INZERCIA

Beluša Foods uspela v medzinárodnom tendri

Beluša Foods je tradičným výrobcom margarínov pre pekárov a cukrárov. Minulý rok spoločnosť uspela v medzinárodnom tendri na výrobu výrobkov Palma Bratislava, čím výrazne posilnila postavenie na trhu.

Beluša Foods je tradičným výrobcom margarínov pre pekárov a cukrárov. V minulom roku spoločnosť uspela v medzinárodnom tendri, na výrobu výrobkov Palma Bratislava, čím výrazne posilnila postavenie na trhu.

 

Podľa vyjadrenia výkonného riaditeľa spoločnosti Martina Šajdíka, celý minulý rok sa niesol v priaznivých číslach. „Veľa sa toho zmenilo a, našťastie, k lepšiemu. Keď to porovnám s rokom 2008, kedy prevzala fabriku nórska spoločnosť Orkla, je to náš historicky najlepší rok. Darilo sa nám na tradičných trhoch, darilo sa nám na trhoch pre nás novších, a čo pokladám za najvýraznejší úspech, je to, že sa nám podarilo uspieť v medzinárodnom tendri na výrobu časti výrobkov z portfólia Palma Bratislava, ktorých výroba sa presunula ku nám do Beluše,“ skonštatoval Martin Šajdík.

Ťažiskom výroby pre spoločnosť Beluša Foods sú predovšetkým margaríny a rastlinné tuky Favorit, určené pre pekárov a cukrárov. Firma je tiež výrobcom tradičnej značky Smetol. V roku 2013 sa výrobný program spoločnosti rozšíril o výrobky Palma Bratislava, ako napríklad Cera, Helia, Palmarin či Palmela. Spolupráca s Palmou Bratislava je z pohľadu Beluša Foods prospešná a zaujímavá tak z dôvodu doplnenia vlastných aktivít, ako aj z pohľadu slovenskej ekonomiky, nakoľko výroba zostala na Slovensku.

Úspech v medzinárodnom tendri naštartoval vo firme rozsiahlejšie zmeny. Tým, že výroba bola zameraná na iný segment bolo potrebné zvládnuť dlhý a náročný proces. Aký konkrétne nám prezradil výkonný riaditeľ Martin Šajdík.

- Nutné bolo prispôsobiť receptúry a kvalitu požiadavkám zákazníka a implementovať ich na podmienky výroby v Beluši. Investície smerovali najmä do technológií a zväčšenia kapacity chladenia skladu z dôvodu nárastu výroby v hlavnej sezóne, ktorá v našom prípade začína v septembri a kulminuje na prelome rokov. Prvýkrát od roku 2008 sme  pracovali v sezóne na štyri zmeny. Po všetkých stránkach to bola pre nás nová skúsenosť a nové výzvy, ktoré sme museli zvládnuť.

Spolupráca s Palmou nebola jediným ťažiskom, ktoré sa podpísalo pod minuloročný priaznivý výsledok. Zavážili i ďalšie aktivity?

- Veľkým ťahúňom minuloročného dobrého výsledku bol aj export do Poľska, ktorý sa oproti dvom predchádzajúcim rokom zdvojnásobil. Inak tomu bolo na maďarskom trhu, kde je pomerne zložitá situácia. Aj keď sme v Maďarsku nerástli, obhájili sme minuloročné pozície. Príčinou je jednak pokles kúpnej sily, ale i veľká konkurencia. Nezúfame však, pretože sa nám úspešne podarilo naštartovať český trh, ktorý v poslednom čase výrazne stagnoval. Tieto úspechy boli na jednej strane podmienené novými kontraktmi, na strane druhej zodpovednou prácou celého tímu. Tým, že ja som bol takmer neustále na pracovných cestách, museli kolegovia riešiť oveľa viac situácií samostatne a vo veľkom tempe, čím nadobudli cenné skúsenosti. Bez tohto zázemia by sme určite neboli schopní uspieť.

Nárast výroby v ťažiskových mesiacoch vám spôsobuje výkyvy vo výrobe. Zákonník práce nepamätá na takéto situácie. Ako riešite tento problém?

- Sezónnou zamestnanosťou. Inak to nejde. Momentálne fungujeme so štandardným kmeňovým stavom v trojzmennom režime. Počítame s tým, že na prelome leta a jesene, kedy sa začne zvyšovať dopyt, opäť pristúpime k sezónnemu štvorzmenovému modelu. Na tomto mieste musím povedať, že spôsob, akým bol upravený Zákonník práce, má z pohľadu tvorby pracovných miest veľmi negatívny charakter. Z hľadiska zamestnávateľa môžem jednoznačne potvrdiť, že je to zlé. My máme relatívne nízku fluktuáciu kmeňových pracovníkov. Zamestnancom sa snažíme poskytnúť maximum benefitov: príspevky na stravu, regeneračné, športové aktivity, odmeny... Každý normálny zamestnávateľ sa o svojich ľudí  stará. Kroky vlády však smerujú proti tvorbe nových pracovných miest. Istoty sú len prázdna fráza. V reálnom svete potrebujeme pružne reagovať na výkyvy trhu, meniace sa potreby zákazníkov a zároveň si zachovávať konkurencie schopnosť - čo nám nový zákonník práce jednoznačne sťažuje. Môžem povedať, že sa nám darilo nie vďaka, ale napriek opatreniam vlády.

Na čo konkrétne sa sústreďujete v nasledujúcom období? 

- V prvom rade sa sústreďujeme na posilnenie pozícií na trhoch krajín V4, ktoré sú pre nás tradičné. Musíme zvládať novú dodatočnú výrobu pre Palmu a popri tom pružne reagovať na vývoj trhov. Momentálne aktivity nás posunuli na Balkán do krajín bývalej Juhoslávie. Máme za sebou prvé exporty do Slovinska a do Chorvátska, kde by sme radi našli pevné miesto. Ďalšie kroky súvisia s vývojom a inováciami, pretože požiadavky na kvalitu a zloženie výrobkov sú zo strany zákazníkov čoraz náročnejšie. Posilnili sme laboratórium a prístrojové vybavenie. Zaviedli sme nové metodológie a nové procesy zvyšujúce kvalitatívne parametre výrobkov.

Dva roky dozadu ste na slovenský trh prinavrátili tradičnú značku Smetol. Ako sa tento výrobok ujal na trhu?

- Smetol má jednoznačne svojich verných zákazníkov. My ho na Slovensku považujeme za vlajkovú loď toho, čo robíme. Vyrábame tiež množstvo tradičných výrobkov pre Český trh, ako napríklad Omega alebo Cere soft, tuky na vysmážanie. Plynie to najmä z toho, že Česi majú historicky iné návyky než slovenský ľud, ktorý viac uprednostňuje rastlinné oleje alebo v poslednom čase opäť čoraz viac aj bravčovú masť...

 Ako sa vám podarilo naštartovať tento rok? Bude rok 2014 rokom ďalších zmien?

- V globále celkom fajn. Čísla naznačujú, žeby sme oproti minulému roku mohli opäť narásť. Sú tu však pozitívne, aj menej pozitívne signály. Zdá sa že, kríza zmenila správanie spotrebiteľov: zákazníci nakupujú menej a opatrnejšie. Kompenzujeme to rastúcou výrobou pre pekárov a cukrárov, z čoho plynie, že gazdinky pečú menej než v minulosti. Nakupujú viac hotových výrobkov, čím rastie predaj veľkým výrobcom. Tento rok sa bude niesť v znamení nových trendov. Dosť výrazným spôsobom sa budeme sústreďovať na skvalitnenie výrobných procesov a zabehnutie nových výrobkov bez transmastných kyselín. Aktivity sú naozaj rôznorodé a pestré.

Okrem vedenia spoločnosti Beluša Foods ste od minulého roku prevzali taktiež vedenie českej distribučnej spoločnosti so sídlom v Prahe. Máte v tomto roku konkrétne želanie?

- V tejto sesterskej spoločnosti sme v minulom roku urobili závažné organizačné zmeny. Tie, samozrejme, nepriamo súvisia aj s ďalšími úspechmi Beluša Foods, pretože Česká republika je pre nás kľúčový exportný trh. Tento rok by sa mali pozitívne výsledky, ktoré sa začínajú ukazovať, premeniť na výrazný celkový rast. Je to cieľ, ktorý si kladiem ja osobne. Z nula ton na sto ton narastiete relatívne rýchlo, ale narásť z tritisíc tonového trhu na štyritisíctonový už nie je až také jednoduché. Sústreďovať sa budeme aj na ďalšiu expanziu v Poľsku. Z pohľadu slovenských aj českých zákazníkov budeme radi, ak rozšírime spoločné aktivity s Palmou Bratislava a zákazníkom budeme môcť predstaviť aj nové zaujímavé výrobky.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov

NBS vydala nariadenie, ktoré upravuje poskytovanie hypoték nad 90 % a 80 % hodnoty zabezpečenia. Platiť začína 1. 7. 2018.

Tlačové správy

Všetko, čo rodiny milujú

Ponuka rodinných dovoleniek v Burgenlande

Tlačové správy

Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek

Vláda chce od ľudí zinkasovať 60 miliónov navyše.

Tlačové správy

Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín

V Bratislave včera predstavili novú automatizovanú separačnú linku, ktorá využíva celosvetovo najvyspelejšie technológie.