INZERCIA

IT v službách seniorov-nové technológie, ktoré skvalitňujú život

Zaujímavý májový program pripravilo občianske združenie DIGIPOINT v Poluse, tentokrát sa zamerali netradične na staršie ročníky.

Zaujímavý májový program pripravilo občianske združenie  DIGIPOINT v Poluse, tentokrát  sa zamerali netradične na staršie ročníky a v spolupráci s partnermi ProSenior a AkSen –aktívny senior, pripravili rad zaujímavých aktivít. DIGIPOINT si uvedomuje nevyhnutnosť  sprostredkovať kontakt s novými technológiami aj tejto vekovej skupine, keďže podľa výskumu Inštitútu pre verejné otázky iba 35 percent ľudí narodených v rokoch 1946 až 1964 má skúsenosti s IT.

V týždni od 26. do 30.  mája preto prebehne každý deň zaujímavý workshop. Od základov práce s internetom sa seniori presunú k zložitejším témam, ako je nakupovanie cez internet, komunikácia (Skype, ICQ), sociálne siete. Čerešničkou na torte bude vytváranie vlastnej prezentácie s vkladaním fotiek. Každý workshop bude vedený skúsenými lektormi. Seniori budú mať zároveň možnosť učiť sa tieto dovednosti priamo na tabletoch Prestigio, takže teóriu si okamžite vyskúšajú v praxi.  Na workshopy nie je potrebná predchádzajúca registrácia, vstup je voľný všetkým záujemcom.

Konkrétny program  akcie pre seniorov:

Workshopy a prezentácie sa budú konať denne od pondelka 26.5.do piatku 30.5. vždy  od 10:00 do 12:00 hod. Následne bude od 12:00 do 16:00 bude  DIGIPOINT otvorený k voľnému testovaniu a diskusiám účastníkov.

26. máj (pondelok) – Všetko začína zdravím. Tiesňové volania, telefóny pre seniorov,  zdravotná starostlivosť v prepojení na IT

- predstavenie tiesňových pevných liniek (fungovanie, potrebné vybavenie, kedy je treba myslieť na  takéto typy telefónov, od akej situácie, veku) 

- telefóny pre seniorov

- HealthCare program (zdravotné pomôcky v prepojení na IT zariadenia, umožňujúce pravidelne  sledovať zdravotný stav seniora, jeho vývoj)

-prezentácia produktov, testovanie

27.máj (utorok) – Úvod do internetu, zoznámte sa s tabletom             

- čo potrebujem k úspešnému pripojeniu na internet (wifi, pevné pripojenie)    

- vyhľadávanie na internete, Google  

- práca s tabletom                                                                                                 - nácvik praktických zručností

28. máj (streda) – Nakupovanie cez internet – naučíme vás to!

- návod, čo potrebujem k nákupu, ako prebieha (testovanie nákupu v „priamom prenose“)

- bezpečnosť nákupov na internete (aké riziká sa môžu vyskytnúť, ako ich odhaliť, čo je „podozrivé“ pri internetovom nákupe)

29. mája (štvrtok) - Komunikácia cez internet - Skype, ICQ, Sociálne siete

- ako fungujú – modelové komunikačné situácie, nácvik zručností

- bezpečnosť  pri komunikácii

30.mája (piatok) - Ako vytvoriť zaujímavú prezentáciu s vlastnými fotkami   

- fotenie, sťahovanie fotografií do PC, základné úpravy, vkladanie do dokumentov

Ďalšie informácie vám v prípade potreby poskytne: Ing. Petra Kotuliaková, kotuliakova@fiit.stuba.sk, 0902 273 128

www.digipoint.sk,

 https://www.facebook.com/pages/Digipoint-Bratislava/522607157818869?fref=ts

 

ČO JE DIGIPOINT ?

Prezentovanie technológií na mieste, kde by ste to vôbec nečakali?

Jediné takéto miesto -unikátny priestor na testovanie nových technológií a taktiež zaujímavých projektov FIIT STU /Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave/ s názvom DIGIPOINT funguje od októbra 2013 v Poluse. Pod jeho vznik sa podpísal unikátny nápad, dlhodobá príprava a v neposlednom rade netradičná spolupráca nákupného centra Polus City Center s FIIT STU a so spoločnosťou Microsoft Slovakia.

DIGIPOINT je zároveň je občianske združenie vytvorené Fakultou informatiky a informačných technológií STU v Bratislave v spolupráci s Polus City Center a spoločnosťou Microsoft.

Polus s partnermi vytvoril projekt a zariadil priestor, ktorý bude nie len náučný, ale aj obsahovo zaujímavý a zároveň prepojený s komerčnými  prezentáciami produktov, čím sa vytvorí pre zákazníkov pohodlie výberu produktov na jednom mieste. „V „našich končinách“ nie je vôbec obvyklé, aby sa subjekt, ako je nákupné centrum, venovalo edukácii a prezentovaniu technologického pokroku.  Práve preto je DIGIPOINT na Slovensku unikátom.“ uviedla Monika Karoliová, marketingová riaditeľka nákupného centra.

DIGIPOINT je určený rôznym komunitám:  verejnosti - návštevníkom nákupného centra,  akademikom - študentom IT  a taktiež komerčným spoločnostiam vyrábajúcim a predávajúcim HW ako napr. HP, Dell, Shark atď. Pre návštevníkov je pripravená napríklad aj originálna „Xbox obývačka“,  záujemcovia tu môžu absolvovať rôzne užitočné prednášky ako „Viete čo sledujú a robia vaše deti na internete či Facebooku ?“  a mnohé iné zaujímavé témy diskusií či workshopov. DIGIPOINT umožní rôznym  firmám vystavovať technologické novinky, ktoré budú po určitú dobu k dispozícii návštevníkom Polus City Center na skúšanie. Jednoducho spájame na jednom mieste zábavu, akademický svet i komerciu“ uviedla Monika Karoliová z Polusu.

DIGIPOINT má i ďalšiu úlohu. Projekty študentov Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave budú odteraz dostupné pre každého a to práve v unikátnom priestore DIGIPOINT v bratislavskom  nákupnom centre  Polus City Center.  DIGIPOINT  tiež potvrdzuje priblíženie FIIT STU ku komerčným firmám a ochotu fakulty reagovať na rýchlo sa meniace prostredie na trhu práce. Ako ďalší faktor prichádza konečný spotrebiteľ. 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Najkrajšie americké národné parky

Neostávajte iba v slávnych mestách USA. Vydajte sa na západ do národných parkov.

Tlačové správy

Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí

Správna skúšobná jazda môže odhaliť, že vybrané vozidlo pre vás nie je to pravé.

Tlačové správy

Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani

Slovenskí spotrebitelia prejavujú stále väčší záujem o produkty slovenských dodávateľov.

Tlačové správy

Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia

Slováci sa začali vo veľkom zadlžovať.