INZERCIA

Golf R je všestranná raketa

Dávno sme sa neviezli v kompaktnom, avšak priestrannom aute, ktoré by malo dve tak výrazne odlíšené personality.

Dávno sme sa neviezli v kompaktnom, avšak priestrannom aute, ktoré by malo dve tak výrazne odlíšené personality. Golf R nám ukázal, že to ide aj bez kompromisov.

Po agresívne vyzerajúcom GTI je pre laika ťažké spoznať, že má tú česť s ešte silnejšou verziou. Žiadne ostro červené lišty, dokonca aj brzdové strmene sú lakované na čierno. V tmavomodrej farbe pôsobí Golf R určite záhadne, ale viac neprezradí. Až keď ho postavíte vedľa obyčajného Golfu, tak zistíte, že eRko je o hodný kus nižšie a stojí pevnejšie na zemi, vďaka športovo rozkročenému postoju. Zatmavené svetlomety mu  dodávajú démonický pohľad a štyri koncovky výfuku sú jemným naznačením toho, čo sa skrýva pod kapotou.

golf r

Prievan v strojovni

Golf R poháňa motor 2,0 TFSI, ktorý poznáme aj z modelu GTI. Tu je však riadne „prifúknutý“ na výkon 300 koní (221 kW) a krútiaci moment 380 Nm, dostupný od 1 800 až do 5 500 otáčok za minútu. Tieto ohromujúce parametre dosahuje vďaka premenlivému časovaniu a zdvihu ventilov, použitiu priameho aj nepriameho vstrekovania a mnohým ďalším technológiám. V praxi to znamená, že pri akýchkoľvek otáčkach ťahá, ako zmyslov zbavený.

golf r

Moderný rally špeciál

Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies a sebaistým jazdným vlastnostiam bojuje Golf R o segment, ktorému kedysi kraľovali Subaru WRX STi a Mitsubishi Evo. A veru neťahá za kratšie nitky. Na suchu jazdí podobne, ako GTI na steroidoch. Akcelerácia doprevádzaná výrazným revom motora je šialená a neprestávajúca. Vyššiu hmotnosť cítiť naozaj iba pri zbesilej jazde. Na druhej strane pôsobí Golf R stabilnejšie. Je to aj vďaka elektronickému samosvoru XDS+, ktorý „uzamyká“ predné kolesá aj pri brzdení, nie len pri akcelerácii. Pomáha to stabilite a zatáčaniu pri dynamickej jazde.

golf r

Za mokra možno systém Haldex neposkytuje takú radosť z jazdy, ako konkurenti používajúci medzinápravové diferenciály. Pri naháňačke po okreskách ale budú mať problém zbaviť sa vás práve vďaka úžasne pružnému motoru TFSI. Nemyslite si však, že je Golf R nudný – pod brzdami dokáže byť mierne pretáčavý a vďaka výbornej spätnej väzbe od volantu vždy viete, čo sa deje pod prednými kolesami. Keď k tomu prirátame skvelý zvuk so strelami do výfuku pri každom preradení, vyvoláva jazda s Golfom R široký úsmev na tvári. Vďaka nevädnúcim brzdám si ho budete môcť užívať, kým máte dostatok benzínu v nádrži.

Na každý deň

Časť trasy, na ktorej však Golf R vyhráva nad svojimi konkurentmi, je práve cesta domov. Keď auto s adaptívnymi tlmičmi prepnete do komfortného módu, stane sa z tvrdého športiaka pohodlný rodinný hatchback. Aj vrčanie motora ustúpi do úzadia a pri striedmej jazde sa dá jazdiť aj za 8 litrov na 100 kilometrov. To je vskutku skvelá hodnota, ktorá Golf R predurčuje k tomu, že by (s prižmúreným okom) mohol byť aj jediným autom v rodine. Za 36 650 Eur totiž dostanete praktický hatchback, štvorkolku, ktorá zdolá aj zasnežené kopce a zároveň pekelne rýchlu hračku.

golf r

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK

V hre je preukaz MAXI KLASIK a prestíž!

Dizajn exteriéru nových jednotiek môžu navrhnúť samotní cestujúci (vizualizácia).
Tlačové správy

Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci

Využívate veľkonočné voľné dni na cestovanie? Tieto destinácie sú práve v kurze.

Tlačové správy

Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky

Kde sa dvaja bijú, tablet víťazí.

Tlačové správy

Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?

Dotykový displej, GPS, radary a řada funkcí - jak dopadne autokamera Mio MiVue 785 Touch s nekompromisním testem youtubera JeezyJ?

Test youtubera JeezyJ autokamerky MiVue 785 Touch