SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Rodové erby na minciach dnes nahradili logá firiem

Medaily s vlastným logom si necháva raziť stále viac českých firiem.

Medaily s vlastným logom si necháva raziť stále viac českých firiem. Trend, ktorý je v iných krajinách bežný, sa tak rýchlo usádza i v Českej republike. Potvrdzujú to skúsenosti Pražskej mincovne: podiel súkromných zákaziek sa za posledný rok zvýšil niekoľkonásobne. Firmám tieto prestížne razby slúžia napríklad ako darčeky pre obchodných partnerov, významných zákazníkov ale taktiež ako ocenenia vynikajúcim zamestnancom.

 razbakompozice700-r146_res.jpg

Foto: Pražská mincovna/Michal Mikulenka

Možnosť raziť mince bola v minulosti výsadou kráľov alebo významných šľachtických rodov. Okrem nutnosti zaistiť obeživo, bolo toto privilégium istou známkou prestíže a koniec koncov i moci. Mince niesli portréty kráľov, veľmožov alebo šľachtických erbov.

 

Nie je žiadnym prekvapením, že tento zvyk sa kontinuálne preniesol až do dnešných dôb. Len erby slávnych rodov nahradili logá súčasných firiem. „Záujem o korporátne razby skutočne rastie. Od začiatku roka prakticky neustále pracujeme na zákazkách známych firiem, ešte pred dvoma rokmi bol pritom záujem len sporadický,“ potvrdil výkonný riaditeľ Pražskej mincovne Ján Hrubý. Prezradil, že medzi zadávateľmi sa objavili také mená ako známy veľkoobchod ALZA, energetická spoločnosť Škoenergo, finančný a ekonomický portál Zlatá koruna alebo taktiež svetovo známa zlievareň čadiča Eutit a ďalšie významné podniky.

 

Darček, ktorý nemožno prehliadnuť

 

Čím si vysvetliť nárast záujmu o korporátne razby? Tak predovšetkým, šéfovia spoločností si uvedomili, že darovať svojim obchodným partnerom napríklad francúzsky koňak, alebo kubánske cigary už nie je ani originálne a ani sa to tak nejako od stredoeurópskeho podniku neočakáva. Nehovoriac o rôznych banálnych reklamných predmetoch ako sú ťažidlá, prepisovačky alebo kalendáre, ktoré obvykle upadnú do zabudnutia, v lepšom prípade u sekretárky v šuflíku. Súčasní kormidelníci úspešných firiem netrpia nedostatkom sebavedomia a nehanbia sa byť patriotmi. „Mince s logom spoločnosti sú nielen originálne, ale nesú taktiež istú esenciu exkluzivity. Predstavme si, že obchodného partnera prekvapíme kúskom umelecky spracovaného a vkusne zabaleného do rýdzeho striebra. Dá sa na taký okamih zabudnúť? Určite nie. Pamätná razba je darček, ktorým sa jeho majiteľ rád pochváli aj po rokoch,“ hovorí zo skúseností Jaroslav Tomanec z numizmatického portálu www.Zlate-Mince.cz. „Tieto razby majú všestranné využitie. Poslúžia ako pozornosť pri uzatvorení významného obchodu, rovnako ako ocenenie vynikajúceho pracovníka,“ dodal Tomanec.

 

Medaily s logom firmy? Je to jednoduché

 

Zaobstarať si kvalitnú pamätnú razbu, napríklad k výročiu založenia firmy, je pre zadávateľa veľmi jednoduché. Všetky náležitosti za neho totiž zariadi mincovňa. „Jedná sa vlastne o výrobu na kľúč. Stačí nám dodať nákres, alebo poskytnúť konkrétnu predstavu a potom necháme voľnú ruku našim výtvarníkom. Tí spracujú návrh motívu, ktorý konzultujeme so zadávateľom, až dôjdeme k finálnej podobe budúcej razby,“ spresnil minc majster Pražskej mincovne Ondřej Koňařík. Samotný proces výroby týchto kvalitných razieb je technologicky náročný a vyžaduje značný podiel remeselnej práce. Než si zadávateľ celú emisiu prevezme, musí preto pár týždňov počkať. Ale tak to býva pri všetkých hodnotných veciach, ktoré vyžadujú individuálny a kreatívny prístup.

 

 

Pražská mincovna je doma i v zahraničí vnímaná ako producent vysoko kvalitnej numizmatiky. To dokladajú nielen priaznivé ohlasy zo svetových veľtrhov, ktorých sa spoločnosť pravidelne zúčastňuje, ale taktiež stále rastúci záujem zberateľov, investorov a spoločností, ktoré objavili kúzlo razenej mince. Logo firmy vyrazené do vzácneho kovu, rovnako ako kedysi erby slávnych rodov, pretrvá totiž naveky.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 828
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 998
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 320
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 600
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 122
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 027
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 726
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 437
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu