INZERCIA

Po ktorých vitamínoch siahnuť pri chrípke a prechladnutí?

Ponúkame vám zoznam jednoduchých, účinných a bezpečných produktov, ktoré vám pomôžu cítiť sa počas zimy fit.

Pri prvých príznakoch chladného počasia naše kroky vedú úplne samozrejme do lekárne či do predajne so zdravou výživou. Preventívne siahame po doplnkoch výživy, ktoré nám napomôžu preklenúť zimné obdobie bez prechladnutia a chrípky. Ponúkame vám zoznam jednoduchých, účinných a bezpečných produktov, ktoré vám pomôžu cítiť sa počas zimy fit.

Najlepší výber z prírodných vitamínov Jamieson

vitamíny jamieson

Vitamín D: to najlepšie pochádza zo slnka. Dobre známa je úloha vitamínu D pri podpore vstrebávania vápnika na udržanie silných kostí a zubov, vitamín D tiež posilňuje imunitný systém a pomáha v prevencii závažných civilizačných ochorení. Okrem toho pozitívne ovplyvňuje hladinu serotonínu, ktorý pomáha „roztopiť” našu zamrznutú náladu. Pre maximálny úžitok by sme mali od jesene až do jari prijímať dávku až 2 000 IU vitamínu D denne.

„Vitamín D zvyšuje hladinu serotonínu, ktorý pomáha roztopiť našu zamrznutú náladu”

Vitamín C: denné užívanie vitamínu C posilňuje imunitný systém a ponúka vynikajúcu prevenciu i podporu liečby pri chrípke a prechladnutí. Tento klasický vitamín vplýva na veľa životne dôležitých funkcií. Je dôležitou výživou pre každého člena našej rodiny. Klinické štúdie potvrdzujú, že po užití 1 000 mg šumivého alebo práškového vitamínu C rozpusteného v pohári vody ľudia cítia príjem energie, sú vitálnejší.

Omega-3 mastné kyseliny: ponúkajú mnoho metabolických výhod, sú veľmi dôležitým faktorom zvyšujúcim funkčnosť imunity, pomáhajú telo zbaviť zápalov, zmierňujú prejavy suchej kože i príznaky spojené so stresom. Zlepšujú náladu, zvyšujú mentálnu jasnosť a neurologické funkcie. Ak konzumujeme ryby viac ako jedenkrát denne, mal by byť náš príjem nenasýtených mastných kyselín zo stravy primeraný. V našich zemepisných podmienkach, kde ryby nie sú pravidelnou súčasťou jedálneho lístka, odborníci na výživu odporúčajú každodenný príjem 1 000 mg čistého rybieho oleja alebo oleja z antarktických kôrovcov. Tieto poskytujú bezpečný, čistý a zdravý zdroj omega-3 nenasýtených mastných kyselín.

„Rybí olej a olej z antarktických kôrovcov poskytujú bezpečný, čistý a zdravý zdroj omega-3 kyselín”

Horčík: nedostatok horčíka má vplyv na každú oblasť nášho tela, narúša náš životný komfort. Lekári upozorňujú, že trpíme chronickým nedostatkom tohto dôležitého minerálu, ktorý pomáha udržiavať zdravé kosti, podporuje optimálnu srdcovú činnosť a znižuje vysoký krvný tlak. Dôležitú úlohu zároveň zohráva pri zvyšovaní produkcie enzýmov, ktoré pozitívne ovplyvňujú tvorbu energie a podporujú obnovu buniek. Pri prejavoch svalového napätia a poruchách spánku, čo sú prvé príznaky nedostatku horčíka, mali by sme užívať 200 až 300 mg horčíka vo forme výživového doplnku denne.

Vitamíny radu B: tento komplex vitamínov pôsobí synergicky pri regulovaní rôznych životne dôležitých funkcií, pomáha zvládať stres, dopĺňať energiu a posilňovať imunitu. Je nevyhnutné dopĺňať ho každý deň, a to najmä v období fyzickej a psychickej záťaže. Pri prejavoch únavy je vhodné dopĺňať si každé ráno vitamíny radu B vo forme B-komplexu alebo multivitamínmi s vyšším obsahom B vitamínov (50 – 100 mg).

„Vitamíny skupiny B podporujú optimálne zdravie”

Echinacea: zo všetkých druhov tejto liečivej byliny, ktoré sa dodnes preskúmali, iba jediná – Echinacea angustifolia – preukázala účinnosť v prevencii prechladnutia a chrípky. Jedinečnou zásobárňou účinných látok, ktoré posilňujú imunitu, je extrakt z koreňa rastliny. Znásobuje počet bielych krviniek zodpovedných za obranu organizmu pred vírusmi a baktériami.

Bakteriálne kultúry: na našu imunitu vo veľkej miere vplýva zdravie hrubého čreva. O dobrý stav jeho mikroflóry sa starajú bakteriálne kultúry. Tie podporujú rast a rozmnožovanie dobrých baktérií, ktoré napomáhajú tráveniu a detoxikácii čriev, podporujú vitamínovú syntézu a stimulujú tak imunitu organizmu. Naštartovať náš imunitný systém a udržať tráviaci trakt v rovnováhe pri nedostatku bakteriálnych kultúr v strave, pri nadmernej konzumácii kávy či alkoholu, ale aj pri strese alebo liečbe antibiotikami, môžu pomôcť bakteriálne kultúry z lekární, pri výrobe ktorých sa používajú prvotriedne suroviny z overených prírodných zdrojov. Posilnime každý deň svoje telo výživovými doplnkami s obsahom viacerých bakteriálnych kmeňov.

Skôr, ako zájdete do lekárne, máme pre vás niekoľko dôležitých rád:

- Vždy si vyberajte výživové doplnky vyrobené uznávaným výrobcom, ktorý garantuje kvalitu, účinnosť a vystopovateľnosť surovín.

- Pred chrípkovou sezónou zvýšte ich príjem.

- Pri prvých príznakoch škriabania v hrdle, siahnite po pohári teplej slanej vody. Jej kloktanie pomáha dezinfikovať a prečistiť sliznice.

- Pravidelne zvlhčujte vzduch v interiéri a inhalujte paru – pozitívne tým ovplyvníte uvoľnenie dýchacích ciest a uľahčíte si dýchanie.

- Vhodným prírodným antivirotikom je oreganový olej – použite ho na kloktanie, následne ho môžete prehltnúť.

- Príznaky nočného kašľa zmiernite horúcim nápojom osladeným pár lyžičkami tmavého medu. Vypite ho pred spaním.

Viac informácií nájdete na www.jamieson.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte

Ušetriť čas vo svojom živote sa vám podarí aj zrýchlením činností, ktoré práve vykonávate.

Tlačové správy

Create your own map in a new museum

What would it look like if the powers that created our planet had modern computer technologies at their disposal?

Tlačové správy

Ako bojovať proti plesniam v interiéri

Príčinou vzniku plesní býva nadmerná vlhkosť stien, odkiaľ sa tam však nabrala? Bojovať proti nim môžete, až keď to zistíte.

Tlačové správy

S dobrým pivom leto chutí

Veci majú byť jasné a pivo má byť horké.