SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Orange má už takmer milión zákazníkov mobilného internetu

Už takmer milión zákazníkov využívalo ku koncu minulého roka mobilné dátové služby od Orangeu

  • počet aktívnych zákazníkov Orangeu medziročne narástol
  • 96%- ný nárast počtu zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie
  • už takmer milión zákazníkov využíva mobilné dáta od Orangeu
  • rok tabletov: najviac zákazníkov si ho v roku 2013 kúpilo v Orangei
  • pätina zákazníkov sa rozhodla pre niektorý z Ideálnych paušálov
  • viac ako polovica zákazníkov služieb pre domácnosť využila výhody programu Orange pre rodinu  

 

Už takmer milión zákazníkov využívalo ku koncu minulého roka mobilné dátové služby od Orangeu. Celkový počet zákazníkov Orangeu medziročne vzrástol o takmer 20 000, pričom počet zákazníkov mobilných služieb dosiahol ku koncu roka 2,79 milióna. Ďalších viac ako 160 tisíc zákazníkov využívalo    v Orangei služby fixného internetu a digitálnej televízie, ich počet sa medziročne takmer zdvojnásobil. Vďaka novým službám, ako aj zameraniu na efektivitu si Orange v roku 2013 udržal svoju ziskovosť meranú maržou hrubého prevádzkového zisku nad 40%, a to aj napriek klesajúcim výnosom celého telekomunikačného sektora.

 

Nárast zaznamenal Orange vo všetkých skupinách mobilných dátových  služieb – internetu   v mobile, aj mobilného internetu do počítačov, notebookov a tabletov. Na tomto náraste sa významným spôsobom podieľal pokračujúci záujem Slovákov o internetové pripojenie cez tablety a smartfóny. Takmer tri štvrtiny predaných telefónov tvorili v minulom roku smartfóny, prelomovým sa však rok 2013 stal aj z hľadiska predajnosti tabletov na slovenskom trhu. „Rok 2013 bol pre nás a našich zákazníkov rokom tabletov. Sme radi, že sme našim zákazníkom spolu s našimi partnermi mohli priniesť zaujímavú ponuku kvalitných tabletov a sprístupniť ich širokému spektru záujemcom už od jedného eura, vďaka čomu sa Orange stal najväčším predajcom tabletov na našom trhu,“ hovorí generálny riaditeľ Orangeu Pavol Lančarič. Tablet v Orangei si vlani kúpilo viac ako 50 tisíc zákazníkov. Najobľúbenejším modelom sa stal tablet Prestigio MultiTab 2, ktorý tvoril viac než polovicu všetkých predaných tabletov.

Najvýznamnejším faktorom ovplyvňujúcim výsledky v segmente mobilných hlasových služieb bola pokračujúca dlhodobá orientácia Orangeu na hodnotu poskytovanú zákazníkom v rámci mesačného poplatku a na služby a ponuky podľa zákazníckych segmentov. V segmente mobilných hlasových služieb dominovali v Orangei Ideálne paušály, ktoré ku koncu roka 2013 tvorili 82% predajov všetkých mobilných hlasových služieb. Využívalo ich spolu už takmer 20% zákazníkov, čo v absolútnom vyjadrení predstavuje 337 tisíc. Ideálne paušály navyše zvýšili záujem zákazníkov o vyššie kategórie paušálov z radov Panter a Panter Pro, pre ktoré sa rozhodla až tretina zákazníkov.

 

Na náraste podielu fixných služieb na celkových výkonoch Orangeu sa v najväčšej miere podieľal Internet na doma DSL, s ktorým Orange na slovenský trh priniesol stabilnú, cenovo výhodnú a takmer na celom Slovensku dostupnú alternatívu pevného internetového pripojenia, ako aj Orange TV, čo je stále jediná služba svojho druhu na Slovensku, vďaka ktorej môžu výhody nelineárnej televízie využívať takmer všetci Slováci bez zmeny poskytovateľa televízie alebo internetu. Výhody Internetu na doma DSL na konci minulého roka využívalo viac než 46 tisíc nových zákazníkov a takmer 60 tisíc ich využívalo službu TV Extra.

 

Ako prvý Orange predstavil v roku 2013 ponuku mobilných a fixných služieb pre domácnosť v jednom (tzv. konvergentné ponuky) pod názvom program Orange pre rodinu.

 

„Našou snahou je neustále zvyšovať komfort našich zákazníkov a zjednodušovať ich život prepojením služieb našej mobilnej a pevnej siete do výhodných a jednoduchých ponúk, ktoré šetria peniaze aj čas,“ hodnotí generálny riaditeľ Orangeu. Za prvé 3 mesiace od uvedenia programu Orange pre rodinu si až 58% všetkých zákazníkov služieb pre domácnosť vybralo kombinovanú ponuku mobilných a fixných služieb v rámci programu Orange pre rodinu.

                                                                                               

Celkové finančné výsledky spoločnosti Orange Slovensko sa vyvíjali v súlade s očakávaniami, ktoré odzrkadľujú vývoj ekonomiky, ako aj situáciu na slovenskom                a európskom telekomunikačnom trhu. „Napriek pokračujúcemu poklesu výnosov o 8% na 622 miliónov eur sa nám vďaka opatreniam zvyšujúcim efektivitu podarilo udržať mieru ziskovosti meranú maržou hrubého prevádzkového zisku EBITDA nad 40 %,“ konštatuje Lančarič.

 

V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných nehlasových služieb. Na celkových výnosoch z mobilných služieb tvorili takmer 28%. Stále významnejšiu časť tvoria výnosy z fixných služieb, ktoré medziročne vzrástli o 27% a predstavujú už takmer 3% z celkových výnosov z poskytovaných služieb.

 

Celkový objem investícií Orangeu v uplynulom roku dosiahol hodnotu 71,2  mil. Eur. Viac ako 4/5 celkového objemu investícií smerovali do rozširovania a skvalitnenia siete. Ku koncu roku pokrýval Orange svojou najväčšou 3G sieťou už 85 % populácie, pričom viac ako polovica si môže užívať maximálnu rýchlosť pripojenia do 42 Mbit/s. Ako prvý operátor začal Orange pokrytie svojej 3G siete rozširovať vďaka technológií UMTS 900 aj prostredníctvom vysielačov, ktoré doteraz slúžili na GSM komunikáciu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  5. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  6. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  7. Takto chutí zlato
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 964
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 888
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 149
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 881
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 711
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 445
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 263
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 181
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Významná časť územia je tvorená porastmi duba zimného kokošovského.


3 h

Udržateľnosť nie je iba výstrelkom dnešnej doby.


INZERCIA 14 h

Union uvádza, že až 35 % všetkých poistných udalostí tvorí storno služieb, ako sú pobyty či letenky.


INZERCIA 14 h

Zvonku ich nerozoznáte, no rozdiel pocítite – v spotrebe, vo výkone aj na celkovej kondícii motora.


INZERCIA 14 h
SkryťZatvoriť reklamu