Inzercia na základe kontextu na stránke
Jednou z možností online inzercie je zobrazovanie inzerátov na základe kontextu. Ide o grafické bannery, či textové reklamy zobrazené na weboch spolupracujúcich so spoločnosťou, ktorá sprostredkuje takúto formu ako napr. Etarget alebo AdWords od Googlu. Veľmi zjednodušene povedané vytvoríte vlastné inzeráty a nastavíte optimálne cielenie. Cieliť môžete podľa záujmov a určovať, kde sa reklama zobrazí zas podľa stránok, ktoré vám Etarget ponúka. Dôležitá je samozrejme maximálna cena za preklik a azda najdôležitejšia časť správy kampane je pravidelná optimalizácia.Reklama vo vyhľadávaní vs. kontextová reklama
Množstvo inzerentov porovnáva tieto 2 druhy online reklamy a vo väčšine prípadov ostane len pri klasických "pepecéčkach". Sú prípady, pre ktoré skutočne nie je reklama v kontexte lákavá. Avšak pri menej známej službe, ktorú ľudia nemusia automaticky poznať, ako je napríklad večerný kurz exotických kuchýň je využitie kontextovej reklamy rozumné. Narozdiel od užívateľa prichádzajúceho cez vyhľadávač, nie je "kontextový zákazník" tak prísny na stránku, na ktorú sa dostane. Je otvorený voči novej službe a dáva jej príležitosť osloviť ho.Reklamu v kontextovej sieti rozhodne naša společnosť Unikum odporúča hlavne novým službám či produktom. Treba však dbať na pravidelnú optimalizáciu a sledovanie ROI. Kvalitné nastavenie kontextovej reklamy môže trvat aj dlhé týždne.