INZERCIA

Ženy kupujú počítače podľa designu a muži podľa výkonu

Výpočtová technika je stále krajšia a praktickejšia. O nákupe výpočtovej techniky totiž začínajú častejšie rozhodovať aj ženy.

Výpočtová technika je stále krajšia a praktickejšia. O nákupe výpočtovej techniky totiž začínajú častejšie rozhodovať aj ženy. Pre ne nie je prioritou výkon ani počet funkcií, ale hlavne design a praktickosť.

Už neplatí, že o nákupe výpočtovej techniky rozhoduje iba muž. Výber domáceho počítača dnes ovplyvňuje zhruba 34 percent žien. Vyplýva to z analýzy 20 tisíc obchodných transakcií realizovaných najväčším českým výrobcom počítačov HAL3000*.

Ženám sa preto začínajú prispôsobovať aj výrobcovia počítačov, a to najmä designom, ponukou funkcií a služieb, ktoré ženy ocenia. Tento trhový segment podľa HAL3000 rastie medziročne zhruba o 15 percent. „Výpočtová technika sa presunula z pracovní do obývačiek, kde plní aj designovú úlohu a ženy techniku aj častejšie obsluhujú. Slúži totiž ako centrum domácej zábavy, napríklad na sledovanie filmov, prehliadanie fotiek či prehrávanie hudby. Preto pri nákupe uplatňujú stále väčší vplyv ženy, ktoré majú iné priority ako muži,“ hovorí David Petrovič, produktový riaditeľ najväčšieho českého výrobcu multimediálnych počítačov HAL3000.

Iné priority žien potvrdzuje aj psychologická štúdia neziskovej organizácie Color association, ktorá vyhodnotila viac ako 100 tisíc profilov mužských a ženských respondentov: „Pre ženy je veľmi dôležitý aj komunikačne sociálny rozmer. Okrem funkčnosti im preto záleží aj na vzhľade a súlade s okolitým prostredím,“ zhrňuje závery štúdie doktor Filip Brodan.

Z analýzy nákupných preferencií ženských zákazníkov realizovanej výrobcom počítačov HAL3000 vyplýva, že chcú, aby sa technika ľahko a prakticky obsluhovala (30 %) a designovo ladila (30 %) so zvyškom domácnosti. „Preto rastú predaje minipočítačov, ktoré sa ľahko zmestia na policu vedľa televízie Rovnako designové notebooky slávia veľké úspechy. Muži naopak dávajú dôraz na výkon (40 %) a množstvo funkcií (30 %), ktoré zostava ponúka,“ hovorí David Petrovič a doktor Filip Brodan dodáva: „Ženy sa radi odlišujú s cieľom byť príťažlivejšie, neopakovateľné a jedinečné, preto rady do svojho okolia vnášajú svoju individualitu.“

Ženy by navrhli krajšie a praktickejšie počítače

Ženy zároveň ocenia, keď sa počítače jednoducho ovládajú: „Sú to veľmi náročné zákazníčky. Zatiaľ čo muž berie zložitejšie ovládanie ako výzvu, žena kladie dôraz na jednoduchosť a praktickosť. Nevidí dôvod, prečo robiť veci komplikovane. Keby sa robili počítače podľa žien, boli by užívateľsky oveľa prívetivejšie a neobsahovali by množstvo niekedy zbytočných funkcií,“ dodáva David Petrovič. Čo do výberu farieb, muži preferujú tradičnú šedú a čiernu, kdežto ženy volí odstíny červené, fialové či růžové.

Ženy tiež oveľa viac zaujíma servis a možnosť obrátiť sa na odborníka či výrobcu v prípade problémov. Tento trend sa ale prejavuje aj u mužov. „Stále viac užívateľov začína chápať počítač ako spotrebný tovar a nechce sa zdržovať zostavovaním, opravami, inštaláciami a podobne,“ vysvetľuje David Petrovič. „Na rozdiel od mužov, ktorých riziko priamo priťahuje, ženy nemajú potrebu riskovať. Ich potreba technike rozumieť ‚zvnútra‘, rozoberať ju alebo ju upravovať je preto výrazne nižšia,“ dodáva doktor Filip Brodan.

Stolné počítače zaznamenávajú „comeback“

Na špičke predajov sa stále držia notebooky a veľmi dynamicky sa rozvíjajú aj predaje tabletov. „Mobilita stále zákazníkov tiahne a potvrdzuje to záujem o takzvané ultrabooky, teda veľmi ľahké notebooky s dlhou výdržou a vysokým výkonom,“ hovorí David Petrovič. Naopak na ústupe sú takzvané netbooky, lacné notebooky, pri ktorých je nízka cena vykúpená malým displejom a nízkym výkonom.

Postupný rast popularity začínajú zaznamenávať aj stolné počítače, ktoré boli donedávna považované za neperspektívne. Presadzujú sa v „all-in-one“ a „mini“ podobe: „Zaberajú málo priestoru, majú prívetivý design, takže dobre vyzerajú aj v obývačke. Zároveň majú dostatočný výkon a funkcie, takže nahradia klasický počítač, DVD prehrávač, hudobnú mini vežu či hernú konzolu. Stali sa z nich multimediálne centrá zábavy, ktorá prostredníctvom televízie alebo tabletu umožňujú zdieľať filmy, fotografie aj hudbu,“ vysvetľuje David Petrovič.

Trendom je postupná integrácia techniky

Z domácností postupne miznú jednoúčelové zariadenia, ktorá nahradzuje integrovaná technika, napríklad multifunkčné tlačiarne a monitory. „Kombinácia tlačiarne, skeneru a kopírky je dnes samozrejmosťou. Podobne monitory slúžia aj k príjmu televízneho signálu a slúžia aj ako klasické televízory,“ hovorí David Petrovič.

Značný rast zaznamenávajú tiež predaje multimediálnych prehrávačov, ktoré umožňujú na televízií prehrávať filmy, hudbu či fotografie: „Ľudia chcú pristupovať k multimediálnemu obsahu aj prostredníctvom TV obrazovky, ale množstvo starších televízorov neumožňuje pripojenie k domácej sieti,“ dodáva David Petrovič.

Postupne z domácností miznú aj klbká drôtov, ktoré nahradzuje bezdrôtová technika. „Dnes sa predávajú takmer výhradne bezdrôtové myši a klávesnice. Rovnako bezdrôtové pripojenie tlačiarne sa stáva samozrejmosťou,“ uzatvára David Petrovič, produktový riaditeľ najväčšieho českého výrobcu multimediálnych počítačov HAL3000. 

Akú techniku spotrebitelia najviac kupujú:

  • notebooky
  • stolné počítače
  • tlačiarne
  • monitory
  • tablety

 

Od akej techniky spotrebitelia ustupujú:

  • netbooky (malé lacné notebooky)
  • klasické stolné skenery (sú súčasťou multifunkčných tlačiarní)
  • drôtové myši a klávesnice (striedajú ich bezdrôtové)
  • zvukové karty (sú už väčšinou súčasťou základnej dosky)

 

Aká technika zaznamenáva dynamický rast:

  • tablety (slúžia pre rýchly prístup k dátam)
  • ultrabooky (vysoký výkon, výdrž batérie a mobilita)
  • stolné PC ako centrum domácej zábavy
  • počítače v obrazovke, tzv. all-in-one

 

Ďalšie informácie poskytne:

elektro.sme.sk, realshop@gratex.com

Internetový obchod elektro.sme.sk prevádzkuje spoločnosť Gratex International v spolupráci s vydavateľstvom Petit Press. Ak máte otázky, na ktoré ste nenašli na stránkach elektro.sme.sk odpoveď, alebo máte tip ako zlepšiť stránky elektro.sme.sk, kontaktujte nás vyplnením on-line formulára.



Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu

Komunálny poslanec M. Borguľa vyzýva vládu, aby vyšpecifikovala, akým spôsobom prispeje štát k rozvoju Bratislavy.

Tlačové správy

Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave

Ekonomická univerzita v Bratislave 26. septembra 2017 slávnostne otvorila akademický rok 2017/2018.

Tlačové správy

Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane

V projekte Seberíniho, ktorý vyrastá v bratislavskej mestskej časti Ružinov, sa predalo 60% bytov ešte pred spustením kampane.

Tlačové správy

FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov

Rozhovor nám poskytla dekanka Fakulty sociálnych a ekonomických vied UK v Bratislave doc. JUDr. PhDr. Lucia MOKRÁ, PhD.