INZERCIA

Diesel stále v prevahe na trhu

Na trhu s ojazdenými autami jednoznačne dominuje diesel na úkor benzínových motorov

 

Námestovo. Nielen v štatistike predaja nových automobilov, ale už aj na trhu s ojazdenými autami jednoznačne dominuje diesel na úkor benzínových motorov. U vozidiel v kategórii 0 až 20 rokov je to dokonca takmer 63 percentný podiel. Je to dané jednak lepšou spotrebou PHM, ako aj priaznivejším priebehom výkonu a krútiaceho momentu. Nevýhodou je však často značne vyššia kúpna cena, ako aj vyššie servisné náklady.

 

A práve servisné náklady dokážu poriadne prekvapiť a potrápiť nejedného pôvodne šťastného majiteľa ojazdeného dieslového vozidla. Najmä u moderných vstrekovacích systémov common rail dokážu náklady na opravu presiahnuť kúpnu hodnotu vozidla. Keď k tomu prirátame možné a pravdepodobné poruchy turbodúchadla, žhaviacej sústavy, pomerne komplikovanej spojky.

 

Preto by sa mal každý, kto plánuje kúpiť ojazdené vozidlo zamyslieť hlavne nad opodstatnenosťou kúpy dieslového vozidla. Podľa môjho názoru, minimálny ročný nájazd pre dieslový motor je 25- až 30-tisíc km. Samozrejme ak sa nevyskytne žiadna porucha, tak aj 5-tisíc km ročne sa oplatí jazdiť na diesli, ale štatistika hovorí niečo iné. Životnosť moderných common rail systémov je maximálne 300-tisíc km. Aj po tomto nájazde môže motor fungovať, ale už je len otázkou času dokedy a ako. Výnimkou nie sú ani poruchy pod 100-tisíc km. O tom, že moderné systémy nielen common rail, ale aj združené vstrekovače (pumpa dýza) a elektronické rotačné čerpadlá sú veľmi náchylné na kvalitu paliva ani netreba pripomínať.

 

Dobrou správou pre majiteľov dieslov je silnejúca snaha výrobcov palivových systémov o ich opraviteľnosť. Dnes je prakticky väčšina z nich opraviteľná do stavu nového komponentu. Podmienené je to však technikou a podporou priamo od samotných výrobcov. Len oni poznajú dokonale technológiu opravy a následných skúšok tak, aby opravovaný komponent spĺňal všetky požadované parametre. Nijakým spôsobom nie je možné opravovať diesel komponenty neautorizovanou technikou a bez technickej a dátovej podpory. Je možné určite opraviť komponent aj tzv. na kolene, alebo na rôznych samozvaných skúšobných zariadeniach, výsledok je takpovediac náhodný. Niekedy vynikajúci, inokedy s katastrofálnymi následkami pre motor, prípadne majteľa. Keď je však oprava vykonaná podľa predpisov výrobcu, na jeho technológii a s použitím originálnych náhradných dielov, je stav a životnosť opravovaného komponentu porovnateľná s novým komponentom. Repasný – opravný systém má teda zmysel, hlavne v dobe neustáleho zvyšovania vstrekovacích tlakov v honbe za emisnými limitmi. Samozrejme, že tieto budú mať vplyv na ešte menšiu životnosť a väčšiu citlivosť.


Spoločnosť EKOCAR vám ponúka nielen autorizované kontroly a opravy komponentov od výrobcov BOSCH, DELPHI, VDO a DENSO, ale aj profesionálnu diagnostiku vozidla. Pre autoservisy je dostupné poradenstvo a systém školení od najstarších systémov až po najmodernejšie, použité v nových automobiloch. Opravy sa netýkajú len osobných automobilov, ale aj nákladných, poľnohospodárskych a stavebných strojov atď. Diesel je už dnes jednoducho všade - aj na www.ekocar.sk

 

Martin Bolek

Ekocar



 



 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Legendárna Transsibírska magistrála

19-dňové dobrodružstvo z Moskvy do Pekingu na slávnej železničnej trati.

Tlačové správy

Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá

Najväčší dopyt je momentálne o autá kategórie SUV

Tlačové správy

Vianočný bázar chalaňov

Aj tento rok na Stavebnej fakulte STU prebiehala vianočná zbierka.

Tlačové správy

Vianočné mecheche 2017

Dňa 5.12.2017 sa na Stavebnej fakulte STU v Bratislave uskutočnil ďalší ročník akcie s názvom Vianočné mecheche.