INZERCIA

Čo je Digipoint?

Prezentovanie technológií na mieste, kde by ste to vôbec nečakali? Jediné takéto miesto je DIGIPOINT.

Prezentovanie technológií na mieste, kde by ste to vôbec nečakali? Jediné takéto miesto je DIGIPOINT.

Unikátny priestor na testovanie nových technológií a taktiež zaujímavých projektov Fakulty informačných technológií v Bratislave (FIIT STU) s názvom DIGIPOINT funguje v Poluse. Pod jeho vznik sa podpísal unikátny nápad, dlhodobá príprava a v neposlednom rade netradičná spolupráca nákupného centra Polus City Center s FIIT STU a so spoločnosťou Microsoft Slovakia.

Myšlienka  vybudovať a sprístupniť  širokej aj odbornej verejnosti moderné novinky v technológiách vznikla v Poluse už v roku 2012. A keďže dobré nápady je potrebné premyslieť, do detailov naplánovať, hľadať vhodných partnerov i odborných garantov, nápad dozrel na jeseň roku 2013.

Dôvodov na realizáciu bolo viacero: príliš rýchlo sa meniace prostredie i čoraz viac  digitálnych spoločností na trhu. Začiatkom roku 2013  vznikla spolupráca medzi Polusom a Microsoftom a vznikol project DIGIPOINT. Spolupráca sa následne rozšírila o akademický rozmer prepojením s jedinečnou fakultou informačných technológií  STU FIIT. Polus tak s partnermi vytvoril projekt a zariadil priestor, ktorý bude nie len náučný, ale aj obsahovo zaujímavý a zároveň prepojený s komerčnými  prezentáciami produktov, čím sa vytvorí pre zákazníkov pohodlie výberu produktov na jednom mieste. „V „našich končinách“ nie je vôbec obvyklé, aby sa subjekt, ako je nákupné centrum, venovalo edukácii a prezentovaniu technologického pokroku.  Práve preto je DIGIPOINT na Slovensku unikátom.“ uviedla Monika Karoliová, marketingová riaditeľka nákupného centra.

DIGIPOINT je určený rôznym komunitám:  verejnosti - návštevníkom nákupného centra,  akademikom - študentom IT  a taktiež komerčným spoločnostiam vyrábajúcim a predávajúcim HW ako napr. HP, Dell, Shark atď. Pre návštevníkov je pripravená napríklad aj originálna „Xbox obývačka“,  záujemcovia tu môžu absolvovať rôzne užitočné prednášky ako „Viete čo sledujú a robia vaše deti na internete či Facebooku, a mnohé iné zaujímavé témy diskusií či workshopov. DIGIPOINT umožní rôznym  firmám vystavovať technologické novinky, ktoré budú po určitú dobu k dispozícii návštevníkom Polus City Center na skúšanie„Jednoducho spájame na jednom mieste zábavu, akademický svet i komerciu“ uviedla Monika Karoliová z Polusu.

DIGIPOINT má i ďalšiu úlohu. Projekty študentov Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave budú odteraz dostupné pre každého a to práve v unikátnom priestore DIGIPOINT v bratislavskom  nákupnom centre  Polus City Center.  DIGIPOINT  tiež potvrdzuje priblíženie FIIT STU ku komerčným firmám a ochotu fakulty reagovať na rýchlo sa meniace prostredie na trhu práce. Ako ďalší faktor prichádza konečný spotrebiteľ. „Projekty, na ktorých pracujú naši študenti, sú určené pre bežných ľudí. Preto je pre nás dôležité poznať ich reakcie a názory. Takto je naše prepojenie na prax umocnené priamym dosahom na konečného spotrebiteľa. Je to pridaná hodnota, ktorú veríme, ocenia ako študenti, tak i firmy a v neposlednom rade bežní spotrebitelia,“ uviedol Pavel Čičák, dekan FIIT STU.

Sme radi, že môžeme takto na verejnosti prezentovať naše štúdium a absolventov, a priblížiť informatiku aj ľuďom, ktorí si nevedia predstaviť, čo „bežný informatik“ v práci robí,“ dodal.

 „Medzi dlhodobé priority spoločnosti Microsoft patrí aj podpora a rozvoj potenciálu mladej generácie. Sme radi, že inovatívne technologické nápady získali nový priestor, kde sa budú môcť rozvíjať ďalej. Prvou praktickou ukážkou využitia DigiPointu je dnešný workshop pre neziskové organizácie NGO Day, ktorého cieľom je prispieť k čo najefektívnejšiemu používaniu technológií v neziskových organizáciách,“ zhodnotil otvorenie priestorov Markus Breyer, generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft Slovakia.

DIGIPOINT je zároveň občianske združenie vytvorené Fakultou informatiky a informačných technológií STU v Bratislave v spolupráci s Polus City Center a spoločnosťou Microsoft.  www.digipoint.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Najkrajšie americké národné parky

Neostávajte iba v slávnych mestách USA. Vydajte sa na západ do národných parkov.

Tlačové správy

Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí

Správna skúšobná jazda môže odhaliť, že vybrané vozidlo pre vás nie je to pravé.

Tlačové správy

Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani

Slovenskí spotrebitelia prejavujú stále väčší záujem o produkty slovenských dodávateľov.

Tlačové správy

Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia

Slováci sa začali vo veľkom zadlžovať.