Online verzia jazykovej poradne sprístupňuje doteraz nedostupnú databázu tisícov odborne zodpovedaných otázok o slovenčine.
Desaťročia pracovníci Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra odpovedajú na otázky ľudí, ktorí si nevedia rady so slovenským jazykom. Pýtajú sa na spisovnosť slov, písanie malých a veľkých písmen či domáce ekvivalenty cudzích slov. Jazyková poradňa funguje najmä prostredníctvom listov, telefónov či emailu.
Skupina Sme.sk prináša pre známu službu Jazykovedného ústavu ďalšiu platformu – web. Z položených otázok tvorí databázu, v ktorej ľudia môžu hľadať odpovede na svoje otázky. Pri hľadaní odpovede na svoj problém web najprv ponúkne vypracované odpovede na otázky, až sekundárne ľudí spojí s ústavom prostredníctvom online formulára. Ten je adresovaný priamo jeho pracovníkom, ktorí na ne v krátkom čase odpovedia. Všetky nové odpovede sa stávajú súčasťou verejnej databázy sprístupnenej širokému okruhu používateľov. Odborní pracovníci ústavu sa tak môžu sústrediť predovšetkým na nové otázky.
Nová služba funguje na www.jazykovaporadna.sk, auditovaná pod Sme.sk. Vyvinutá je kompletne internými silami skupiny. Jazyková poradňa obsahuje v momente spustenia databázu viac ako 1150 odpovedí na otázky používateľov. Odpovede sa týkajú gramatiky, morfológie či syntaxe. Priebežným dopĺňaním sa databáza každodenne rozrastá.
„Projekt elektronickej jazykovej poradne je prísľubom, že používatelia jazyka získajú v skrátenej lehote odpoveď na svoje otázky týkajúce sa jazyka. Pracovníci Jazykovej poradne tak nebudú musieť opakovane odpovedať na rovnaké otázky, čím sa výrazne zefektívni ich práca aj úroveň poskytovaných služieb,“ uviedla Sibyla Mislovičová z Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra SAV v Bratislave.
Služba je pre používateľov bezplatná, financovaná prostredníctvom reklamných plôch.