INZERCIA

Jazykovo zdatní môžu pracovať pre zahraničné firmy

Accenture BPO ponúka zaujímavú prácu šikovným ľuďom, ktorí sa vedia dorozumieť v angličtine a ešte jednom európskom jazyku.

Divízia spoločnosti Accenture pre outsourcing podnikových procesov ponúka zaujímavú prácu šikovným ľuďom, ktorí sa vedia dorozumieť v angličtine a ešte jednom európskom jazyku. Akí sú ľudia, ktorí v tejto divízii pracujú a ako vyzerá ich typický pracovný deň?

Je pred pol ôsmou ráno a bratislavské biznis centrum Apollo sa pomaly zobúdza do ďalšieho pracovného dňa.  Voľné parkovacie miesta pred vchodom sú neklamný znak toho, že v kanceláriách väčšiny firiem sa začína pracovať až medzi ôsmou a deviatou. Do hodiny bude parkovisko praskať vo švíkoch – veď len centrum pre outsourcing podnikových procesov (BPO – z ang. Business Process Outsourcing) spoločnosti Accenture, ktoré v Apolle sídli, zamestnáva takmer 500 ľudí.

Keďže uvedené BPO centrum sa neustále rozrastá a v najbližších mesiacoch chce prijať desiatky nových zamestnancov, s parkovaním to asi lepšie nebude, no ľuďom, ktorí ovládajú cudzie jazyky, sa otvárajú dvere k zaujímavej práci a kariére. Aby sme zistili, čo vlastne môžu potenciálni záujemcovia očakávať od práce pre firmy z rôznych kútov Európy, ktorým Accenture zo svojho bratislavského BPO centra zabezpečuje hlavne obstarávanie či starostlivosť o financie, strávili sme priamo v outsourcingovom centre jeden pracovný deň.

Skôr prísť, skôr odísť

Medzi prvými prešiel recepciou tesne po pol ôsmej Miloš. Ide skôr ako chodieva zvyčajne, lebo dnes chce aj skôr odísť. Môže si to dovoliť, keďže Accenture poskytuje svojim zamestnancom možnosť flexibilnej pracovnej doby pokiaľ to nenarúša poskytované služby.

Milošovi, ktorý zastrešuje nákup a obstarávanie pre nemecky hovoriacich klientov, ranný príchod vyhovuje aj preto, že je v kancelárii väčší pokoj, takže môže v pohode pripraviť reporty za predošlý deň.

O deviatej už Miloš kontroluje emaily a reporty od kolegov z iných krajín, s ktorými bratislavské centrum spolupracuje. Ponáhľa sa, lebo  pred obedom musí ešte stihnúť videokonferenciu s klientom z Nemecka, ktorú máva každé dva až tri týždne. „Teším sa, lebo po niekoľkých mesiacoch som si s kolegami zo zahraničia vytvoril veľmi dobré, až priateľské vzťahy,“  dodáva.

Lepšie v Accenture než na voľnej nohe?

Vo vedľajšej kancelárii medzitým zasadá za stôl Zuzana, ktorá v outsourcingovom centre od vlaňajška zabezpečuje pre zahraničných klientov účtovné služby. Predtým bola živnostníčka – pracovala ako účtovníčka pre menšie slovenské firmy. „Malo to aj výhody, človek má zdanlivo väčšiu voľnosť, ale neľutujem, že som sa rozhodla pre prácu v Accenture. Páči sa mi, že pracujem v tíme, mám okolo seba šikovných ľudí, od ktorých sa dá veľa naučiť, čo je pri individuálnej práci vždy obmedzené,“ vysvetľuje.

Adaptácia do prostredia nadnárodnej firmy, ktorá poskytuje služby zahraničným klientom, bola napokon pre Zuzanu ľahšia ako si myslela. Po nástupe dostala intenzívne dvojdňové školenie a potom mala po celý mesiac v blízkosti skúsenejšieho kolegu (takzvaného buddyho), ktorý ju učil pracovať so všetkými systémami, zvládať jednotlivé procesy a dozeral na to, aby absolvovala povinné školenia i tréningy.

Rastie biznis, rastú aj príležitosti na kariérny postup

Dvanásť mesiacov musí Zuzana stráviť na pozícii, na ktorú nastúpila, potom sa môže uchádzať o interný transfer na iné miesto. „Rada by som sa časom dostala vyššie a stala sa supervízorkou, alebo líderkou tímu,“ hovorí. Tak ako Miloš, ktorý začínal v outsourcingovom centre Accenture pred piatimi rokmi. Keďže preukázal schopnosť nielen všestranne komunikovať, ale aj inovovať procesy, dnes má na starosti malý tím. „Okrem reportovania a priamej komunikácie s klientom pomáham začínajúcim kolegom, rozdeľujem prácu a dozerám na plnenie cieľov,“ sumarizuje.

Príležitostí pre rast je dnes v centre Accenture viac ako v minulosti. Súvisí to so zmenou jeho zamerania, aj so zmenou štruktúry kontraktov s klientmi. Kým v minulosti poskytovalo centrum prevažne služby v oblasti účtovníctva, dnes minimálne v rovnakej miere zabezpečuje pre zahraničných klientov aj obstarávanie a nákup. Druhá zmena spočíva v charaktere práce – centrum obsluhuje viacero relatívne menších klientov, nie zopár obrovských, tak ako v minulosti. „Činnosť ľudí je tým pádom pestrejšia a príležitosti pre rast sú oveľa väčšie,“ hovorí Miloš.

Viac komunikácie a vyššia pridaná hodnota

V praxi to znamená, že dnes typický pracovník centra nespracúva celý deň faktúry, alebo objednávky. „Komunikuje s klientmi aj s dodávateľmi, vyjednáva zľavy a platobné podmienky, hľadá a odporúča vhodné modely nákupu, alebo organizuje tendre, vrátane elektronických aukcií,“ približuje Andrej Jakubec, člen manažmentu bratislavského BPO centra Accenture.

„Snažíme sa poskytovať klientom služby s vyššou pridanou hodnotou, čo je dobré aj pre nás zamestnancov, lebo máme viac možností rozvíjať sa,“ dodáva Miloš a ponáhľa sa na popoludňajšie stretnutie s vybranými kolegami, s ktorými plánuje analyzovať dáta klienta a pokúsiť sa identifikovať priestor pre možné zlepšenie procesov alebo pre zvýšenie pridanej hodnoty poskytovaných služieb.

Kvalitné vzdelávanie ako predpoklad úspechu

Zuzana z účtovného oddelenia sa medzitým presunula do vedľajšej miestnosti, kde prebieha školenie pre záujemcov o vycibrenie negociačných schopností. „Keďže v dnešnom svete konkurujeme už aj outsourcingovým centrám v juhozápadnej Európe, musíme neustále pracovať na zvyšovaní kvality a pridanej hodnoty. Vzdelávanie našich ľudí je jediná cesta, ako to dosiahnuť,“ uzatvára šéf centra M. Fišera s dodatkom, že Accenture ľudí nielenže naučí zručnosti pre prácu, ale aj praktické veci, ktoré môžu využiť i v súkromí – ak si chcú napríklad efektívnejšie a lacnejšie zariadiť domácnosť.

Máte záujem o pracovnú pozíciu?

Všetky informácie o možnostiach kariéry v divízii pre outsourcing podnikových procesov spoločnosti Accenture, ako aj o voľných pozíciách nájdu kandidáti na stránke www.accenture.sk/bpo. Nevyhnutným minimom je samozrejme zaslanie životopisu na adresu recruitment.ba@accenture.com, na ktorú môžu kandidáti smerovať aj akékoľvek otázky týkajúce sa zamestnania v Accenture. Tí, ktorí sú na Facebooku môžu tiež kliknúť na Accenture na Slovensku.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Moskva alebo Petrohrad?

Nezameniteľná atmosféra a lákavé atrakcie. Ktoré mesto zláka na spoznávanie vás?

Tlačové správy

Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?

Väčšina motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre lacnejšie, už jazdené vozidlá

Tlačové správy

Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni

Krátko po otvorení formátu KOCKA mini v Prešove otvára slovenská investičná skupina M-MARKET obchodné centrum aj v Starej Ľubovni.

Tlačové správy

Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu

HB Reavis, medzinárodný developer slovenského pôvodu, predstavuje svoj najnovší viacúčelový komplex Stanica Nivy na veľtrhu MAPIC.