SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Prieskum Hej.sk – najviac žiadané darčeky

Prieskum spoločnosti Hej.sk

Viac než polovica oslovených Slovákov by si priala nájsť pod vianočným stromčekom elektroniku. Vyplýva to z veľkého predvianočného prieskumu, ktorý v mesiaci októbri zrealizoval popredný slovenský nákupný portál Hej.sk. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že oproti minulému roku klesol počet Slovákov, ktorí hodlajú platiť za darčeky v hotovosti. Zatiaľ čo každý tretí Slovák má v úmysle nechať nákup darčekov až na december, z Čechov to má v pláne iba pätina.

Viac než polovica oslovených Slovákov by si priala nájsť pod vianočným stromčekom elektroniku, tretina oblečenie, kozmetiku alebo športové vybavenie a necelá štvrtina knihu alebo iný kultúrny zážitok. Iba zhruba jedného zo sto obdarovaných potešia ako vianočný darček potraviny a nápoje.
Sedem z desiatich oslovených predpokladá, že ich Vianoce budú tento rok na darčeky rovnako bohaté ako minulého roku. Bohatšiu nádielku v porovnaní s minulým rokom očakáva iba necelých 10 % Slovákov a len 7 % Čechov. V objemoch financií to potom znamená, že menej než 80 eur má v úmysle utratiť za nákup vianočných darčekov približne 6 % ľudí na Slovensku, sumu 81 – 200 eur do svojich najbližších investuje necelých 40 % našich spoluobčanov, podobne ako v prípade sumy 201 – 400 eur. 15 % respondentov potom nakúpi darčeky za 400 eur a viac.
Za nákupmi sa väčšina účastníkov prieskumu plánuje vydať rovnako ako minulý rok v novembri. Na Slovensku to má v úmysle zhruba 55 % zákazníkov, v Čechách, na Morave a v Sliezsku viac než 60 %. Každý tretí Slovák však hodlá nechať nákup darčekov až na december, z Čechov chce v decembri nakupovať iba pätina. Nákup na poslednú chvíľu bude riskovať asi 7 % Slovákov a 5 % ľudí v Česku. Zhruba 18 % Slovákov, resp. 16 % Čechov potom plánuje počkať s nákupom až na povianočné výpredaje. Prevažná väčšina zákazníkov (62 % Slovákov a 70 % Čechov) pritom plánuje nakupovať vianočné darčeky on-line, pričom preferuje osobný odber pred doručením kuriérnou službou či Slovenskou poštou.
„Oproti minulému roku klesol počet Slovákov, ktorí chcú platiť za nákup v hotovosti – minulého roku to bolo viac než 40 % respondentov, tohto roku zhruba tretina,“ uviedol Michal Vala, prevádzkový riaditeľ Hej.sk a dodal: „Súvisí to bezpochyby s väčšou dôverou zákazníkov smerom k eshopu i k novým spôsobom platieb.“ Na splátky plánujú vianočný tovar zadovážiť len asi 2 % Slovákov a 1,5 % Čechov.
Z aktuálneho prieskumu uskutočneného nákupným portálom Hej.sk tiež vyplýva, že iba zhruba 14 % Slovákov a 10 % Čechov zohľadňuje pri nákupe darčeka predovšetkým cenu. Omnoho dôležitejšie je pre nich prianie obdarovaného, jeho prípadné prekvapenie či praktickosť daru.
Na prieskume, ktorý urobil obchodný portál Hej.sk v priebehu mesiaca októbra, sa zúčastnilo 992 Slovákov a 1 002 Čechov. Medzi konkrétne špecifikovanými darčekmi, ktoré by si respondenti priali nájsť pod stromčekom, pritom najčastejšie figurovali podobne ako v minulom roku tablet, smartfón alebo kávovar.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 562
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 234
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 117
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 990
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 377
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 859
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 198
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 796
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 16 h

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 23 h

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu