INZERCIA

Golf R je všestranná raketa

Dávno sme sa neviezli v kompaktnom, avšak priestrannom aute, ktoré by malo dve tak výrazne odlíšené personality.

Dávno sme sa neviezli v kompaktnom, avšak priestrannom aute, ktoré by malo dve tak výrazne odlíšené personality. Golf R nám ukázal, že to ide aj bez kompromisov.

Po agresívne vyzerajúcom GTI je pre laika ťažké spoznať, že má tú česť s ešte silnejšou verziou. Žiadne ostro červené lišty, dokonca aj brzdové strmene sú lakované na čierno. V tmavomodrej farbe pôsobí Golf R určite záhadne, ale viac neprezradí. Až keď ho postavíte vedľa obyčajného Golfu, tak zistíte, že eRko je o hodný kus nižšie a stojí pevnejšie na zemi, vďaka športovo rozkročenému postoju. Zatmavené svetlomety mu  dodávajú démonický pohľad a štyri koncovky výfuku sú jemným naznačením toho, čo sa skrýva pod kapotou.

golf r

Prievan v strojovni

Golf R poháňa motor 2,0 TFSI, ktorý poznáme aj z modelu GTI. Tu je však riadne „prifúknutý“ na výkon 300 koní (221 kW) a krútiaci moment 380 Nm, dostupný od 1 800 až do 5 500 otáčok za minútu. Tieto ohromujúce parametre dosahuje vďaka premenlivému časovaniu a zdvihu ventilov, použitiu priameho aj nepriameho vstrekovania a mnohým ďalším technológiám. V praxi to znamená, že pri akýchkoľvek otáčkach ťahá, ako zmyslov zbavený.

golf r

Moderný rally špeciál

Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies a sebaistým jazdným vlastnostiam bojuje Golf R o segment, ktorému kedysi kraľovali Subaru WRX STi a Mitsubishi Evo. A veru neťahá za kratšie nitky. Na suchu jazdí podobne, ako GTI na steroidoch. Akcelerácia doprevádzaná výrazným revom motora je šialená a neprestávajúca. Vyššiu hmotnosť cítiť naozaj iba pri zbesilej jazde. Na druhej strane pôsobí Golf R stabilnejšie. Je to aj vďaka elektronickému samosvoru XDS+, ktorý „uzamyká“ predné kolesá aj pri brzdení, nie len pri akcelerácii. Pomáha to stabilite a zatáčaniu pri dynamickej jazde.

golf r

Za mokra možno systém Haldex neposkytuje takú radosť z jazdy, ako konkurenti používajúci medzinápravové diferenciály. Pri naháňačke po okreskách ale budú mať problém zbaviť sa vás práve vďaka úžasne pružnému motoru TFSI. Nemyslite si však, že je Golf R nudný – pod brzdami dokáže byť mierne pretáčavý a vďaka výbornej spätnej väzbe od volantu vždy viete, čo sa deje pod prednými kolesami. Keď k tomu prirátame skvelý zvuk so strelami do výfuku pri každom preradení, vyvoláva jazda s Golfom R široký úsmev na tvári. Vďaka nevädnúcim brzdám si ho budete môcť užívať, kým máte dostatok benzínu v nádrži.

Na každý deň

Časť trasy, na ktorej však Golf R vyhráva nad svojimi konkurentmi, je práve cesta domov. Keď auto s adaptívnymi tlmičmi prepnete do komfortného módu, stane sa z tvrdého športiaka pohodlný rodinný hatchback. Aj vrčanie motora ustúpi do úzadia a pri striedmej jazde sa dá jazdiť aj za 8 litrov na 100 kilometrov. To je vskutku skvelá hodnota, ktorá Golf R predurčuje k tomu, že by (s prižmúreným okom) mohol byť aj jediným autom v rodine. Za 36 650 Eur totiž dostanete praktický hatchback, štvorkolku, ktorá zdolá aj zasnežené kopce a zároveň pekelne rýchlu hračku.

golf r

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť

Pre každé ušetrené euro vo firme určite nájdete využitie, či už na bežný chod, alebo rast.

Tlačové správy

Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?

Opýtali sme sa na to mám Bekima, Sellasieho a Surovej dcérky.

Tlačové správy

Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?

Mnohými kritikmi je považovaný za najlepšieho slovenského spisovateľa. Rudolf Sloboda by v apríli oslávil 80 rokov.

Tlačové správy

Keď Slováci krotia morský vietor

CrazyFly z Nemšovej je známa značka vo svete kiteboardingu.