INZERCIA

Superhero či superzero?

Alebo ako cigarety a alkohol "zlikvidujú" každého hrdinu.

Október sa tradične pre Ligu proti rakovine spája s oslovovaním ľudí na rôzne témy, smerujúce  k prevencii pred chorobami, nabádajúcimi k zdravému životnému štýlu.  O tom, že cigarety a nadmerná konzumácia alkoholu rozhodne k zdravému životu nepatria, nie je pochýb. Bez ohľadu na to, komu je táto téma určená, je nanajvýš aktuálna pre veľmi veľa ľudí v celoslovenskom meradle.

Mapujúc situáciu u mladej generácie, ktorá sa nám pri stretnutiach na prednáškach o zdravom životnom štýle, o škodlivých účinkoch fajčenia a nadmerného požívania alkoholu bez rozpakov priznáva, že oba tieto fenomény im nie sú neznáme, rozhodli sme sa v rámci každoročného Týždňa proti rakovine našu kampaň tentokrát smerovať na cieľovú skupinu 13-25 rokov. Na mladých ľudí, ktorí majú možnosť zmeniť svoje návyky a uvedomiť si, že zdravie je jedným z najcennejších artiklov, ktoré má každý z nás vo vlastných rukách.

V termíne od 21. do 25. októbra skúšame prostredníctvom vizuálov batmana a catwoman ovplyvniť mladých ľudí tak, aby sa minimálne zamysleli, či je dnes hrdina ten, kto sa prezentuje s cigaretou v ruke a neprimeranou dávkou alkoholu v krvi.

Vizuál hrdinov, uznávaných cieľovou skupinou, ktorí sa „vďaka“ fajčeniu a pitiu predstavujú v neatraktívnej podobe a polohe, má za cieľ  vplývať na mladých ľudí s odkazom, ako ľahko sa zo SUPERHERO môže stať SUPERZERO. Úmyslom kampane je priviesť mladých ľudí k úvahe o zmysle toho, že si vlastným pričinením ničia zdravie. Kľúčový odkaz: „prestaň s fajčením a pitím, pretože je to škodlivé a ohrozuje to Tvoje zdravie“ je vysielaný formou recesie a vizuálmi blízkymi cieľovej skupine.

Posolstvo Týždňa proti rakovine je jasné a nekončí spolu s kampaňou – Fajčenie a pitie alkoholu z teba hrdinu neurobí, ale môže vážne ohroziť tvoj život. Nie je hrdinstvom opiť sa a fajčiť. Naopak, pravý hrdina je ten,  kto týmto zlozvykom neholduje, pretože má pevnú vôľu a vie odolať. Nedostáva sa tak do trápnych situácií, vie ovládať svoje správanie, neškodí sebe ani blízkym. Trend, ktorý je  naozaj „cool“ je mať vlastný názor a žiť zdravo. A každý má možnosť vybrať si – buď bude Superzero alebo Superhero.

Žiaľ, problémy s alkoholom už dávno nie sú len záležitosťou dospelých. Čoraz viac mladých ľudí hľadá v poháriku útechu či únik pred každodennými starosťami. Opiť sa a „neriešiť“, je mnohokrát jednoduchšie, ako postaviť sa realite zoči-voči. Nielen problémy a stres sú prvotným impulzom siahnutia po alkohole. Okrem rodiny a školy na mladých ľudí vplývajú vo veľkej miere kamaráti. Chcú sa socializovať, chodiť von, chcú zapadnúť a patriť do nejakej skupiny. Keď fajčí a popíja „celá partia“, nechcú byť iní... Aj kvôli tomu sa alkohol a cigarety stali bežným spestrením víkendovej zábavy.  

To, že tieto návykové látky, ku ktorým cigarety a alkohol bezo sporu patria,  môžu spôsobiť zdravotné problémy a sú škodlivé, je dávno známy fakt. Aj to, že neponúkajú riešenie, spôsobujú závislosť a skôr môžu z človeka spraviť trosku ako mu pomôcť. Verejne sa hovorí o možných problémoch s ich trvalým užívaním, no napriek tomu sú bary stále plné mladých ľudí, tabakového dymu a alkoholového oparu. Rodičia o tomto probléme mnohokrát nehovoria a ešte častejšie nevedia, či nechcú vedieť.  Sú ale i takí, ktorí takéto správanie tolerujú prípadne sú „príkladom“ pre svoje deti. Žiaľ, tým negatívnym.

Presvedčenie mnohých mladých, že pohárik v ruke a cigareta v ústach sú známkou dospelosti, prípadne, že zakázané ovocie najviac chutí, je veľmi mylné, ale stále sa ním mnohí nechajú uniesť. Napriek „kontrolkám“, ktoré v mozgu blikajú a upozorňujú, že človek vedome  hazarduje so svojím zdravím a „zarába“ si na budúce zdravotné problémy, ničí svoje telo, svoj rozum i svoje ego, alkohol a cigarety sú fenomén, ktorý sa len ťažko potláča a ťažko sa s ním bojuje.

Kvôli všetkým vyššie popísaným skutočnostiam sa Liga proti rakovine rozhodla poukázať na problém tabaku a alkoholu formou recesie, jazykom blízkym cieľovej skupine. Nehovoríme priamo o tom, ako prijímanie týchto látok dlhodobo telo ničí a ubližuje mu,  upozorňujeme i na vonkajšiu stránku návykov, ktoré ovplyvňujú správanie a menia inak inteligentné tvory na smiešne kreatúry.

Nech už sa  pod vplyvom kampane na chvíľu zastaví čo i len pár rúk, ktoré si práve chceli pripáliť cigarety či naliať pohárik, stojí to za námahu prihovárať sa mladým a varovať ich...

Kampaň v rámci Týždňa proti rakovine je pravidelne sprevádzaná v závere týždňa i Dňom jabĺk. Jablko symbolizuje zdravú výživu a pod heslom: „vymeň cigaretu za jablko“ je už Deň jabĺk spontánne známy dlhé roky.  Kampaň je organizovaná celoslovensky. Deň jabĺk tento rok prebieha v sídlach miest, kde má Liga proti rakovine svoje organizačné zložky. 

Týždeň proti rakovine odštartoval workshopom pre mladých ľudí – stredoškolákov, ktorí sú zapojení do projektu Ligy proti rakovine „Onkologická výchova“. Cca 100 stredoškolákov z celej SR sa zúčastnilo 4-dňového workshopu, obsahom ktorého bolo všetko, čo súviselo s témou kampane.

Veríme, že napriek cieleniu kampane, nezostáva bez povšimnutia u každého, kto si pripaľuje svoju cigaretku už z druhého balíčka otvoreného v jeden deň  a nalieva ďalší pohárik z mnohých...

www.superhero.sk

www.lpr.sk

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Energetici predávajú nevyužívaný majetok

Dve spomedzi najvýznamnejších spoločností zo stredného Slovenska chystajú veľký výpredaj desiatok nevyužívaných nehnuteľností.

Tlačové správy

Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne

V roku 1977 stál 1 Watt fotovoltického panelu 76 dolárov, dnes stojí 0,31 dolára...

Tlačové správy

Trendy udržateľnej architektúry

Katedra architektúry zo Stavebnej fakulty STU v Bratislave bola tento víkend na Design days 2017 v obchodnom dome Styla!

Tlačové správy

Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV

Volkswagen T-Roc chce preraziť v segmente vďaka svojej Roc(k)ovej povahe.