SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Parfum - potešenie či liek

Čo všetko prinieslo hľadanie kameňa mudrcov a elixír života.

Každý národ má svoju históriu a je niečím iným príznačný. Tiež má svojich hrdinov bádateľov, vynálezcov a vedcov. Čína a islamská Arábia je známa svojimi matematikmi, astronómami, lekármi a inými učencami. Naopak Európa spala spánkom spravodlivých. Východné krajiny boli známe tým, že objavovali všetko krásne a voňavé, na tú dobu mali neuveriteľne vysoko vyvinuté hygienické návyky. Poznali rôzne bylinky a rastlinky, ktoré využívali či už na medicínske alebo terapeutické ciele. Destilácia bola veľmi dobre známa od čias života Egypťanov, ale do Európy sa dostala prostredníctvom Arabov.

Prorok Mohamed, ktorý bol zakladateľom islamského náboženstva hovoril, že parfumy podnecujú a oživujú jeho myseľ. Veľkým cieľom tejto alchýmie bola túžba nájsť kameň mudrcov a elixír života.

Celé roky sa neúnavne uskutočňovali tajné pokusy, ktoré mali za cieľ získať zlato z rôznych iných kovov. Avšak neúspešne. Práve na túto činnosť bol potrebný kameň mudrcov, ktorý mal následne slúžiť na výrobu elixíru života a tým zabezpečiť dlhý život. Nič také sa nepodarilo vyrobiť, ale práve vďaka týmto pokusom sa čoraz viac rozvíjala praktická chémia. Celý rad vedľajších reakcií zdokonaľoval rôzne chemické postupy, najviac však destiláciu.

Práve pri procese destilácie učenci vynašli látku, ktorá je dnes neodmysliteľnou súčasťou všetkých vôní, a to koncentrovaný alkohol. V tej dobe bol však tento produkt zakázaný a nemohol sa šíriť. Až nemecký učenec Albertus Magnus (z 13. Storočia) sa venoval výrobe alkoholu zo svätých vôd. Pripisoval mu rôzne liečivé účinky – na zlé zuby, chromé nohy, proti cholere či moru. Samozrejme mal slúžiť aj na dosiahnutie večnej mladosti.

Nie vždy samozrejme slúžil na to, čo vedci propagovali a hlásali. Ale na druhej strane, jednoznačne slúžil ako dezinfekčný prostriedok a dali sa ním liečiť niektoré choroby. Tiež slúžil ako konzervant. Umožnil tak výrobu trvanlivých výťažkov z liečivých a voňavých bylín. Má však aj jednu veľmi nepopulárnu vlastnosť. Napriek škodlivým dôsledkom sa dodnes s obľubou konzumuje u veľkej väčšiny ľudí.

Vaše parfemy.sme.sk – www.parfemy.sme.sk

Prevádzkovateľom obchodu a zároveň predávajúcim je spoločnosť Parfumy a Kozmetika, s.r.o., jeden z najväčších predajcov parfémov, značkových hodiniek a šperkov na slovenskom trhu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Šéf HOPINu: Nie sme najlacnejší a ani nechceme byť
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 12 052
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 511
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 020
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 687
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 434
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 188
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 964
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 755
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu