INZERCIA

Lepších 6,5 % v hrsti, ako holub na streche

Zmenky a dlhopisy sú často výhodnejšie ako podielové fondy

Zmenky a dlhopisy sú často výhodnejšie ako podielové fondy

Nasporené peniaze je škoda nechať len tak ležať na účte. Ale ešte horšie je o ne prísť zbytočným riskovaním so snahou získať vyšší výnos. Nie vždy totiž investor chápe podstatu vybraného typu svojej investície.

Každý, kto investuje, tak robí s cieľom zhodnotenia svojich peňazí. Tu si však musí dobre zvážiť, čo je pri každej konkrétnej investícii jeho cieľom – či fixný, vopred dohodnutý výnos, alebo odhadovaný výnos, ktorý môže v konečnom dôsledku prekvapiť pozitívne, ale aj negatívne. Taktiež je dôležité pri porovnávaní výnosnosti jednotlivých investícií zahrnúť do svojich výpočtov aj účtované poplatky, ktoré môžu atraktivitu investície v niektorých prípadoch veľmi znížiť.

Podielové fondy disponujú len odhadovaným výnosom

Na trhu existujú tisícky podielových fondov rôzneho zamerania, prístupu k riziku či ďalších technických odlišností. Hodnota fondu sa mení podľa toho, ako sa mení hodnota cenných papierov v jeho portfóliu. Ak hodnota cenných papierov v portfóliu rastie, zhodnocuje sa aj investícia a zisk sa zväčšuje, a naopak, ak ich hodnota klesá, stráca na hodnote aj investícia a jej celkový výnos.

Podielové fondy sú väčšinou investíciou s odhadovaným výnosom, ktorý nie je vopred fixne daný. Na investíciách s odhadovaným výnosom nie je nič zlé, je to bežný spôsob investovania. Je však dôležité, aby investor chápal, že výnos je len odhadovaný a  môže byť v konečnom dôsledku vyšší, ale aj oveľa nižší. V žiadnom prípade teda nejde o fixné percento, ktoré ma investor garantované. Najväčšou nevýhodou tejto investície je teda neschopnosť predvídať jej výnos, pretože jeho odhad môže byť niekedy až zavádzajúco nepresný.

Vysoké poplatky výrazne ovplyvňujú konečný výnos

Častým sklamaním investora pri investovaní do podielových fondov bývajú  vysoké poplatky za nákup, správu, prípadne predaj podielových jednotiek. Tie v mnohých prípadoch likvidujú aj inak možný zaujímavý výnos fondu. Preto ak sa chcete o svojej investícii rozhodnúť objektívne, posúdenie poplatkov určite nevynechajte. Navyše podielnik, teda investor do podielových fondov, nemôže riadenie fondu a výber cenných papierov v ňom nijako ovplyvňovať. Môže si zvoliť len typ investície od konzervatívnej s nižším možným výnosom až po rizikovú s vyšším možným výnosom.

Ak investor nechce znášať vyššie spomínané druhy rizika alebo chce mať vo výške výnosu vopred jasno, mal by sa zamerať na dlhové podnikové cenné papiere – dlhopisy alebo zmenky.

Dlhopisy a zmenky môžu ponúkať vysoký, vopred fixne stanovený výnos

Dlhové podnikové cenné papiere, konkrétne zmenky a dlhopisy, sú v poslednom čase vyhľadávaným investičným nástrojom najmä s ohľadom na výšku zhodnotenia a ich dostupnosť. Ich hlavnou výhodou sú spravidla niekoľkonásobne vyššie výnosy ako výnosy na termínovaných vkladoch v bankách, ktoré sú v súčasnosti na historických minimách a nedokážu tak zabezpečiť výhodné zhodnotenie peňazí. Na rozdiel od podielových fondov majú vopred daný fixný výnos, klient teda už pri podpise zmluvy presne vie, čo ho čaká. A nielen to. Navyše, na rozdiel od podielových fondov, majú spravidla nízke poplatky, ktoré pokrývajú iba minimálne náklady na distribúciu a správu. Ich výnosy sú vyplácané najčastejšie raz ročne, teda klient vidí zhodnotenie svojich peňazí pravidelne, a nie len ku koncu obdobia, na ktoré peniaze investoval.

Základné rozdiely medzi investovaním do podielových fondov a podnikových cenných papierov (zmenka/dlhopis)

PODIELOVÝ FOND

Výhody:

-       potenciál vysokého výnosu aj nad rámec pôvodného odhadu

-       diverzifikácia – rozloženie rizika

Nevýhody:

-       výnos je spravidla len odhadovaný a v skutočnosti môže byť nižší, ako sa predpokladalo

-       vyplácanie výnosu zväčša až na konci investície

-       častovysoké poplatky

DLHOVÝ PODNIKOVÝ CENNÝ PAPIER (zmenka/dlhopis):

Výhody:

-       spravidla nízke poplatky

-       pravidelné vyplácanie výnosu, väčšinou raz ročne

-       vopred dohodnutý fixný výnos už pri podpise zmluvy, ktorý musí byť vyplatený aj v prípade, že emitent vo svojich podnikateľských aktivitách nedosiahol taký zisk, ako plánoval

Nevýhody:

-       potreba dobre zvážiť kvalitu emitenta a jeho podnikateľských aktivít

-       výnos nemôže byť vyšší ako ten, ktorý je daný na začiatku

Fixný výnos 6 až 10 percent ročne

V rámci finančnej skupiny PROXENTA investujete výlučne do jej projektov a produktov, nad ktorými má spoločnosť kontrolu a môže sa zaručiť za ich kvalitnú realizáciu. Ponúka vlastný zmenkový a dlhopisový program, prípadne produktové balíky s fixným výnosom od 6 až do 10 percent ročne s obdobím investície 1 až 4 roky. Medzi jej projekty patria napríklad úspešne realizovaný projekt nájomného bývania Andovce, aktuálne bežiaci projekt komerčného bývania v Nitre Dúhové bývanie alebo ďalšie pripravované projekty, či už komerčného, alebo nájomného bývania v Bratislave a ďalších mestách. Skupina sa okrem toho etabluje aj v potravinárskom priemysle.               

O PROXENTE

PROXENTA je finančná skupina, ktorá na slovenskom a českom trhu pôsobí od roku 2009. Za toto obdobie sprostredkovala svojim klientom konzervatívne investície do partnerských a vlastných projektov vo výške viac ako 110 miliónov eur. Okrem vlastných prostriedkov investuje aj peniaze svojich klientov, ktorí ako protihodnotu dostanú cenné papiere.

Súčasťou finančnej skupiny Proxenta je aj obchodník s cennými papiermi PROXENTA Finance, ktorý sprostredkuje klientom nákup a správu cenných papierov, čo skupina vydáva. Proxenta Finance je držiteľom povolenia na poskytovanie investičných služieb, ktoré vydala v roku 2012 Národná banka Slovenska.

Všetky investičné produkty Proxenty s fixným výnosom: http://proxentabroker.sk/produkty

Dlhopisy s fixným výnosom: http://proxentabroker.sk/produkt/dlhopisy-proxenta

Zmenky s fixným výnosom: http://proxentabroker.sk/produkt/zmenka

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Moskva alebo Petrohrad?

Nezameniteľná atmosféra a lákavé atrakcie. Ktoré mesto zláka na spoznávanie vás?

Tlačové správy

Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?

Väčšina motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre lacnejšie, už jazdené vozidlá

Tlačové správy

Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni

Krátko po otvorení formátu KOCKA mini v Prešove otvára slovenská investičná skupina M-MARKET obchodné centrum aj v Starej Ľubovni.

Tlačové správy

Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu

HB Reavis, medzinárodný developer slovenského pôvodu, predstavuje svoj najnovší viacúčelový komplex Stanica Nivy na veľtrhu MAPIC.