SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Odkiaľ získavame prírodné vonné látky?

Leto je za nami a pomaly prichádza jeseň. Inšpiráciou môžu byť aj vône inšpirované prírodou.

Odkiaľ získavame prírodné vonné látky?

Zloženie parfémov si môžeme jednoducho prečítať na flakóne. Väčšina z nás, pokiaľ nie sme odborníci, nemusí úplne rozumieť celému obsahu. Rôzne chemické značky a skratky sú komplikované a ťažšie sa nám číta, čo vôňa obsahuje.

Okrem syntetických zložiek parfému obsahuje aj prírodné látky. Prírodné látky tvoria najviac rastliny. Veľa druhov z nich má v maličkých bunkách uložené kvapky voňavého oleja. Kým v jednej rastlinke ich môže len zopár mililitrov, v inej môže tvoriť až 10 % rastliny. Nie nadarmo sa tomu oleju hovorí éter. Získal ho práve kvôli svojej prchavosti. Odborníci ho nazývajú aj silica.

Väčšina z nás uvažuje o rastlinných vôňach ako o vôni kvetov. Nie nadarmo. Pretože práve z kvetov sa získavajú oleje a tvoria vône svetoznámych parfémov. Zaujímavosťou je, že okrem ruží, sú biele kvety vo všeobecnosti najvoňavejšie.

Otázka je, z ktorých častí rastliniek sa tieto vzácne oleje získavajú. Niektoré rastliny majú svoje silicové bunky uložené v listoch, plodoch či koreňoch. Pri iných ich nachádzame v dreve alebo kôre. Rastlinná ríša nám poskytuje viac ako 500 použiteľných vôní.

Najväčšie uplatnenie nachádzajú silice v kozmetike a v aromaterapii. Veľmi dobré využitie majú aj v masážnej praxi, fytoterapii, farmácii či stomatológii. Na to, aby sme ich mohli používať, treba ich zriediť voskom, zmesou liehu a vody. Inak môžu byť pre pokožku nepríjemné až nebezpečné. V niektorých prípadoch môžu vyvolať neželané alergické reakcie.

Tak len voňajte a vyberajte tie správne vône. Jeseň sa blíži. Príroda začne meniť svoju farbu a vôňu, tak sa nechajte inšpirovať.

Vaše parfemy.sme.sk – www.parfemy.sme.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Šéf HOPINu: Nie sme najlacnejší a ani nechceme byť
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 12 052
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 595
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 021
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 697
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 500
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 189
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 967
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 788
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu