SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Parfumérska škola

Kde sa učia svetoznáme "nosy" na vône a výrobu parfumov.

Svetom stále znejú svetoznáme značky parfumov a nie je jedna celebrita sa môže pýšiť tým, že niektorá vôňa nesie jej meno. Tieto výrobky sú dokonale spropagované a flakóny majú tvar od výmyslu sveta. Avšak niekto tieto parfémy musel vymyslieť a vyrobiť. O týchto ľuďoch sa hovorí len málokedy.

Kto ich vyrába? Existuje vo svete nejaká škola na výučbu o parfumoch?

Áno, existuje. Ak by ste sa rozhodli študovať práve tento odbor, tak ideálne vo Francúzsku. Okrem toho, že tento štát patrí medzi svetové špičky vo výrobe parfumov, nachádza sa tu aj prestížna škola ISIPCA.

Celým názvom L´Institut supérieur des industries du parfum, des cosmétiques et des aromesalimentaries (Ustav parfumérstva, voňavkárstva a aromatických potravín).

Túto školu založil v roku 1970 Jean-Jacques Guerlain vo Versailles, ako príslušník slávnej parfumérskej rodiny.

Kto chce študovať na slávnej škole, musí mať perfektné znalosti z chémie alebo vyštudovanú biochémiu. Celé štúdium trvá minimálne dva roky a je prakticky aj teoreticky veľmi náročné. V poslednom ročníku vás zaradia do tímov, ktoré pracujú ako samostatné obchody. Obchody sú naviazané na svetoznáme firmy, ktorej si prepožičajú meno a tvoria. Takto sa už v histórii objavili triedy ako napr. Hermesova trieda, trieda Yvesa Saint Laurenta.

Študenti si musia pamätať vôňu najmenej 350 surovín a zhruba 100 parfumov. Naučia sa systematicky triediť vône tak, aby neskôr mohli s nimi „podľa nosa“ tvoriť nové parfumy.

V budove školy je okrem iného aj prvé múzeum vôní, Osmotéka, kde je vystavených asi 600 nových ale aj starších vôní, ktoré sú zoradené chronologicky podľa abecedy. Návštevníci si tu však nemôžu zakúpiť žiadny parfém. Maximálne si môžu odniesť pijavý papierik ich vybranej vône.

Hlavnou úlohou Osmotéky je „reštaurovať“ staré vône. Táto práca dá riadne zabrať.

Toto miesto môže byť aj inšpiráciou na výlet s priateľkou či rodinou. Zaspomínať si na staré časy a pozrieť sa, aké trendy nás čakajú do budúcnosti. Je to miesto, kde sa uchováva minulosť, dejiny a zároveň má v sebe čaro tajomna a nepoznané z nového.

Vaše parfemy.sme.sk – www.parfemy.sme.sk

Prevádzkovateľom obchodu a zároveň predávajúcim je spoločnosť Parfumy a Kozmetika, s.r.o., jeden z najväčších predajcov parfémov, značkových hodiniek a šperkov na slovenskom trhu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Šéf HOPINu: Nie sme najlacnejší a ani nechceme byť
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 12 052
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 538
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 020
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 692
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 454
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 188
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 965
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 766
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu