INZERCIA

Košičania priniesli vyše 10 ton oblečenia a prekonali Sao Paulo

Vyše desať a pol tony kvalitných svetrov, tričiek, džínsov, blúzok, sukní, oblekov, šiat či rôznych doplnkov priniesli počas dvoch novembrových týždňov návštevníci košického Auparku

Vyše desať a pol tony kvalitných svetrov, tričiek, džínsov, blúzok, sukní, oblekov, šiat či rôznych doplnkov priniesli počas dvoch novembrových týždňov návštevníci košického Auparku do takzvaného Prázdneho obchodu. Veci, ktoré patrili medzi obľúbené kúsky darcov, teraz pomôžu ľuďom v núdzi obliekať sa dôstojne. Ľudia na východe Slovenska svojou štedrosťou dokonca o niekoľko ton šatstva prekonali darcov zo sedem miliónového Saõ Paula. V tomto brazílskom meste projekt vznikol a vyzbierali tam 3,2 tony šatstva. 

Projekt Prázdny obchod podporili aj celebrity. Kúskami zo svojho šatníka prispeli napríklad členovia skupiny No Name alebo košickí hokejisti. Aupark šatstvo odovzdal 17-tim neziskovým organizáciám na Východnom Slovensku, ktoré vybrala Karpatská nadácia. Kvalitné oblečenie dostanú pod stromček napríklad deti z detských domovov Lienka vo Veľkých Kapušanoch, Klementa Hofbauera v Podolínci či Sv. Mikolaja v Medzilaborciach. Dôstojne sa oblečú aj dospelí prostredníctvom košickej Arcidiecéznej charity alebo združenia Človek človeku z Prešova. 

Darované oblečenie, ktoré sa vyzbieralo, takmer mesiac triedilo každý deň celkovo 20 brigádnikov a dobrovoľníkov. „Z viac ako desať a pol tony šatstva prevládalo dámske oblečenie, dámy darovali aj niekoľko krásnych večerných šiat. Sme radi, že pomôžeme mnohým ľuďom na východe Slovenska. Pre veľký úspech akciu určite zopakujeme aj na budúci rok, aj keď zbierať budeme možno niečo iné ako šatstvo," povedal riaditeľ košického Auparku Marcel Boroš. 

Netradičný koncept Prázdnych obchodov vymyslela marketingová agentúra Loducca. Prvý takýto charitatívny priestor umiestnili v nákupnom centre VillaLobos v brazílskom Sao Paule. Projekt A Loja Vazia, teda Prázdny obchod, podporil aj významný obchodný reťazec BR Malls. Autori neskôr ideu prostredníctvom neziskovej organizácie Creative Common ponúkli na voľné šírenie po celom svete. Košice Prázdny obchod priniesli ako prvé na Slovensku. 

Viac informácií o celosvetovom projekte Prázdnych obchodov sa dozviete na stránke www.theemptyproject.com, informácie o Karpatskej nadácii nájdete na stránke www.karpatskanadacia.sk. 

Všetky dôležité informácie návštevníci košického Auparku nájdu na stránkach kosice.aupark.sk alebo na www.facebook.com/aupark.kosice a https://twitter.com/AuparkKosice.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva

Technologickí lídri už majú jasno v tom, čo bude vládnuť svetu IT v roku 2019.

Tlačové správy

Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny

Jarné prázdniny sú ideálne na spoločnú dovolenku so zábavou špeciálne pre deti.

Tlačové správy

Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018

13. ročník vyhodnotenia a udeľovania Ceny Združenia pre rozvoj slovenskej architektúry a stavebníctva ABF Slovakia Bakalár 2018

Tlačové správy

Jedli ste už ružovú čokoládu?

Do rodiny horkej, mliečnej a bielej čokolády pribúda po 80 rokoch nový člen