INZERCIA

Prvé mestské úle v Bratislave aj vďaka podpore dm

Aj naša Bratislava sa tak stala príkladom toho, ako môžu včely obohatiť mestské prostredie bez toho, aby obťažovali obyvateľov, a pritom vyprodukovať chutný a kvalitný me

Bratislava 30. jún 2014 – Spoločnosť dm drogerie markt sa v rámci
interného projektu Zodpovedného podnikania stala partnerom Centra environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica a jeho projektu Nevyšliapanou cestou, ktorý vznikol na základe úspešného švajčiarskeho
modelu a je podporovaný prostredníctvom Programu švajčiarsko-slovenskej spolupráce manažovaného Nadáciou Ekopolis. Jednou z častí projektu je aj osádzanie včelínov v mestách. Svoje prvé dva mestské úle privítala pred pár dňami Bratislava, ktorá sa p
o svetových metropolách, ako sú New York, Londýn či Honkong, môže mestskými včelami pochváliť a prispieť tak k ich záchrane. Aj naša Bratislava sa tak stala príkladom toho, ako môžu včely obohatiť mestské prostredie bez toho, aby obťažovali obyvateľov, a pritom vyprodukovať chutný a kvalitný med.

vcely-2490-r668_res.jpg

Mestské úle sú osadené na streche Starej tržnice a vo Vodárenskej komunitnej záhrade. V spolupráci s Cyklokuchyňou sa CEEV Živica chystá mestské medy stáčať pomocou medometu napojeného na bicykel. V budúcom roku bude možné úle dokonca adoptovať a podporiť tak rozšírenie verejných včelínov aj do iných
slovenských miest.

vcely-490-r462_res.jpg

Včela ako ukazovateľ kvality zelene

Dostatok medu bude závisieť od ponuky kvitnúcich rastlín v okolí zhruba 5 km od včelína, ako aj od počasia. Aj samotných organizátorov z CEEV Živica zaujíma, či včely nanosia dostatok medu aspoň pre seba, či nanosia viac alebo dokonca bude
potrebné dokrmovať ich. Včely tak budú poukazovať na to, koľko zelene a v akej kvalite je v meste.

Dohľad nad úľmi

Hoci sú včely pokojný hmyz a na ľudí zbytočne neútočia, v okolí svojho úľa sa môžu brániť votrelcom, najmä ak nevedia, ako sa správať. Úle preto nebudú bežne prístupné verejnosti. Po dohode môžu byť využité na exkurzie či vzdelávacie účely, vždy však pod dohľadom vyškoleného včelára a v období, kedy to včely čo najmenej ruší.

MESTSKÉ VČELY

Včely sú v prvej línii potravinového reťazca a udržujú pri živote aj tie divé vtáky a zvieratá, ktoré sa živia semenami a plodmi rastlín. Už niekoľko rokov je pozorovaný po celom svete veľký úhyn včiel. Často doslova miznú, uhynuté telá sa nikdy nenájdu. Tento jav bol pomenovaný ako syndróm kolapsu včelstiev. Včely pritom majú veľmi dôležitý vplyv na produkciu potravín, ktorá pri ich väčšom úhyne môže klesnúť až o tretinu. Aj preto sa CEEV Živica rozhodlo prinavrátiť ich do miest, keďže včelám v súčasnosti mestské prostredie vyhovuje viac ako to vidiecke. Úle mestských včiel sa dajú umiestniť na strechy, balkóny, dvory, do záhrad alebo parkov.

dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness s takmer 3 000 filiálkami v Európe. Spoločnosť bola založená v roku 1973 v Nemecku. Na Slovensku otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva 1008 pracovníkov v 127 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 12 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, ktorá stavia zákazníka na prvé miesto svojich záujmov. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu
v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.

Pre ďalšie informácie kontaktujte:

Iveta Haulíková, everyvent s.r.o., tel.: 0905 168 651, e-mail: haulikova@everyvent.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska

Ruské poklady sa dostali do hľadáčika cestovateľov nielen kvôli majstrovstvám.

Tlačové správy

Špeciálna príloha: Krížovky na leto

Prílohu pre všetkých, čo radi lúštia, nájdete už v piatok 20. júla v denníku SME.

Tlačové správy

Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia

Z autocentier AAA AUTO si zákazníci za prvých šesť mesiacov odviezli 41 000 vozidiel.

Tlačové správy

Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí

Dovolenka vo Vysokých Tatrách a v Liptove bude toto leto opäť výhodnejšia.