SME
Piatok, 23. august, 2019 | Meniny má Filip
INZERCIA

História značky Swatch

Swatch si za dobu svojej existencie vybudoval povesť spoľahlivého, vkusného a efektívneho výrobcu. Od debutu prvej modelovej línie, Swatch predstavil stovky rôznych variácií na tému originalita.

Hodinky SWATCH na stránkach TIMESTORE.

logo swatchSwatch si za dobu svojej existencie vybudoval povesť spoľahlivého, vkusného a efektívneho výrobcu. Od debutu prvej modelovej línie, Swatch predstavil stovky rôznych variácií na tému hodinárska originalita. Pestrosť je najsilnejšou zbraňou tejto švajčiarskej spoločnosti. Hoci najväčšiu popularitu dosiahli hodinky Swatch v osemdesiatych rokoch minulého storočia, kedy sa mohlo zdať, že ich má na zápästí takmer každý, firma vstúpila do nového tisícročia s odhodlaním vytvárať rok čo rok zaujímavé a hlavne svieže hodinky.

História
swatch ge227V polovici sedemdesiatych rokov sa švajčiarsky hodinársky priemysel nachádzal uprostred najhlbšej krízy. Japonská konkurencia valcovala tradičných výrobcov a zdalo sa, že predstavenie Deliria - najtenších hodiniek na svete, bude posledným klincom do rakvy. V prípade Deliria sa jednalo o supertenké hodinky s obmedzeným počtom súčiastok. Odpoveď švajčiarskej spoločnosti SMH, primárne sa orientujúcej na mikroelektroniku hodiniek, prišla 1. marca 1983 s uvedením štíhlych plastových hodiniek s iba 51 dielmi (namiesto obvyklých 91 a viac). Boli to vôbec prvé hodinky Swatch. Odvážnym marketingom, podporeným jedinečným dizajnom Swatch pozastavil japonskú hodinársku rozpínavosť a v čase digitálok vrátil zašlú slávu klasickým analógovým hodinkám.

Dva roky po prvotnom úspechu, libanonský podnikateľ Nicolas G. Hayek s partiou švajčiarskych investorov prevzal majoritný podiel v SMH (Société Suisse de Microelectronique et d’Horlogerie). Hayek okrem toho, že sa zanedlho stal generálnym riaditeľom tejto firmy a neskôr zmenil jej názov na Swatch Group (Swatch = Second Watch), významne prispel aj myšlienkou staviť na nízke ceny pomocou syntetických materiálov. Ultrazvukovo zváraná umelá hmota a nová montážna technika, bez straty presnosti významne znížili počet dielov hodiniek.

swatch ygs741gAgresívna reklamná kampaň spolu s rozumnou cenou (50 CHF) priniesli okamžité úspechy na domácom trhu. Na vrchole popularity bolo celkom bežné vídať ľudí s dvojicou hodiniek Swatch na ruke. Niektoré modely ako napríklad Pop Swatch umožňovali priame pripnutie na oblečenie a boli tak skvele viditeľné. V tom istom čase spoločnosť začala spájať svoju činnosť s významnými umelcami vrátane Keitha Haringa a ďalších. Umelcami ovplyvnený dizajn hodiniek bol nevídaným javom.

Swatch postupom času spestril ponuku a kultové plastové hodinky Swatch Original, doplnil kúskami s kovovým telom Swatch Iron, modelmi pre potápačov Swatch Scuba, ultratenkými, len 3,9 milimetrov hrubými Swatch Skin, hodinkami s internetovým pripojením Swatch Beat a nakoniec hodinkami ozdobenými krištáľmi Swarovski, Swatch Bijoux.

V súčasnosti je Swatch Group najväčšou hodinárskou spoločnosťou na svete. V posledných rokoch dokonca zrýchľuje akvizície luxusných značiek. Pod krídla švajčiarskeho giganta patrí Brequet, Blancpain, Jaquet Droz, Glashütte Original, Léon Hatot, Omega, Tiffany & Co, Rado, Longines, Union Glashütte, Tissot, Calvin Klein, Certina, Mido, Pierre Balmain, Hamilton, Flik Flak a Endura.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta

Nestihli ste ešte dovolenku? Vyberajte si z lákavých ponúk na konci sezóny.

Tlačové správy

Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne

Slovenská technická univerzita v Bratislave opäť dokázala, že vie konkurovať univerzitám na svetovej úrovni.

Tlačové správy

Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami

Podľa psychológov patria spomienky na jedlo medzi tie najsilnejšie.