SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela
INZERCIA

VW Polo GTI ide proti prúdu

Volkswagen je jedným z priekopníkov downsizingu a tiež robotizovaných prevodoviek DSG. S novým Polom GTI však (k potešeniu nadšencov) obrátil kabát.

Volkswagen je jedným z priekopníkov downsizingu a tiež robotizovaných prevodoviek DSG. S novým Polom GTI však (k potešeniu nadšencov) obrátil kabát.

Značka GTI sa stáva čoraz prestížnejšou a automobily s týmto označením treba brať naozaj vážne. Nie len, že Golf GTI je výkonnejší a dostal oproti minulej generácii aj samosvorný diferenciál, zmeny sa týkajú aj nového VW Polo GTI. Napriek tomu, že Volkswagen bol jedným z trendsetterov a v roku 2009 ponúkal Polo s downsizingovým motorom 1,4 TSI spojeným výlučne so sedemstupňovou prevodovkou DSG, teraz sa veci majú inak. Napovedá tomu aj oveľa športovejší vzhľad novinky, s červenou linkou v maske zasahujúcou až do svetlometov, à la Golf GTI.

Doping pre trpaslíka

Polo GTI má v základe tri pedále a športovú radiacu páku. Môžete ho mať  s troma alebo piatimi dverami a najlepšou novinkou je motor. Oproti pôvodnému 1,4 TSI Twincharger podrástol a zbavil sa mechanického kompresora. Teraz predné kolesá roztáča agregát 1,8 TSI so serióznym výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom až 320 Nm. To je 12 koní, resp. až 70 Nm viac, než mal predchodca. Zjavne sa to dá aj bez downsizingu. V ponuke samozrejme zostáva aj robotizovaná prevodovka DSG. S ňou však musí byť krútiaci moment motora obmedzený späť na 250 Nm. Na šprint na 100 km/h to ale nemá vplyv – obe verzie ho zvládnu za vynikajúcich 6,7 sekundy. To sú len obyčajné čísla. Oveľa dôležitejšie je, aký dojem nové Polo GTI vo vodičovi vyvoláva: je to masívny rozdiel. Volkswagen vždy vedel spraviť dobrú manuálnu prevodovku a tá v Pole GTI sa vydarila. Vodič má pocit, že má auto viac pod kontrolou. Ešte väčšou zmenou je vyšší krútiaci moment. Auto ťahá o poznanie horlivejšie a jeho otáčky dravejšie stúpajú k obmedzovaču. Motor 1,8 TSI je úžasný a jeho schopnosť ťahať takmer nezávisle od otáčok a zaradeného prevodového stupňa je prekvapujúca. S ľahkým Polom si robí, čo chce a výsledkom je, že po kľukatých cestách sa s ním dá jazdiť naozaj vážnym tempom.

db2014au01520large-r218_res.jpg

Pokoj a bezpečie

Polo GTI si však zachováva typickú tvár Volkswagenu, a to ponúknuť všetok tento výkon v balení, ktoré vodiča nevystraši, ale mu naopak dodá sebadôveru. Jeho znížený podvozok (o 10 mm vpredu, 15 mm vzadu) s príplatkovými adaptívnymi tlmičmi je v režime Comfort príkladne pohodlný, ale v režime Sport utiahne opraty a nedovolí karosérii sa príliš nakláňať. K tomu získa malé GTI aj ostrejší zvuk, rýchlejšie reakcie na plyn a športovejšie nastavenie servoriadenia. Jeho jazdné vlastnosti sú krásne čitateľné. V zákrutách sa na hranici dostaví samozrejme bezpečná nedotáčavosť, avšak pri ubratí plynu zadok auta pekne nasmeruje celé auto smerom do zákruty. Výjazdy sú vďaka elektronickému samosvoru XDS Plus zbesilé, ale efektívne. Skvelou správou je spotreba paliva – 192 koňom stačí v pokojnom tempe do 7 l benzínu na 100 km. Polo GTI nie je žiadne ostré okruhové náradie, namiesto toho poteší komfortnou jazdou, keď sa nepohnáhľate, a hravosťou, vrtkosťou a silou, keď si chcete jazdu poriadne užiť.

db2014au01518large-r461_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun

A rapidly developing ski resort in the Goral region.

Tlačové správy

Prohibition of competition after employment termination

FAQ related to the prohibition of competition have been answered by specialists from the SOUKENÍK – ŠTRPKA law firm.

Tlačové správy

Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?

Slovensko, súčasť globálneho obchodu s proexportnou ekonomikou musí citlivo monitorovať predpovede a indikátory rastu či poklesu.