SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nie sme sebeckí a sny plníme radšej svojim blízkym, ako sebe

Slováci s obľubou snívajú, no svoje sny si nedokážu splniť. Viac ako polovica z nich to odôvodňuje najmä nedostatkom peňazí. Na druhej strane, ak môžu, svojim blízkym plnia sny častejšie ako sebe.

Slováci na plnenie svojich snov ročne minú najčastejšie približne 500 eur. Najviac ľudí je ochotných zaplatiť za splnenie sna od 100 do 1 000 eur. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse realizovaného exkluzívne pre Poštovú banku. „Štvrtina snívajúcich Slovákov nevie vyčísliť svoje najväčšie sny v peniazoch, alebo tvrdí, že hodnota ich konkrétneho najväčšieho sna je nevyčísliteľná,“ hovorí o výsledkoch prieskumu Anna Tkáčová, hovorkyňa Poštovej banky. Majú však aj vyčísliteľné sny, ktoré by si radi splnili, ak by mali dostatok peňazí. „Ľudia by si chceli najradšej splniť sny o vlastnom bývaní, dovolenke či cestovaní alebo o aute,“ dodáva. 

Keby nebolo snívania, nevedeli by sme si v mysli predstaviť niečo, čo sme
nevideli, nezažili. Predstavivosť sa premieta do našich vízií, snov, či snáh niečo získať alebo dosiahnuť
,“ hovorí psychologička Daniela Mináčová. Akonáhle si niečo
vysnívame a pevne sa pre to rozhodneme, každá bunka nášho tela nám podľa
nej bude pomáhať, aby sme to dosiahli. „Potom je už ľahké nájsť cesty a spôsoby ako premeniť naše sny na realitu,“ dodáva psychologička.

Až štyri pätiny (81%) opýtaných v prieskume tvrdia, že ak si to môžu dovoliť, sny splnia radšej svojim blízkym ako sebe. Z analýzy dát Poštovej banky vyplynulo, že ak sa klienti rozhodnú obdarovať svojich blízkych, najčastejšie hľadajú ten ideálny darček v parfumérii, drogérii, kníhkupectve alebo klenotníctve. Čoraz viac Slovákov sa však pri výbere darčeka pre blízkych spolieha na nákupné poukážky.
Tento univerzálny darček na nákup kníh, oblečenia alebo iných radostí je zväčša
stávkou na istotu, že pri výbere nešliapnu vedľa.

„V reakcii na tento trend sme sa rozhodli pripraviť pre klientov nový, špeciálny produkt, darčekovú kartu. Jej jedinečnosť spočíva v tom, že poteší darčekom
alebo službou podľa vlastného uváženia a túžob obdarovaného, a je dostupná online z pohodlia domova,“
vysvetľuje hovorkyňa Poštovej banky. Kartou môže platiť u všetkých obchodníkov, ktorí akceptujú platobné karty MasterCard, ako aj na internete. Klient môže objednať kartu veľmi jednoducho a pohodlne cez www.darujkartu.sk. Sám si určí výšku kreditu, maximálne však vo výške 100 eur a zvolí si adresu aj spôsob doručenia.

Stále častejšie siahame po praktických darčekoch pre našich blízkych a po poukážkach na nákup. Tento trend ukazuje, že spotrebiteľ sa pri výbere daru čoraz častejšie pozerá na to, čo obdarovaného skutočne poteší, než na veľkosť darčeka. Reakcia banky prostredníctvom tohto nového produktu ukazuje, že takto môže osloviť širokú škálu svojich zákazníkov,“ dodal Ľubomír Drahovský, analytik prieskumnej agentúry Terno.

Napriek zvyšujúcemu sa počtu darčekových poukážok dominujú u Slovákov v rebríčku stále už spomínané tradičnejšie darčeky. Zaujímavosťou je, že najviac peňazí v obchodoch, ktoré predávajú aj darčeky, míňali klienti v strede mesiaca, teda až po výplatnom termíne. V prvom štvrťroku bol pritom „najsilnejší“ 13. február – deň pred sviatkom zamilovaných. Väčším prekvapením je však to, že klienti nakupovali pomerne veľa darčekov aj 13. marca. Na tento deň pripadal poverami opradený „piatok trinásteho“.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 849
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 381
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 952
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 641
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 236
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 053
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 019
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 813
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Viete že vitamín Cg* je stabilnejší a šetrnejší k pokožke než bežný vitamín C?


INZERCIA 4 h

Hypotéku môžete žiadať už aj digitálne. Ušetríte čas aj peniaze


INZERCIA 4 h

Viete, kde sa liahnu čajky, ktoré vidíte na prechádzke či cyklotúre pri Dunaji?


INZERCIA 4 h

Aj vy môžete rozhodnúť, ktoré deti získajú ovocie a zeleninu od Kauflandu.


INZERCIA 14. máj
SkryťZatvoriť reklamu