SME
Piatok, 23. august, 2019 | Meniny má Filip
INZERCIA

V lete sme rozšafnejší, míňame viac ako inokedy

V lete minieme na zábavu raz toľko ako počas roka Určite však menej ako vlani

Slováci minú v lete na zábavu priemerne 144 € mesačne, čo je viac ako dvojnásobok toho, čo míňame v iných obdobiach roka. V lete sa znižuje aj počet tých, ktorí dokážu zábave odolať a neminúť na ňu vôbec nič.

V lete na zábavu neminie ani euro len 8 % ľudí, počas roka dokáže zábave odolať 13 %. So zábavou do 50 € sa zmestí v lete 27 % Slovákov, v iných mesiacoch až 50 %.

Naopak viac ako 100 € mesačne počas letných mesiacov minie až 39 % Slovákov. Niektorí respondenti dokonca uviedli, že v lete na bežné voľnočasové aktivity minú až 1 000 € mesačne. Tieto sumy nezahŕňajú výdavky na letnú dovolenku, ide len o každodenné aktivity.

„V lete stúpajú predovšetkým výdavky na kúpaliská a rôzne výlety, ale viac nechávame aj v kaviarňach, baroch a reštauráciách. Zaujímavé je, že napriek tomu, že v lete môžeme viac času tráviť vonku, výdavky na kino neklesajú a sú stabilné počas celého roka,“
ˇhovorí Marek Tomeš, špecialista na prieskumy Prima banky.

Druhom zábavy, na ktorý Slováci míňajú najviac peňazí je šport (26 %), na druhom mieste je posedenie s priateľmi, kávičkovanie, prípadne zábava v baroch a na diskotékach (14 %), na treťom mieste krátkodobé výlety (11 %). Obľúbené sú aj kúpaliská, kultúrne podujatia či hudobné festivaly.

„Je zaujímavé porovnanie medzi mužmi a ženami. Obe pohlavia síce najčastejšie míňajú prostriedky na šport, avšak u žien je toto percento len polovičné v porovnaní s mužmi (M:35%, Ž: 17%). Muži sa chodia v porovnaní so ženami častejšie zabávať s priateľmi do podnikov, ženy však nad mužmi s prehľadom vyhrávajú v míňaní peňazí na kultúru či wellness,“ povedal Tomeš.

Vyššie uvedené čísla prieskumu hovoria o tohtoročnom lete. Takmer 40 % respondentov však uviedlo, že tento rok míňajú na zábavu menej ako vlani. Výdavky na voľný čas znižovali najmä ľudia z menších miest mimo západného Slovenska, čo môže súvisieť jednak s lepšími možnosťami voľnočasových aktivít v tomto regióne, ale tiež s nižším ohrozením stúpajúcou nezamestnanosťou.

Čísla vyplynuli z telefonického prieskumu, ktorý pre Prima banku zrealizovala agentúra 2muse.

Prima banka Slovensko, a.s., pôsobí na trhu od roku 1993. Je jednotkou na trhu v poskytovaní služieb pre mestá a obce. V súčasnosti sa zameriava najmä na rozvoj retailového bankovníctva. V súlade s touto dlhodobou stratégiou zvyšuje dostupnosť služieb pre klientov rozširovaním siete pobočiek a bankomatov. S počtom obchodných miest 81 je piatou najväčšou bankou na Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii 137 bankomatov. Pri svojich produktoch a procesoch sa zameriava najmä na jednoduchosť, rýchlosť a výhodnosť.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta

Nestihli ste ešte dovolenku? Vyberajte si z lákavých ponúk na konci sezóny.

Tlačové správy

Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne

Slovenská technická univerzita v Bratislave opäť dokázala, že vie konkurovať univerzitám na svetovej úrovni.

Tlačové správy

Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami

Podľa psychológov patria spomienky na jedlo medzi tie najsilnejšie.