SME
Nedeľa, 4. jún, 2023 | Meniny má Lenka

Trh zľavových portálov v roku 2013 dosiahol obrat 47 miliónov €

Podľa štatistík agregátora Zlavy.SME.sk vzrástol obrat zľavových portálov oproti roku 2012 o 13%.

Obľúbenosť zľavových portálov na Slovensku stále stúpa. Ich obrat za rok 2013 dosiahol rekordných 47 miliónov eur. Podľa štatistík agregátora Zlavy.SME.sk tak oproti roku 2012 vzrástol o 13%.

Trh sa postupne konsoliduje, no stále sa nájdu aj nové weby, ktoré to chcú v ťažkej konkurencii skúsiť. Nie je to ale vôbec jednoduché, v súčasnej situácii totiž 10 najväčších zľavových portálov ovláda približne 92% trhu, pričom rozdiel v obratoch medzi trhovou jednotkou a dvojkou je menej ako 0,5%.
“Priestor na rast v segmente stále existuje. Potvrdzuje to aj fakt, že každý mesiac na zlavy.sme.sk nakupuje priemerne 32% nových užívateľov“, uviedla manažérka agregátora zlavy.sme.sk Daniela Holá.

Slováci na zľavových portáloch najčastejšie nakupujú pobyty, ktoré tvoria 40% z celého obratu. Nasleduje tovar s 12%, ďalej móda, jedlo a služby. Záujem medziročne stúpa hlavne o letné dovolenky, lyžovačky v známych strediskách, ale aj víkendové pobyty v metropolách.

Zľavové portály v tvrdej konkurencii súperia o každého zákazníka, preto už neplatí, že ponuka s najvyššou zľavou predáva. Čím ďalej, tým viac sa dôraz kladie na kvalitu ponúkaných služieb a tovarov.

Na internete človek ťažšie rozozná, či nakupuje u spoľahlivého, alebo u slabého obchodníka. Zvlášť v situácii, keď niektorí z nich konkurenciu nezvládnu a svoje stránky zatvoria. Šestica veľkých portálov sa preto v roku 2013 spojila a spoločne vytvorili Slovenskú asociáciu portálov kolektívneho nakupovania (SAPKN), ktorej úlohou je chrániť spotrebiteľa, poskytovateľa ale aj samotný zľavový portál. SAPKN predstavuje výber tých hráčov trhu, ktorí majú záujem riešiť nielen vlastné interné záležitosti, ale chcú sa podieľať aj na spoločnom riešení otázok celého trhu, čo pre zákazníka znamená bezpečnejší nákup u overeného portálu.

 

Poradie zľavových portálov za rok 2013 podľa dosiahnutých obratov:

 

Portál

1.

ZľavaDňa.sk

2.

Zľavomat.sk

3.

Zamenej.sk*

4.

Morezliav.sk*

5.

Primazlavy.sk*

6.

Boomer.sk

7.

Šetriza3.sk

8.

Cenynadne.sk*

9.

Jožko.sk

10.

Zľavodom.sk*

 

* portál je členom SAPKN

 Zdroj štatistík: zlavy.sme.sk a DealStream.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  4. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  5. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  7. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  2. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  3. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  4. dm sa zameriava na ženské zdravie
  5. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  6. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  7. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 15 772
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 8 532
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 160
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 7 974
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 564
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 470
  7. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 363
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 843
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pochutnávajú si na kuracom a bravčovom mäse, ale aj klobásach či slanine.


2. jún

Spoločnosť TERNO real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a KRAJ, spúšťa nový projekt pre svojich zákazníkov.


2. jún

UNICEF stojí pri všetkých láskavých rodičoch. V júni, ktorý je mesiacom rodičovstva, ponúka niekoľko inšpiratívnych tipov.


2. jún
SkryťZatvoriť reklamu