SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Mytológia a ruža

Báje, povesti a mytológia ruže..

Ruža je nádherný kvet. Svoje miesto má či už v kvetinárstve a kocháme sa na jej kráse v nádherných kyticiach alebo je neodmysliteľnou súčasťou vo výrobe parfumov a rôznych vôní. Je to kráľovná medzi kvetinami.

To, aké má využitie v súčasnosti, všetci dobre vieme. Ako s ňou zaobchádzali a čo si o nej mysleli staré národy?

V antike ruža patrila v prvom rade medzi symbol radosti, ale aj záhadnosti a mlčanlivosti. To platí aj dodnes. Latinský výraz sub rosa znamená „pod ružou“. Inak povedané v našej reči „tajomno“. Vytvára pocit nadnesenosti a tajomna. V starovekom Ríme si ružu mohli dovoliť nosiť len bohyne Venuše. Niesla so sebou povesť, že ruža sa zrodila z Venušinej slzy.

Teraz trochu z ríše cirkvi. Určite ste si všimli, že symbol ruže je v náboženstve veľmi často využívaný. Ruža nesie označenie aj číslice päť. Katolícka cirkev nazýva pátričky aj ružencom. Ružencové slávnosti sa spájajú s trikrát piatimi epizódami zo života Panny Márie: s piatimi radostnými, s piatimi smutnými a piatimi slávnymi. Heraldici by nám zas vedeli rozprávať o histórii erbov a kde všade v nich sa vyskytol symbol ruže.

Farba ruže tiež patrí medzi diskutované témy. Podľa gréckej mytológie ruže očervenela práve vtedy, keď Afrodita hľadala svojho milovaného Adonisa, stúpila na tŕň, poranila sa a kvapka jej krvi zafarbila lupienky ruže na červeno. Iná báj hovorí o tom, že nešikovník Cupido rozlial červené víno. A to bolo príčinou zafarbenia ruže na červeno. Aj z toho, že ruže narástli tŕne, vinia práve Cupida. Jedného dňa, keď ovoniaval ruže, uštipla ho včela a on sa tak veľmi nahneval, že vystrelil z luku jeho šíp priamo do ružového kra. A jeho šíp sa premenil na tŕň.

A opäť ešte povesť cirkvi, ktorá hovorí o tom, že ruža tŕne nemala pred pádom prvých ľudí. Na červeno ju sfarbila krv, ktorú Kristus prelial na kríži.

Nech je to akokoľvek. Všetci sa určite zhodneme na to, že ruža je nádherný kvet. Nepoznám ženu, ktorá by pohrdla kyticou z ruží. Takže páni, vážte si svoju najmilšiu po vašom boku a raz čas jej darujte ružičku venovanú z lásky.

Vaše parfemy.sme.sk - www.parfemy.sme.sk  

Prevádzkovateľom obchodu a zároveň predávajúcim je spoločnosť Parfumy a Kozmetika, s.r.o., jeden z najväčších predajcov parfémov, značkových hodiniek a šperkov na slovenskom trhu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 12 051
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 614
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 021
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 701
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 509
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 189
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 967
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 796
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu