SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Rodové erby na minciach dnes nahradili logá firiem

Medaily s vlastným logom si necháva raziť stále viac českých firiem.

Medaily s vlastným logom si necháva raziť stále viac českých firiem. Trend, ktorý je v iných krajinách bežný, sa tak rýchlo usádza i v Českej republike. Potvrdzujú to skúsenosti Pražskej mincovne: podiel súkromných zákaziek sa za posledný rok zvýšil niekoľkonásobne. Firmám tieto prestížne razby slúžia napríklad ako darčeky pre obchodných partnerov, významných zákazníkov ale taktiež ako ocenenia vynikajúcim zamestnancom.

 razbakompozice700-r146_res.jpg

Foto: Pražská mincovna/Michal Mikulenka

Možnosť raziť mince bola v minulosti výsadou kráľov alebo významných šľachtických rodov. Okrem nutnosti zaistiť obeživo, bolo toto privilégium istou známkou prestíže a koniec koncov i moci. Mince niesli portréty kráľov, veľmožov alebo šľachtických erbov.

 

Nie je žiadnym prekvapením, že tento zvyk sa kontinuálne preniesol až do dnešných dôb. Len erby slávnych rodov nahradili logá súčasných firiem. „Záujem o korporátne razby skutočne rastie. Od začiatku roka prakticky neustále pracujeme na zákazkách známych firiem, ešte pred dvoma rokmi bol pritom záujem len sporadický,“ potvrdil výkonný riaditeľ Pražskej mincovne Ján Hrubý. Prezradil, že medzi zadávateľmi sa objavili také mená ako známy veľkoobchod ALZA, energetická spoločnosť Škoenergo, finančný a ekonomický portál Zlatá koruna alebo taktiež svetovo známa zlievareň čadiča Eutit a ďalšie významné podniky.

 

Darček, ktorý nemožno prehliadnuť

 

Čím si vysvetliť nárast záujmu o korporátne razby? Tak predovšetkým, šéfovia spoločností si uvedomili, že darovať svojim obchodným partnerom napríklad francúzsky koňak, alebo kubánske cigary už nie je ani originálne a ani sa to tak nejako od stredoeurópskeho podniku neočakáva. Nehovoriac o rôznych banálnych reklamných predmetoch ako sú ťažidlá, prepisovačky alebo kalendáre, ktoré obvykle upadnú do zabudnutia, v lepšom prípade u sekretárky v šuflíku. Súčasní kormidelníci úspešných firiem netrpia nedostatkom sebavedomia a nehanbia sa byť patriotmi. „Mince s logom spoločnosti sú nielen originálne, ale nesú taktiež istú esenciu exkluzivity. Predstavme si, že obchodného partnera prekvapíme kúskom umelecky spracovaného a vkusne zabaleného do rýdzeho striebra. Dá sa na taký okamih zabudnúť? Určite nie. Pamätná razba je darček, ktorým sa jeho majiteľ rád pochváli aj po rokoch,“ hovorí zo skúseností Jaroslav Tomanec z numizmatického portálu www.Zlate-Mince.cz. „Tieto razby majú všestranné využitie. Poslúžia ako pozornosť pri uzatvorení významného obchodu, rovnako ako ocenenie vynikajúceho pracovníka,“ dodal Tomanec.

 

Medaily s logom firmy? Je to jednoduché

 

Zaobstarať si kvalitnú pamätnú razbu, napríklad k výročiu založenia firmy, je pre zadávateľa veľmi jednoduché. Všetky náležitosti za neho totiž zariadi mincovňa. „Jedná sa vlastne o výrobu na kľúč. Stačí nám dodať nákres, alebo poskytnúť konkrétnu predstavu a potom necháme voľnú ruku našim výtvarníkom. Tí spracujú návrh motívu, ktorý konzultujeme so zadávateľom, až dôjdeme k finálnej podobe budúcej razby,“ spresnil minc majster Pražskej mincovne Ondřej Koňařík. Samotný proces výroby týchto kvalitných razieb je technologicky náročný a vyžaduje značný podiel remeselnej práce. Než si zadávateľ celú emisiu prevezme, musí preto pár týždňov počkať. Ale tak to býva pri všetkých hodnotných veciach, ktoré vyžadujú individuálny a kreatívny prístup.

 

 

Pražská mincovna je doma i v zahraničí vnímaná ako producent vysoko kvalitnej numizmatiky. To dokladajú nielen priaznivé ohlasy zo svetových veľtrhov, ktorých sa spoločnosť pravidelne zúčastňuje, ale taktiež stále rastúci záujem zberateľov, investorov a spoločností, ktoré objavili kúzlo razenej mince. Logo firmy vyrazené do vzácneho kovu, rovnako ako kedysi erby slávnych rodov, pretrvá totiž naveky.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 134
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 806
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 771
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 230
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 062
  7. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 060
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týchto 5 beauty trendov musíte vyskúšať


INZERCIA 8 h

Magazín Leto v Rakúsku 2025 nájdete vložený v denníkoch SME a Korzár už dnes.


INZERCIA 21. máj

Vychováva mladé talenty a učí ich disciplíne.


INZERCIA 20. máj

Zistite, ako sa buduje pracovné prostredie, v ktorom nemajú predsudky miesto.


INZERCIA 20. máj
SkryťZatvoriť reklamu