SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Golfový architekt – akú hodnotu poskytuje klientovi?

Hodnota je neľahký pojem, pretože môže byť veľmi subjektívna. Pokiaľ ide o golfových architektov, zistiť a definovať ako a kde pridávajú hodnotu projektu nie je jednoduché.

Adam Lawrence, editor Golf Course Architecture, (uznávaný časopis venujúci sa golfovej architektúre) sa zamýšľa, akú hodnotu poskytujú golfoví architekti svojim klientom  -  bez ohľadu na veľkosť a náročnosť projektu.

Definovať hodnotu ako takú, nie je ľahké. Je veľmi subjektívna - čo predstavuje hodnotu pre vás, nemusí  predstavovať hodnotu pre nás a naopak. Obe strany môžu mať svoju pravdu. V takýchto prípadoch môže byť akákoľvek zmysluplná diskusia náročná.

Napriek tomu zamýšľanie sa nad hodnotou a jej definovanie je nevyhnutné pre každé odvetvie. Ekonómovia a analytici používajú pojem „pridaná hodnota“, ktorá sa dá špecifikovať hodnotou, ktorou nejaký subjekt či činnosti prispeli k zvýšeniu finálnej predajnej ceny produktu či služby. Pochopenie toho, ako vy osobne môžete prispieť k hodnote poskytnutej službe či projektu je veľmi dôležité. Prostredníctvom toho zistíte, čo by malo byť urobené, čo je cieľom projektu, čo chce  klient dosiahnuť.

Pokiaľ ide o golfových architektov, zistiť  a definovať ako a kde pridávajú hodnotu projektu  nie je jednoduché.

Koncept „signature designer“ , či už ide o profesionála ako napr. Roberta Trent Jones Sr , zakladateľa  ASGCA alebo bývalého slávneho hráča Jacka Niklausa  vzbudzuje dojem, že známe meno pridáva hodnotu.  Investori veria, že ak je pod projektom podpísané známe meno, bude atraktívnejší a úspešnejší.

Ale aj títo známi dizajnéri však musia poskytnúť pridanú hodnotu. V golfovej architektúre a dizajne, aj napriek tomu, že je pre úspešnosť projektu kľúčová, je definícia hodnoty skutočne neľahká.

Tvrdenie „Čo sa nedá vyhodnotiť a zmerať, sa nedá ani riadiť ...“ , v  tomto prípade neplatí. Mnoho ľudí si to však stále myslí a tak je práca a kvalita architekta príliš často  hodnotená len v číselnom vyjadrení typu či sa projekt dokončil včas a či sa dodržal plánovaný rozpočet.
Bez toho, že by som podceňoval termíny a rozpočty, musím povedať, že v tomto prípade ide o viac.  Jeden developer mi povedal, že aj keď sa vždy harmonogramu a rozpočtom venovala veľká pozornosť, ďalším mimoriadne dôležitým faktorom bolo určité špecifikum projektu, osobitosť, ktorá ho odlišovala od iných

Povedal, že v golfe je to podľa jeho názoru najdôležitejšie. Ak chce byť ihrisko úspešné, musí nejakým spôsobom vyčnievať. Nemusí byť nutne najväčšie, najfajnovejšie či najdrahšie – to môže byť v mnohých prípadoch dokonca nevýhoda, ale musí mať niečo, čo ho bude odlišovať od ostatných.

 „Dizajn a architektúra ihriska je dôležitá aj cena je dôležitá. Zásadné je však pochopiť projekt ako celok, vytvoriť rozumný koncept a postaviť pekné a kvalitné ihrisko ako investíciu, ktorá poskytne príjemnú hru a ktorá bude efektívna, čiže ekonomicky udržateľná.“

Pekné a kvalitne postavené ihrisko je však aj o peniazoch. Napríklad množstvo veľkých, do terénu zasadených bunkrov bude samozrejme dobre vyzerať, ale náklady na ich výstavbu a potom na následnú údržbu určite vyvolajú u majiteľov otázku, či to bol rozumný ťah.


Čo teda klienti u architektov ocenia?

Množstvo architektov sa zhodlo na tom, že vysoko hodnoteným aspektom  u ich klientov je osobná zainteresovať a individuálny prístup. „Je treba byť sám sebou, získať klientovu dôveru. Takisto je dôležité osobne jednať so všetkými kľúčovými osobami. Ľudia nemajú radi, keď „kúpia“ jednu osobu a potom sú posunutí druhej.

Architekt musí vždy pochopiť ciele projektu

Architekt musí vždy pochopiť o čo klientovi ide, čo chce dosiahnuť.  Potom musí ponúknuť produkt, ktorí klientove ciele naplní, ideálne aj ponúkne ešte niečo navyše - samozrejme v rámci daného rozpočtu. Znie to jednoducho, ale nie je tomu tak.

Nie všetci klienti (a je jedno či ide o developerov veľkých rezidenčných projektov na narastajúcich trhoch alebo o predstavenstvo starého tradičného golfového klubu) dokážu jasne špecifikovať ich ciele.

Väčšinou začnú s niečím ako: „Chceme byť najlepší“..  Ale čo to vlastne znamená? Čo si pod tým predstavujú? Architekta potom obvykle stojí veľa času zistiť viac, musí položiť množstvo otázok a naznačiť mnoho námetov na zamyslenie... A aj to je vlastne pridaná hodnota, ktorú architekt klientovi poskytne. Mal by byť nezávislým poradcom, konzultantom, s ktorým klient preberie svoje predstavy a očakávania.

Príkladov ako to môže fungovať je veľa. Pokračovanie článku nájdete TU:

Viac článkov o golfovej architektúre nájdete na www.golfonline.sk

ČÍTAJTE AJ:

Optimalizácia nákladov na údržbu golfového ihriska

Návrh a výstavba golfového ihriska verzus následná údržba

Peter Harradine: Golf sa musí vrátiť k tomu, čím bol predtým

Prieskum časopisu GCA má svojho víťaza!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 13 968
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 304
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 844
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 833
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 531
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 363
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu