INZERCIA

Slovenskí študenti brigádujú priemerne za 2,30 € na hodinu

Hoci až 88 % pracujúcich študentov má pravidelný príjem počas celého roka, najväčší záujem o brigády je v letných mesiacoch.

Hoci až 88 % pracujúcich študentov má pravidelný príjem počas celého roka, najväčší záujem o brigády je v letných mesiacoch. Vlani v auguste sa počet pracujúcich študentov zvýšil o 30,5 % oproti priemeru roka. Vyplýva to z údajov, ktoré Poštovej banke poskytla Sociálna poisťovňa. A práve letné brigády sú jedným z hlavných dôvodov, prečo si mladí ľudia zakladajú osobný účet najmä začiatkom leta.

Brigádujú priemerne za 2,30 € na hodinu

Priemerný vek študenta – brigádnika je 22 rokov, z čoho vyplýva, že viac ako stredoškoláci brigádujú študenti vysokých škôl. To je však spôsobené aj nižšou ponukou práce pre stredoškolákov. Najčastejšie popri štúdiu pracujú mladí ľudia z Nitrianskeho kraja. Nasledujú Žilinčania a Bratislavčania. Poslední menovaní za svoju prácu dostávajú v priemere 2,50 € za hodinu, čo je o čosi viac ako ich rovesníci z ostatných častí Slovenska. Tí majú priemerne 2,30 € na hodinu. Vyplýva to z údajov, ktoré poskytla Poštovej banke personálna agentúra Index Nosluš. Agentúra zaznamenáva vyšší podiel pracujúcich žien (približne 60 %) ako mužov. Mladí ľudia najčastejšie brigádujú v obchodných reťazcoch, finančných inštitúciách či v oblasti gastronómie.

Výber osobného účtu je treba zvážiť

Ruka v ruke s brigádou prichádza aj potreba zriadiť si vlastný osobný účet. O tom svedčí aj fakt, že najčasnejšie si mladí ľudia zakladajú osobný účet začiatkom leta. Ten je však dôležitý nielen pre vyplácanie mzdy od zamestnávateľa. „Vlastný osobný účet prispieva k osobnej identite študenta, zvyšuje jeho sebavedomie, ale aj kredit medzi rovesníkmi. Mať vlastný účet je pre mladého človeka prínosom, učí sa byť zodpovedný sám za seba,“ hovorí psychologička Dagmar Kopčanová.

Priemerný vek, kedy si mladí ľudia zakladajú osobný účet je 20 rokov. Vyplýva to z interného prieskumu Poštovej banky. Viac po ňom siahajú muži (55 %) ako ženy (45 %). Majitelia osobného účtu pochádzajú prevažne z Košického (23 %), Nitrianskeho (22 %) a Prešovského kraja (16 %). Najobľúbenejšie operácie mladých Slovákov sú výber z bankomatu a platba kartou, a to v pomere takmer 1:3. Potvrdzujú sa tak trendy v súčasnom transakčnom bankovníctve. Ľudia majú tendenciu vyberať z bankomatov menej často a väčšie sumy. Pri platbe kartou je to opačne. Z peňaženky kartu vyberajú čoraz častejšie aj na zaplatenie nižších súm. Mladí ľudia si mesačne priemerne vyberú z bankomatu 115,10 eura. Za to isté obdobia uhradia platobnou kartou priemerne 46,56 €. Svoje peniaze neminú všetky naraz. Priemerná výška zostatku na juniorskom osobnom účte je 338 €.

Pri výbere osobného účtu by mali študenti zohľadňovať viacero parametrov. Okrem mesačného poplatku by si mali pozorne pozrieť, čo všetko balík zahŕňa. Zavážiť môže aj to, či je banke potrebné predkladať každý rok doklad o štúdiu či iné dokumenty. Potešiť môžu aj benefity k účtu.

Pre mladých Dobrý účet Junior od Poštovej banky

Za jediné euro mesačne ponúka Poštová banka mladým od 15 do 26 rokov neobmedzene všetky najčastejšie bankové služby. To znamená prijaté platby, trvalé príkazy, inkasá, platby kartou, operácie realizované cez internetbanking, výbery zo 190 bankomatov Poštovej banky, z viac ako 1 800 POŠTOMATOV a priamo pri nákupe prostredníctvom služby CashBack. V balíku sú zahrnuté aj bezplatné SMS notifikácie, či vydanie a vedenie platobnej karty podľa výberu klienta. Súčasťou Dobrého účtu je aj benefitný program, ktorý predstavuje odmenu za platbu kartou v podobe vrátenia 0,5 % z objemu platieb realizovaných platobnou kartou. Odmena môže byť pripísaná na ľubovoľný účet v Poštovej banke. Na účet študenta ju tak môžu posielať aj rodičia alebo blízki, ktorí majú Dobrý účet v Poštovej banke.

Pre založenie zvýhodneného juniorského účtu nie je potrebné žiadne potvrdenie o dennom alebo externom štúdiu. Jedinou podmienkou je vek od 15 do 26 rokov.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku

Spoločnosť BILLA otvorila vo štvrtok 20. septembra novú predajňu v Obchodnom centre v Želiezovciach na Mierovej ulici.

Tlačové správy

Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku

Výrobné družstvo Javorina otvorilo nový showroom v Košiciach a to už necelé dva mesiace po úspešnom vstupe na český trh.

Tlačové správy

Arabská exotika: Top hotely v Ománe

Omán láka relaxom na plážach, dobrodružstvom aj luxusom skvelých hotelov.

Tlačové správy

Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?

Pýtali sme sa ľudí z neziskového sektora.