...prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti väčšinou nie je problémom, ale len dovtedy, kým sa za vami nerozblikajú majáky policajného vozidla, alebo kým na vás nekýva policajt s „plácačkou“. Doba je hektická, všetci sa niekam ponáhľame, vozidlo je pre mnoho ľudí mobilnou kanceláriou bez ktorej sa už jednoducho zaobísť nedá. Bohužiaľ kombinácia „ponáhľam sa“ a viac ako „300 radarov“, ktorými je vyzbrojená polícia sa veľmi neopláca a výsledkom je väčšinou pokuta za prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti.
Aj to je dôvod prečo mnohí vodiči inklinujú k myšlienke zabezpečiť si antiradar, odborne nazývaný ako radarový detektor. Mnohých ľudí neodradí ani to, že tieto zariadenia je zakázané používať, prípadne mať v polohe umožňujúcej ich použitie, nakoniec pokuta za použitie antiradaru je často krát nižšia ako samotná pokuta za rýchlosť, prípadne odobratie vodičského oprávnenia.
V súčasnosti je množstvo meračov, ktorými polícia SR disponuje, najstaršími typmi meračov sú mobilné a stacionárne radary značky Ramer, pevne zabudované do policajných vozidiel. Následne pribudli laserové merače rýchlosti LTI 20-20 UltraLyte Micro DigiCam, ktoré boli o pár rokov doplnené modernejším laserovým meračom LTI 20-20 TruCam. A akoby nám vodičom nestačilo, začiatkom roka 2012 boli nakúpené ďalšie nové radary s označením MultaRadar CD.
Tak ako pokročila technológia meračov rýchlosti, ruka v ruke pokročili aj výrobcovia antiradarov a tak si stačí kliknúť do vyhľadávača a ponuka antiradarov je široká. Od lacných ázijských zariadení /ktoré často krát skôr nefungujú ako majú, prípadne na našom území „vidia“ všetko okrem policajného radaru/ cez montážne firmy autopríslušenstva, až po profesionálnu firmu zameranú výhradne na predaj a montáž antiradarov. Medzi najznámejšie značky antiradarov patria Beltronics, Protector, Escort, Valentine One tzv. V1, prípadne Stinger Card alebo Stinger DSi. Z antilaserov sú zas najspoľahlivejšie značky ako napr. AntiLaser G9 RX, Laser Interceptor, prípadne Target LT 400.
Spomínané zariadenia sú naozaj sofistikované, mnohé z nich dokážu plniť aj iné funkcie ako napríklad parkovací asistent, kniha jázd pre účtovnú evidenciu vozidiel a pod. Ak je v danej krajine zakázané používať alebo vlastniť antiradary, prípadne aj antilasery, tieto funkcie je možné deaktivovať a jazdiť legálne aj tam, kde je legislatíva menej priaznivá.
Nech je ako chce, treba ale poznamenať, že niektorí vodiči by mali slabšie tlačiť na plynový pedál a to hlavne obciach a mestách, kde naozaj ohrozujú nielen svoj život, ale najmä chodcov – na druhej strane by nezaškodilo merať rýchlosť vozidiel v mestách a to najmä na rizikových miestach ako pred školami, škôlkami, pri nemocniciach, frekventovaných úsekoch a nie v kríčkoch na konci dediny pri tabuli „koniec obce“, ktorá je vysunutá aspoň 300 metrov od posledného obydlia.