SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nie sme sebeckí a sny plníme radšej svojim blízkym, ako sebe

Slováci s obľubou snívajú, no svoje sny si nedokážu splniť. Viac ako polovica z nich to odôvodňuje najmä nedostatkom peňazí. Na druhej strane, ak môžu, svojim blízkym plnia sny častejšie ako sebe.

Slováci na plnenie svojich snov ročne minú najčastejšie približne 500 eur. Najviac ľudí je ochotných zaplatiť za splnenie sna od 100 do 1 000 eur. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse realizovaného exkluzívne pre Poštovú banku. „Štvrtina snívajúcich Slovákov nevie vyčísliť svoje najväčšie sny v peniazoch, alebo tvrdí, že hodnota ich konkrétneho najväčšieho sna je nevyčísliteľná,“ hovorí o výsledkoch prieskumu Anna Tkáčová, hovorkyňa Poštovej banky. Majú však aj vyčísliteľné sny, ktoré by si radi splnili, ak by mali dostatok peňazí. „Ľudia by si chceli najradšej splniť sny o vlastnom bývaní, dovolenke či cestovaní alebo o aute,“ dodáva. 

Keby nebolo snívania, nevedeli by sme si v mysli predstaviť niečo, čo sme
nevideli, nezažili. Predstavivosť sa premieta do našich vízií, snov, či snáh niečo získať alebo dosiahnuť
,“ hovorí psychologička Daniela Mináčová. Akonáhle si niečo
vysnívame a pevne sa pre to rozhodneme, každá bunka nášho tela nám podľa
nej bude pomáhať, aby sme to dosiahli. „Potom je už ľahké nájsť cesty a spôsoby ako premeniť naše sny na realitu,“ dodáva psychologička.

Až štyri pätiny (81%) opýtaných v prieskume tvrdia, že ak si to môžu dovoliť, sny splnia radšej svojim blízkym ako sebe. Z analýzy dát Poštovej banky vyplynulo, že ak sa klienti rozhodnú obdarovať svojich blízkych, najčastejšie hľadajú ten ideálny darček v parfumérii, drogérii, kníhkupectve alebo klenotníctve. Čoraz viac Slovákov sa však pri výbere darčeka pre blízkych spolieha na nákupné poukážky.
Tento univerzálny darček na nákup kníh, oblečenia alebo iných radostí je zväčša
stávkou na istotu, že pri výbere nešliapnu vedľa.

„V reakcii na tento trend sme sa rozhodli pripraviť pre klientov nový, špeciálny produkt, darčekovú kartu. Jej jedinečnosť spočíva v tom, že poteší darčekom
alebo službou podľa vlastného uváženia a túžob obdarovaného, a je dostupná online z pohodlia domova,“
vysvetľuje hovorkyňa Poštovej banky. Kartou môže platiť u všetkých obchodníkov, ktorí akceptujú platobné karty MasterCard, ako aj na internete. Klient môže objednať kartu veľmi jednoducho a pohodlne cez www.darujkartu.sk. Sám si určí výšku kreditu, maximálne však vo výške 100 eur a zvolí si adresu aj spôsob doručenia.

Stále častejšie siahame po praktických darčekoch pre našich blízkych a po poukážkach na nákup. Tento trend ukazuje, že spotrebiteľ sa pri výbere daru čoraz častejšie pozerá na to, čo obdarovaného skutočne poteší, než na veľkosť darčeka. Reakcia banky prostredníctvom tohto nového produktu ukazuje, že takto môže osloviť širokú škálu svojich zákazníkov,“ dodal Ľubomír Drahovský, analytik prieskumnej agentúry Terno.

Napriek zvyšujúcemu sa počtu darčekových poukážok dominujú u Slovákov v rebríčku stále už spomínané tradičnejšie darčeky. Zaujímavosťou je, že najviac peňazí v obchodoch, ktoré predávajú aj darčeky, míňali klienti v strede mesiaca, teda až po výplatnom termíne. V prvom štvrťroku bol pritom „najsilnejší“ 13. február – deň pred sviatkom zamilovaných. Väčším prekvapením je však to, že klienti nakupovali pomerne veľa darčekov aj 13. marca. Na tento deň pripadal poverami opradený „piatok trinásteho“.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  2. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  3. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  4. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 185
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 909
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 818
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 803
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 673
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 434
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 051
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 829
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Projekt už prekročil dôležitý míľnik – celkovo už bolo vysadených viac ako 670 tisíc stromčekov.


5 h

Štátny dozor neidentifikoval žiadne porušenie legislatívy.


10 h

UCED oslavuje 10 rokov rastu a je úspešným hráčom na trhu.


INZERCIA 23. apr

Na riešenia Norberta Schillinga sa spoliehajú nemocnice, banky i výrobné závody.


INZERCIA 22. apr
SkryťZatvoriť reklamu