INZERCIA

Markus Breyer: Z každého €, ktoré zarobíme, majú naši partneri 7

Generálny manažér Microsoftu pre Slovenskú republiku hovorí o pôsobení spoločnosti na našom trhu a iniciatívach, ktorými posúva slovenský IT sektor vpred.

Generálny manažér Microsoftu pre Slovenskú republiku hovorí o pôsobení spoločnosti na našom trhu a iniciatívach, ktorými posúva slovenský IT sektor vpred.

Čo dalo Slovensko Microsoftu a čo mu zase vaša spoločnosť vrátila?

Dôležitým faktorom pôsobenia Microsoftu na slovenskom trhu je biznis model, ktorý prevádzkujeme. V prvom rade si hľadáme partnerov, ktorí využívajú a ďalej poskytujú naše produkty, čo vo výsledku znamená rozvoj odvetvia informačných technológií a ďalšie pracovné miesta v tomto segmente.

Microsoft totiž svoje produkty predáva ďalej práve prostredníctvom participujúcich spoločností. Čo je z ekonomického hľadiska najpodstatnejšie, na jedno euro, ktoré naša spoločnosť získa, pripadá až sedem eur, ktoré vygenerujú naši partneri na Slovensku.

Microsoft je známy svojou angažovanosťou v rámci rozvoja IT sektoru v krajinách, v ktorých pôsobí. Aká je situácia na Slovensku?

Jeden zo zakladateľov Microsoftu Bill Gates pred rokmi povedal, že svet sa stáva lepším miestom, ale nie dostatočne rýchlo a nie pre všetkých.  Nemyslím si, že z našej pozície dokážeme zmeniť svet v celej komplexnosti, ale to neznamená, že nespravíme všetko, čo je v našich silách, aby sme prispeli svojou troškou v oblastiach, ktoré priamo súvisia s zameraním našej spoločnosti. Naše know-how spočíva práve v oblasti informačných technológií.

Európska únia vo svojej predpovedi na rok 2020 uvádza, že až 90 percent všetkých profesií bude vyžadovať istú úroveň počítačových zručností. Položili sme si tak otázku: Čo môžeme spraviť pre mladých ľudí na Slovensku a celom svete, aby sme im pomohli v ich profesionálnej budúcnosti?

Jednou z odpovedí je náš celosvetový program YouthSpark, ktorý uľahčuje prístup mládeže k technológiám. V rámci tejto iniciatívy sa mladí ľudia v rôznych komunitných centrách dostanú k hardvéru, softvéru a internetu a získavajú skúsenosti s prácou na počítačoch. Vedomosti, ktoré získajú týmto spôsobom, sa však šíria ďalej - do rodín a medzi ich známych či priateľov.

Slovensko je však v tomto smere veľmi rozvinuté, napríklad s internetom prichádza na dennej báze do kontaktu takmer každý.

Iste. Podstatou je, ako tieto vedomosti ešte viac prehĺbiť  a využiť potenciál ľudí v tejto krajine.  Zamerali sme sa tak na univerzity, ktoré majú v rámci programu DreamSpark Premium k dispozícii softvérové produkty Microsoftu pre svojich študentov a zamestnancov bezplatne. Akademici či mladí nadšenci sa tak môžu dostať k najmodernejšiemu softvéru z našej dielne prakticky okamžite a bez prekážok. Dostávajú tak do rúk nástroje, ktoré využívajú úspešné firmy po celom svete na dennej báze. S tým rozdielom, že za ne nemuseli zaplatiť ani cent. Navyše, na Prírodovedeckej fakulte UK sme otvorili triedu vybavenú špičkovými tabletmi a pripravili vzdelávací program pre budúcich pedagógov.

Ďalším pilierom našich aktivít je spolupráca s neziskovými organizáciami. Tie, rovnako ako univerzity, majú k dispozícii softvér od Microsoftu bezplatne. Môžu ho tak využívať na manažovanie každodenných aktivít bez ďalších nákladov. Okrem toho poskytujeme našim zamestnancom príležitosť stráviť tri pracovné dni v roku dobrovoľníckou činnosťou pre rôzne mimovládne organizácie.

Nechceme sa však zastaviť. Jedným z našich ďalších projektov je Success Academy. Vo svojej podstate ide o interaktívnu webovú službu, ktorá mladým ľudom pomáha v orientácii na pracovnom trhu a pri smerovaní ich budúcej kariéry. Prostredníctvom hravej formy na webe môžu pomyselní absolventi našej akadémie objaviť svoje silné stránky a získať informácie o tom, ako ich ďalej rozvíjať. Na konci sa im dostane do rúk kreatívny a neštandardný životopis, s ktorým môžu hľadať príležitosti na trhu práce.

Svet sa rúti smerom k čoraz masívnejšiemu využívaniu informačných technológií. Je Microsoft na výzvy, ktoré v najbližších rokoch prídu pripravený?

O tom nepochybujem. Nielenže sme pripravení, my sami tieto zmeny vítame a prinášame. Trend je absolútne jednoznačný. Budúcnosť ekonomiky leží v technologickej oblasti. Práve preto považujeme prípravu budúcej generácie na nové výzvy za jednu z našich hlavných priorít a to nie je len prázdna fráza. Projekty, ktoré som spomínal, priamo dokazujú angažovanosť Microsoftu v tomto smere. 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete

Do veľkého priestoru patria veľké lampy, aby obohatili interiér a nestratili sa v ňom.

Tlačové správy

PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej

Štadión poskytuje priestor pre všetkých nadšencov ľadových športov už od tých najmenších.

Tlačové správy

Maurícius: Slnečná dovolenka v zime

Exotický ostrov Maurícius je aj v zime zárukou príjemnej dovolenky.

Tlačové správy

Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra

Štýlové a pritom praktické priestory umiestnené v lukratívnej časti Košíc.