SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Becherovke Slováci veria aj naďalej

Napriek negatívnemu vplyvu metanolovej aféry na imidž českého alkoholu dôvera slovenských spotrebiteľov v Becherovku ostala neotrasená.

Obľúbený bylinný likér, ktorý za svoj považujú aj Slováci, by si podľa výsledkov prieskumu stále kúpilo najviac ľudí, poráža dokonca aj konkurenčné slovenské značky.

Podľa prieskumu agentúry TNS uskutočneného 12. - 18. októbra 2012 na reprezentatívnej vzorke Slovákov aspoň príležitostne konzumujúcich alkohol, metanolová kauza mohla vo vzťahu ku českým značkám liehovín negatívne ovplyvniť nákupné zámery asi 40% domácich spotrebiteľov. Českého alkoholu nakupujú menej než pred jeho dočasným zákazom počas metanolovej kauzy najmä mladšie ženy s nižšími príjmami. Naproti tomu však 55% respondentov uviedlo, že ich nákupné zvyklosti sa v tomto smere vôbec nezmenili.

Prieskum sa zameral aj na vnímanie konkrétnych značiek alkoholu, vrátane tých slovenských. Bez ujmy z kauzy jednoznačne vyšla najmä Becherovka, ktorú by si kúpilo takmer 80% respondentov, čím sa zaradila pred všetky ostatné – aj slovenské – značky v prieskume. Žiadne pochybnosti o Becherovke nemajú viac ako tri štvrtiny opýtaných, v prvej trojke rebríčku dôveryhodnosti jej spoločnosť robia Metaxa a Demänovka. Viac obáv než tmavý alkohol v respondentoch vyvolávajú vodky, na úplnom konci rebríčka skončila doma pálená slivovica. Z výsledkov prieskumu teda vyplýva, že Slováci vnímajú rozdiel medzi rizikovým alkoholom a overenými značkami.

„Teší nás dôvera spotrebiteľov, ktorí vedia, že na našu tradíciu a overenú kvalitu sa môžu spoľahnúť a neprepadli mediálnej panike. Napriek tomu, že renomované české značky nikdy neboli súčasťou metanolovej kauzy, sa totiž pravidelne objavovali v reportážach o afére a prispôsobiť sa, samozrejme, museli aj vládnym opatreniam, čo u niektorých konzumentov mohlo vyvolať zbytočné obavy,“ hovorí brand manager Becherovky Lenka Bačková.

Zelené nálepky potvrdzujúce bezpečnosť českého alkoholu, ktorými najneskôr od 1. decembra musia byť označené všetky predávané fľaše vyrobené od 1.1.2012 do 27.9.2012, majú pozitívny dopad na kúpny zámer až u 60% spotrebiteľov. Pre asi pätnásť percent zákazníkov, najmä mužov, nehrajú pri výbere žiadnu rolu. Naopak, takmer 30%-ná skupina, ktorej opäť dominujú ženy, by si označenú fľašu vraj skôr nekúpila.
„Ženy sú všeobecne opatrnejšie a viac dbajú na bezpečnosť produktov, ktoré do domácnosti prinesú. Je preto prirodzené, že označovanie istej skupiny výrobkov v nich môže vyvolať tieň pochybnosti. Radi by sme však zdôraznili, že práve zelená nálepka je signálom, že daný alkohol prešiel laboratórnymi testami a je absolútne bezpečný. Za kvalitu našich produktov stopercentne ručíme a ako ukázali aj výsledky prieskumu, naši spotrebitelia to vedia.“ dodáva Bačková.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020

Celkový trh s uvedenými vozidlami tak poklesol o takmer 25% oproti roku 2019.

Tlačové správy

Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách

Digitalizácia má byť o moderných riešeniach, ktoré slúžia ľuďom. Ich zavádzanie do každodenného života je prioritou aj pre DATALAN

Tlačové správy

Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru

Trend podčiarkujú čísla návštevnosti webstránky poisťovne a stavebnej sporiteľne Wüstenrot