SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Pre Slovákov je divadlo ešte stále sviatkom

27. marec sa spája so Svetovým dňom divadla. Jeho návšteva je pre väčšinu ľudí symbolom zábavy a oddychu. Raz ročne si prestavenie nenechá ujsť takmer každý druhý Slovák.

27. marec sa spája so Svetovým dňom divadla. Jeho návšteva je pre väčšinu ľudí symbolom zábavy a oddychu. Raz ročne si prestavenie nenechá ujsť takmer každý druhý Slovák.

Aspoň raz za rok navštívi divadlo viac ako 63 % respondentov. Pritom takmer každý piaty Slovák zavíta do divadla aj štyrikrát ročne. Najväčší záujem je o činoherné a muzikálové predstavenia. Vyberá si ich až 78 % opýtaných. Baletu a opere holduje necelých 5 %. Či ide o amatérsky alebo profesionálny súbor, nezohráva významnú úlohu.

Záujem o činohru môže potvrdiť aj Radošinské naivné divadlo, ktoré pôsobí na našej scéne už 51 rokov a jeho predstavenia sú takmer stále vypredané. „Chvalabohu, pre divákov na Slovensku sme tuším stále malý sviatok vo všedný deň,“ hovorí Stanislav Štepka.

V priemere odohrajú 25 predstavení mesačne a minulý rok pritiahli do divadla takmer 100-tisíc návštevníkov. Tohtoročný Svetový deň divadla oslávia v Šali hrou Polooblačno. Predstavenia mimo domovskej scény pre RND nie sú ničím nezvyčajným. Väčšinu z nich prinášajú svojim divákom priamo do ich mesta. Ľudia takýto prístup oceňujú. Z prieskumu totiž vyplýva, že až 24 % opýtaných od návštevy divadla odrádza práve veľká vzdialenosť od bydliska. „Radi chodíme za našimi divákmi a tešíme sa, že medzi nimi vidíme aj kopec mladých, divadlo s nimi mladne. Pomáha nám pri tom aj Poštová banka, s ktorou si naozaj dobre rozumieme. Myslím si, že nie je jednostranné, ak poviem, že sme si padli do oka,“ dodáva Štepka.

Poštová banka podporuje Radošinské naivné divadlo už druhý rok. „Pre nás
bola spolupráca s Radošinským naivným divadlom jednoznačnou voľbou. Veríme,
že slovenská kultúra si podporu zaslúži, preto spolupráca s tradičným divadlom
bola pre nás prirodzená. Radošinci sú naša srdcovka a sme radi, že aj vďaka nám môžu každoročne zabávať tisícky divákov,“
hovorí Naďa Urbanová, hovorkyňa Poštovej banky.

Medzi divákmi RND sú mnohí takí, ktorí neváhajú navštíviť predstavenia aj niekoľkokrát za rok. „Práve skalní diváci sú za lístky na predstavenia ochotní minúť najčastejšie od 60 do 100 eur ročne. Z prieskumu ďalej vyplýva, že 2/3 návštevníkov divadla je ochotných do jedného lístka investovať do 15 eur,“ dodáva Urbanová. Až 80 % opýtaných si lístky do divadla kupuje samo. Prieskum pritom potvrdil, že Slováci sa do divadla vyberú najradšej v spoločnosti.  Bez partnera
navštevuje predstavenia len 3 % respondentov. Ostatní preferujú jeho návštevu so svojimi blízkymi a priateľmi.


Svetový deň divadla

Svetový deň divadla si svet pripomína od roku 1962. Jeho cieľom je, aby sa divadelníci i obecenstvo zamysleli nad poslaním a úlohou divadla. V niektorých krajinách sa oslavuje rôznymi divadelnými prehliadkami, ktoré trvajú aj týždeň. Na tento deň bývajú naplánované významné premiéry alebo otvorenia nových divadelných budov a sál či kultúrnych stánkov. Mnohé krajiny ponúkajú počas Svetového dňa divadla vstupy do divadiel zadarmo.

* reprezentatívny prieskum Poštovej banky a agentúry 2muse na vzorke 500 respondentov



 

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 423
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 887
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 226
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 650
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 263
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 034
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 686
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Zo vzdelávania sa stávajú skupinové terapie.


INZERCIA 7 h

3. až 7. mája sa uskutoční medzinárodný divadelný festival ISTROPOLITANA PROJECT ’25.


INZERCIA 10 h

Istria je ideálnou destináciou na predĺžený víkend


INZERCIA 20 h

Upozornenie na podvodné konanie a zneužitie obchodného mena spoločnosti TRANSPETROL, a. s..


INZERCIA 20 h
SkryťZatvoriť reklamu