SME
Streda, 22. máj , 2019
INZERCIA

Spoločný účet partnerov je IN

Prieskum medzi partnermi: Ako riešite rodinné financie?

Slovenské domácnosti majú rady kompromisy - 58 % respondentov si myslí, že v rozhodovaní o financiách majú doma obaja rovnako silné slovo. Ak by sme sa pozreli na vec iba z pohľadu žien, tak 31 % z nich si myslí, že rozhoduje hlavne ona a 56 % že spoločne. Z pohľadu mužov je to trochu inak, pretože iba 24 % z nich si myslí, že má doma hlavné slovo a 60 % z nich tvrdí, že sa rozhodujú spoločne.

• Teóriu o kompromisnom správaní slovenských domácností potvrdzuje aj fakt, že až 70 % z nich má zriadenú spoločnú kasu. Iba 30 % si drží svoje prostriedky separátne.

„Spoločné kasy majú najmä domácnosti vo veku od približne 30 rokov. V tom čase väčšinou prichádzajú deti, manželky strácajú príjem a zriadenie spoločného rozpočtu je takmer nevyhnutné. Zvyk následne v domácnostiach pretrváva i v ďalších rokoch. K separátnemu riadeniu financií sa už partneri vrátia len málokedy,“ povedal Marek Tomeš, špecialista na prieskumy Prima banky.

• Spoločné riadenie financií najmenej funguje v domácnostiach v BA kraji, kde ho má iba 56 % respondentov a 44 % sa stará o financie samostatne.

• Najčastejším spôsobom riadenia spoločných financií je účet v banke. 65 % domácností, ktoré majú spoločnú kasu, má zriadený spoločný účet v banke. 16 % ďalších domácností využíva účet niektorého z partnerov na riadenie spoločných financií. Hotovosť používa približne 14 % dopytovaných domácností.

• Najčastejšie sa partneri spoločne rovnakým dielom podieľajú na rozhodnutí o výdavkoch na zábavu (ktorá logicky musí baviť oboch) – 84 %, ďalej o výbere dovolenky (81 %) a celkovo pri väčších výdavkoch (elektronika, bývanie a pod). Najmenej spoločných rozhodnutí sa realizuje pri výdavkoch na potraviny, len 48 % - tie sú doménou žien.

• Z pohľadu mužov majú oni väčšie slovo v porovnaní so ženami pri rozhodovaní o poistení (36 %), telekomunikačných službách (28 %), nákupe spotrebičov a elektroniky (21 %), ukladanie úspor do banky (21 %) a pri riešení záležitostí týkajúcich sa bývania (18 %).
• Z pohľadu ženy rozhodujú ony suverénne viac o potravinách (55 %), výdavkoch na deti (33 %) a zariaďovaní domácnosti (26 %).

• Najviac sa partneri v slovenských domácnostiach vedia zhodnúť vo výdavkoch na potraviny. Až v 54 % domácností nevznikajú kvôli výdavkom na tento druh tovarov konflikty. Pravdepodobne preto, že muži nechávajú túto oblasť najmä na partnerky a samozrejme aj vzhľadom na výšku jednorazových výdavkov, ktoré sú v porovnaní s tovarmi dlhodobej spotreby nižšie. Podpriemerný počet konfliktov vzniká aj pri ukladaní peňazí do banky.
• Najkonfliktnejšou oblasťou z pohľadu slovenských partnerov je zariaďovanie domácností. Konflikty však našťastie aj podľa odpovedí respondentov vznikajú skôr zriedkavo. V zásade ani zariaďovanie domácnosti nerealizujeme až tak často.

Výsledky vyplývajú z telefonického prieskumu, ktorý pre Prima banku zrealizovala agentúra 2Muse na vzorke 800 respondentov.

Prima banka Slovensko, a.s., pôsobí na trhu od roku 1993. Je jednotkou na trhu v poskytovaní služieb pre mestá a obce. V súčasnosti sa zameriava najmä na rozvoj retailového bankovníctva. V súlade s touto dlhodobou stratégiou zvyšuje dostupnosť služieb pre klientov rozširovaním siete pobočiek a bankomatov. S počtom obchodných miest 81 je piatou najväčšou bankou na Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii 137 bankomatov. Pri svojich produktoch a procesoch sa zameriava najmä na jednoduchosť, rýchlosť a výhodnosť.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým?

Vodičov prijímajúcich smrteľný hovor pribúda.

Tlačové správy

ČSOB podporuje podnikateľov a malé firmy

ČSOB berie biznis podnikateľov a malých firiem osobne. Práve preto je jednou z najodporúčanejších bánk v tomto segmente.

Tlačové správy

Mliečny sortiment privátnych značiek boduje o spotrebiteľov

Je kvalitný a cenovo výhodný.