SME

Budujeme moderné cesty a železnice pre Slovensko

Naša krajina nutne potrebuje postaviť kvalitné cesty a zmodernizovať železnice, ktoré ušetria čas, zvýšia bezpečnosť a súčasne prinesú prácu do regiónov.

Naša krajina nutne potrebuje postaviť kvalitné cesty a zmodernizovať železnice, ktoré ušetria čas, zvýšia bezpečnosť a súčasne prinesú prácu do regiónov.

 

Obstáť v medzinárodnej konkurencii môžeme len s kvalitnou a modernou infraštruktúrou. Európska únia nám v tom výrazne pomáha cez eurofondy prostredníctvom Operačného programu Doprava (OPD).

Operačný program Doprava predstavuje plán finančnej podpory projektov, ktoré majú význam nielen z hľadiska dopravy, ale pre celú ekonomiku. Financie smerujú do regiónov, ktoré to najviac potrebujú. Hlavným cieľom tohto operačného programu je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy.

Európska komisia schválila OPD na roky 2007 až 2013, pričom z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a Kohézneho fondu alokovala na program približne 3,2 mld. eur. V rámci kohéznej politiky na roky 2007 až 2013 to predstavuje približne 30 % z celkových investícií EÚ vyčlenených pre Slovensko. Riadiacim orgánom OPD je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Ako sú rozdelené financie z Operačného programu Doprava:

✔ Železničná infraštruktúra (24,3 % z celkových finančných prostriedkov)

✔ Cestná infraštruktúra TEN-T (31,6 % z celkových finančných prostriedkov)

✔ Intermodálna dopravná infraštruktúra (3,2 % z celkových finančných prostriedkov)

✔ Infraštruktúra pre integrované dopravné systémy (13,2 % z celkových finančných prostriedkov)

✔ Cestná infraštruktúra – rýchlostné cesty a cesty I. triedy (21,5 % z celkových finančných prostriedkov)

✔ Verejná osobná železničná doprava (4,7 % z celkových finančných prostriedkov)

✔ Technická pomoc (1,5 % z celkových finančných prostriedkov)

 

Realizáciou programu sa má do roku 2015 zabezpečiť modernizácia približne 70 km železníc, výstavba asi 230 km diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy a modernizácia 430 km ciest I. triedy. V rámci úspor to predstavuje približne 22 minút v osobnej železničnej doprave a 72 mil. eur v osobnej i nákladnej cestnej doprave. Ďalším prínosom je zníženie počtu nehôd na cestách, zvýšenie hustoty ciest vyššej triedy, ako aj zvýšenie podielu železničnej dopravy v nákladnej doprave.

 

Prostredníctvom Operačného programu Doprava bolo doposiaľ zmodernizovaných viac ako 52 km železničných tratí, odovzdalo sa takmer 21 km diaľnic, 18 km rýchlostných ciest a 13 km nových

ciest I. triedy.

 

OPD V PRAXI:

✔ Výstavba diaľnic a rýchlostných komunikácií

✔ Modernizácia železničných tratí

✔ Podpora verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach

✔ Výstavba a modernizácia ciest I. triedy

✔ Výstavba infraštruktúry na prepravu tovaru

✔ Nové železničné koľajové vozidlá pre prímestskú a medziregionálnu dopravu

 

Prijímateľmi podpory v rámci OPD sú Železnice Slovenskej republiky, Národná diaľničná  spoločnosť, Slovenská správa ciest, Hlavné mesto SR Bratislava, mesto Košice, Železničná spoločnosť Slovensko, ako aj Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

 

Naša cesta k cieľu

Projekt technickej pomoci OPD „Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007 – 2013“ je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

 

Viac informácií nájdete na www.opd.sk

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 441
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 632
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 930
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 321
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 230
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 878
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 674
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vydajte do oblasti s rozprávkovým nádychom, kde sú príbehy vyryté do kameňa.


INZERCIA 7 h

Elektronický predpis liekov predstavuje významný krok v oblasti digitalizácie zdravotníctva.


INZERCIA 7 h

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 17 h
SkryťZatvoriť reklamu