INZERCIA

Diesel stále v prevahe

Na trhu s ojazdenými autami jednoznačne dominuje diesel na úkor benzínových motorov

 

Námestovo. Nielen v štatistike predaja nových automobilov, ale už aj na trhu s ojazdenými autami jednoznačne dominuje diesel na úkor benzínových motorov. U vozidiel v kategórii 0 až 20 rokov je to dokonca takmer 63 percentný podiel. Je to dané jednak lepšou spotrebou PHM, ako aj priaznivejším priebehom výkonu a krútiaceho momentu. Nevýhodou je však často značne vyššia kúpna cena, ako aj vyššie servisné  náklady.

 

A práve servisné náklady dokážu poriadne prekvapiť a potrápiť nejedného pôvodne šťastného majiteľa ojazdeného dieslového vozidla. Najmä u moderných vstrekovacích systémov common rail  dokážu náklady na opravu presiahnuť kúpnu hodnotu vozidla. Keď k tomu prirátame možné a pravdepodobné poruchy turbodúchadla, žhaviacej sústavy, pomerne komplikovanej spojky.

 

Preto by sa mal každý, kto plánuje kúpiť ojazdené vozidlo zamyslieť hlavne nad
opodstatnenosťou kúpy dieslového vozidla. Podľa môjho názoru, minimálny ročný nájazd pre dieslový motor je 25- až 30-tisíc km. Samozrejme ak sa nevyskytne žiadna porucha, tak aj 5-tisíc km ročne sa oplatí jazdiť na diesli, ale štatistika hovorí niečo iné. Životnosť moderných common rail systémov je maximálne 300-tisíc km. Aj po tomto nájazde môže motor fungovať, ale už je len otázkou času dokedy a ako. Výnimkou nie sú ani poruchy pod 100-tisíc km. O tom, že moderné systémy nielen common rail,  ale aj združené vstrekovače (pumpa dýza) a elektronické rotačné čerpadlá sú veľmi náchylné na kvalitu paliva ani netreba pripomínať.

 

Dobrou  správou pre majiteľov dieslov je silnejúca snaha výrobcov palivových
systémov o ich opraviteľnosť. Dnes je prakticky väčšina z nich opraviteľná do stavu nového komponentu. Podmienené je to však technikou a podporou priamo od samotných výrobcov. Len oni poznajú dokonale technológiu opravy a následných skúšok tak, aby opravovaný komponent spĺňal všetky požadované parametre. Nijakým spôsobom nie je možné opravovať diesel komponenty neautorizovanou technikou a bez technickej a dátovej podpory. Je možné určite opraviť komponent aj tzv. na kolene, alebo na rôznych samozvaných skúšobných zariadeniach, výsledok je takpovediac náhodný. Niekedy vynikajúci, inokedy s katastrofálnymi následkami pre motor, prípadne majteľa. Keď je však oprava vykonaná podľa predpisov výrobcu, na jeho technológii a s použitím originálnych
náhradných dielov, je stav a životnosť opravovaného komponentu porovnateľná s novým komponentom. Repasný – opravný systém má teda zmysel, hlavne v dobe neustáleho zvyšovania vstrekovacích tlakov v honbe  za emisnými limitmi. Samozrejme, že tieto budú mať vplyv na ešte menšiu  životnosť a väčšiu citlivosť.


Spoločnosť EKOCAR vám ponúka nielen autorizované kontroly a opravy komponentov od výrobcov BOSCH, DELPHI, VDO a DENSO, ale aj profesionálnu diagnostiku vozidla. Pre autoservisy je dostupné poradenstvo a systém školení od najstarších systémov až po najmodernejšie, použité v nových automobiloch. Opravy sa netýkajú len osobných automobilov, ale aj nákladných, poľnohospodárskych a stavebných strojov atď. Diesel je už dnes jednoducho všade - aj na www.ekocar.sk

 

Martin Bolek

Ekocar



 



 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!

O2 ďakuje ľuďom, ktorí pre nás v Novembri 89 vybojovali slobodu.

Tlačové správy

4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť

Nenechajte sa popliesť poverami či polopravdami o tepelnoizolačných materiáloch

Tlačové správy

Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva

V priestoroch Múzea dopravy v Bratislave 19. októbra 2018

Tlačové správy

XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry

XXIII. Seminár I. Poliačka s medzinárodnou účasťou – Rozvoj cestnej infraštruktúry.