SME

Vyberáme si bývanie naozaj starostlivo?

Áno. Kríza Slovákov naučila nielen šetriť, ale aj starostlivo vyberať nové bývanie. Opäť teda platí staré múdro: Nie sem tak bohatí, aby sme si kupovali lacné veci.

Hľadanie kvalitného bývania je takmer práca na plný úväzok. Neustále sledovanie inzerátov na internete, či v novinách, následné obhliadky novostavby, či staršieho bytového komplexu, a samozrejme, dohadovanie sa na cene. Veľkou výhodou, na ktorú dáme, sú odporúčania našich známych, či dobré referencie v médiách.

Pozeráme na kvalitu

Spotrebiteľské správanie Slovákov zmenila kríza, a to najmä v tom, že sme náročnejší na kvalitu realizácie a architektúru bytovej jednotky. Pozorne si všímame nielen samotný byt, ale aj jeho okolie. Mnoho z nás totiž ocení napr. záhradu, či detské ihrisko v blízkosti bývania.

Tiež nám nie je jedno, či kupujeme byt v osobnom vlastníctve, alebo byt družstevný. Z druhej varianty vyplývajú ďalšie možné náklady, po prípade možné odkúpenie od Družstva.

Aké bývanie hľadáme?

Slovenský trh možno rozdeliť na tri záujmové skupiny o bývanie:
- Prvá z nich hľadá nové bývanie pre rodinu vo veľkom priestore, zaujíma sa napr. aj o stavebné pozemky.
- Druhá skupina kupujúcich má záujem o kúpu bytu s cieľom investovať. Väčšinou sa jedná o byty (staršie ale i novostavby) blízko centra mesta, ktoré následne prenajímajú.
- Tretiu skupinu tvoria mladé páry, ktoré ešte neplánujú rodinu a hľadajú si vlastné menšie bývanie, ktoré by mohli následne (po určitom čase) prenajať.

Bývanie niečo stojí

Drvivá väčšina Slovákov si na kúpu nového bytu či domu si berie hypotéku, alebo využije služby privátneho bankovníctva. Už menšie percento z nás si kúpy byt, alebo dom v hotovosti.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  3. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  4. Signature vône podľa osobnosti
  5. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  6. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  7. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  8. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  1. Signature vône podľa osobnosti
  2. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  3. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  4. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  5. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  6. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  7. V Malackách vybudovali čajové impérium
  8. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 13 374
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 10 440
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 5 880
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 641
  5. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 5 185
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 492
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 317
  8. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis 3 734
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nájdite tú, ktorá vás naozaj vystihuje.


INZERCIA 17 h

V dobe, keď sa výrobné procesy zrýchľujú, Budweiser Budvar ide vlastnou cestou.


INZERCIA 17 h

Úspech ako životný štýl. Ako slovenskí milionári pristupujú k životu a biznisu?


INZERCIA 17 h

Strachanovci stavili na svoje meno aj na inšpirácie z Rakúska.


INZERCIA 21. sep
SkryťZatvoriť reklamu