INZERCIA

Robert Šajtlava: Pri drinku letí jednoduchosť a nápad

Vďaka prvému európskemu výmennému programu pre barmanov ABSOLUT ABROAD vymenil náš mladý talent Robert Šajtlava bratislavské LemonTree na dva týždne za štýlový kolínsky podnik Shepheards.

Vďaka prvému európskemu výmennému programu pre barmanov ABSOLUT ABROAD vymenil náš mladý talent Robert Šajtlava bratislavské LemonTree na dva týždne za štýlový kolínsky podnik Shepheards. Čo si z Nemecka priniesol?

1)   Líši sa nemecká barová scéna nejako výrazne od tej slovenskej? Prekvapilo alebo zaskočilo vás niečo prvé dni na novom pôsobisku?

     Základný rozdiel som si určite všimol v hosťoch. Slovenskí zákazníci sú viac orientovaní na komerčné drinky a menej radi experimentujú. Neradi skúšajú veci, ktoré ešte nepoznajú. Nemeckí hostia, naopak, nemajú problém zaexperimentovať - v tom dobrom zmysle slova. Dôverujú barmanovi a nechajú si poradiť. Je úplne bežné, že si vypýtajú drinky aj mimo ponuky v menu. Vedú s barmanom debatu a spoločne tak nájdu to správne pitie.

2)   Aké poznatky, skúsenosti, vychytávky či nové kontakty ste si domov priniesli?

Utvrdil som sa v tom, že hosť chce najmä rýchly servis a kvalitný nápoj. U nás sa barmani s drinkami stále ešte veľmi hrajú, čo však v konečnom dôsledku nie je až také nutné. Vo svete sa stále viac presadzuje návrat k jednoduchým líniám, receptom. Žiadne divoké kombinácie a náročné zdobenia - v jednoduchosti je krása. Jednoduchý drink s nápadom je trend, ktorý snáď čoskoro dorazí aj k nám.

3)   Čo ste, naopak, v rámci workshopu ukázali miestnym barmanom vy?      

V rámci workshopu som hovoril najmä o vývoji slovenskej barovej scény, keďže u nás má bartending kratšiu tradíciu ako v Nemecku. Zameral som sa pritom na bratislavské bary, tie, ktoré zanechali výraznú stopu v histórii slovenského barmanstva. Bohužiaľ, pri väčšine som musel väčšinou na záver dodať, že podnik už je zatvorený...

4)   Aké drinky „letia“ u nemeckých zákazníkov? Sú z pohľadu barmana Nemci náročnejší?

U nás na Slovensku sú stále v obľube najmä sladké vodkové drinky, kým nemeckí hostia už majú vyspelejšie chute. Možno preto, že bary u nich majú predsa len dlhšiu tradíciu a celé to barové povedomie je už oveľa viac vyvinuté. Trendom je u nich návrat ku klasike, k jednoduchým, nenáročným receptom. Nemôžem teda povedať, že by bol nemecký zákazník nejako náročnejší, je jednoducho vyspelejší.

5)   Ako barman  ste doma v Bratislave, vyskúšali ste si Kolín nad Rýnom. Máte ešte nejaký nesplnený profesionálny sen?

     Mojím snom je v rámci svojej profesie čo najviac cestovať. Učiť sa od skúsenejších, vidieť ako to funguje inde - to je tá najlepšia škola. V tomto smere bolo aj ABSOLUT ABROAD skvelou skúsenosťou. Rád chodím na súťaže. Vždy je to fajn pocit, keď si z nejakej prinesiete aj cenu, ale nie je to to najdôležitejšie. Najcennejšie je zažiť atmosféru iných barov vo svete, mať priamy kontakt s miestnym hosťom. Hlavne nech je človek, ktorý stojí oproti mne na druhej strane baru, spokojný s mojou prácou, aj s tým, čo robí celý tím podniku.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Energetici predávajú nevyužívaný majetok

Dve spomedzi najvýznamnejších spoločností zo stredného Slovenska chystajú veľký výpredaj desiatok nevyužívaných nehnuteľností.

Tlačové správy

Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne

V roku 1977 stál 1 Watt fotovoltického panelu 76 dolárov, dnes stojí 0,31 dolára...

Tlačové správy

Trendy udržateľnej architektúry

Katedra architektúry zo Stavebnej fakulty STU v Bratislave bola tento víkend na Design days 2017 v obchodnom dome Styla!

Tlačové správy

Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV

Volkswagen T-Roc chce preraziť v segmente vďaka svojej Roc(k)ovej povahe.