spôsobom.
Asi takto pred rokom som podľahol čaru zľavových portálov a kúpil som pre svoju rodinu, vrátane starých rodičov, jarný pobyt vo Vysokých Tatrách – ako inak, za polovičnú cenu, v jednom z top hotelov v regióne. Nechcem sa detailne vyjadrovať k službám hotela, s ním sme boli v celku spokojní. No ako správni turisti sme chceli okrem hotelovej kuchyne (čo bola mimochodom zrejme jediná služba hotela, ktorú môžem označiť za všetkých účastníkov zájazdu ako sklamanie) ochutnať aj iné špeciality v miestnych reštauráciách. Keďže sme tam boli 4 dni, každý deň sme to skúsili v inej reštaurácii. Začali sme v jednej z nich, ktorá mimochodom ešte pred štyrmi či piatimi rokmi patrila podľa hodnotení TRENDU medzi top reštaurácie v regióne, a ktorú som v tom čase aj navštívil. Keďže som mal z minulosti len pozitívnu skúsenosť, mali sme všetci veľké očakávania. Bohužiaľ, časy sa menia a s nimi aj kvalita reštaurácií. A ako to už býva vo väčšine prípadov, ide to s ňou dolu vodou. Detaily nie sú podstatné. Podstatné je, že podobnú skúsenosť sme mali aj na ďalší deň. Preto pri treťom pokuse sme sa snažili už ísť na istotu a zvolili sme iný top hotel v regióne. I keď bol vzdialený asi 20km, stálo to konečne za to. Bol som si však istý, že v Tatrách existujú aj iné kvalitné reštaurácie, len som sa o nich nedozvedel na recepcii hotela, ani na internete. Aj napriek pozitívnej skúsenosti na záver, celkový dojem po „gastro“ stránke zostal negatívny.
V ten istý mesiac prišli kolegovia po druhý krát s návrhom implementovať na náš web aj hodnotenia reštaurácií (prvý krát to bolo pri spustení restauracie.sk v júni 2010, kedy sme to považovali za predčasné). Po druhý krát a po čerstvých skúsenostiach z Tatier som vedel s istotou, že to má zmysel. O ďalší mesiac (pred necelým rokom v júni) pribudli na našom webe prvé hodnotenia. Medzi inými aj moje, k príslušným tatranským lokálom. Dnes je na restauracie.sme.sk už vyše 16 000 recenzií.
Keď si tento rok zopakujeme rodinný výlet, viem s istotou (nech to je kdekoľvek na Slovensku), že si reštaurácie vyberiem podľa vašich hodnotení na našom webe. Viem, že neurobím pri výbere krok mimo, lebo referencie sú to, na základe čoho sa v prvom rade rozhodujeme po celý život. Ak ste tak ešte neurobili, pridajte na náš web aj vaše skúsenosti s reštauráciami. Spoločne tak presmerujeme návštevy všetkých nás do kvalitnejších podnikov. Je to to najlepšie, čo môže každý z nás pre skvalitnenie gastro biznisu urobiť. Stojí za to, aby o tom vedeli aj ľudia okolo vás. Práve na základe hodnotení sme ja aj moji kolegovia objavili niekoľko výborných reštaurácií v našom okolí, o ktorých sme ani netušili.
Výber spomedzi top hodnotených podnikov:
Bratislava: Berg restaurant, Bistro St. Germain, Camouflage restaurant
Trnava: Pizza Kitty, U hladného býka, Wasabi sushi bar
Nitra: Zlatý Kľúčík, Penzión u Krba, Paládium
Trenčín: Hotel Magnus, Kursalón, Reštaurácia pri Synagóg
Banská Bystrica: Angels restaurant, New Angus, Aruba
Žlilina: Vulcano, City café , Villa Budatín
Prešov: Apartmány Kolégium, Kulinár, Mes Amis
Košice: 12 apoštolov, Villa Regia, Camelot
Poznáte prípadne lepšie podniky? Dajte o nich vedieť. Prostredníctvom vašich hodnotení na restauracie.sme.sk. A možno odmeníme aj vás voucherom do reštaurácie, alebo pobytom v niektorom z top hotelov na Slovensku:
Kempinski River Park Hotel*****
DoubleTree by Hilton Košice****
Magnus Hotel**** Trenčín
Hotel Rozsutec*** Vrátna
Viac informácií nájdete tu. Veľa šťastia pri vašich gurmánskych zážitkoch.
Autor: Ľubomír Jochim, restauracie.sme.sk