SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Becherovke Slováci veria aj naďalej

Napriek negatívnemu vplyvu metanolovej aféry na imidž českého alkoholu dôvera slovenských spotrebiteľov v Becherovku ostala neotrasená.

Obľúbený bylinný likér, ktorý za svoj považujú aj Slováci, by si podľa výsledkov prieskumu stále kúpilo najviac ľudí, poráža dokonca aj konkurenčné slovenské značky.

Podľa prieskumu agentúry TNS uskutočneného 12. - 18. októbra 2012 na reprezentatívnej vzorke Slovákov aspoň príležitostne konzumujúcich alkohol, metanolová kauza mohla vo vzťahu ku českým značkám liehovín negatívne ovplyvniť nákupné zámery asi 40% domácich spotrebiteľov. Českého alkoholu nakupujú menej než pred jeho dočasným zákazom počas metanolovej kauzy najmä mladšie ženy s nižšími príjmami. Naproti tomu však 55% respondentov uviedlo, že ich nákupné zvyklosti sa v tomto smere vôbec nezmenili.

Prieskum sa zameral aj na vnímanie konkrétnych značiek alkoholu, vrátane tých slovenských. Bez ujmy z kauzy jednoznačne vyšla najmä Becherovka, ktorú by si kúpilo takmer 80% respondentov, čím sa zaradila pred všetky ostatné – aj slovenské – značky v prieskume. Žiadne pochybnosti o Becherovke nemajú viac ako tri štvrtiny opýtaných, v prvej trojke rebríčku dôveryhodnosti jej spoločnosť robia Metaxa a Demänovka. Viac obáv než tmavý alkohol v respondentoch vyvolávajú vodky, na úplnom konci rebríčka skončila doma pálená slivovica. Z výsledkov prieskumu teda vyplýva, že Slováci vnímajú rozdiel medzi rizikovým alkoholom a overenými značkami.

„Teší nás dôvera spotrebiteľov, ktorí vedia, že na našu tradíciu a overenú kvalitu sa môžu spoľahnúť a neprepadli mediálnej panike. Napriek tomu, že renomované české značky nikdy neboli súčasťou metanolovej kauzy, sa totiž pravidelne objavovali v reportážach o afére a prispôsobiť sa, samozrejme, museli aj vládnym opatreniam, čo u niektorých konzumentov mohlo vyvolať zbytočné obavy,“ hovorí brand manager Becherovky Lenka Bačková.

Zelené nálepky potvrdzujúce bezpečnosť českého alkoholu, ktorými najneskôr od 1. decembra musia byť označené všetky predávané fľaše vyrobené od 1.1.2012 do 27.9.2012, majú pozitívny dopad na kúpny zámer až u 60% spotrebiteľov. Pre asi pätnásť percent zákazníkov, najmä mužov, nehrajú pri výbere žiadnu rolu. Naopak, takmer 30%-ná skupina, ktorej opäť dominujú ženy, by si označenú fľašu vraj skôr nekúpila.
„Ženy sú všeobecne opatrnejšie a viac dbajú na bezpečnosť produktov, ktoré do domácnosti prinesú. Je preto prirodzené, že označovanie istej skupiny výrobkov v nich môže vyvolať tieň pochybnosti. Radi by sme však zdôraznili, že práve zelená nálepka je signálom, že daný alkohol prešiel laboratórnymi testami a je absolútne bezpečný. Za kvalitu našich produktov stopercentne ručíme a ako ukázali aj výsledky prieskumu, naši spotrebitelia to vedia.“ dodáva Bačková.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 850
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 666
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 569
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 282
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 918
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 877
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 738
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 677
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Knižná novinka Obyčajný hviezdny prach je dojímavý príbeh plný nádeje.


INZERCIA 8 h

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr
SkryťZatvoriť reklamu