INZERCIA

Volkswagen Polo má štyri krížiky

Pre mnohých je štyridsiadka vekom, za ktorý sa hanbia. Pri Volkswagene Polo však jeho štyridsiate narodeniny hovoria o úspechu a neustálom zlepšovaní.

Pre mnohých je štyridsiadka vekom, za ktorý sa hanbia. Pri Volkswagene Polo však jeho štyridsiate narodeniny hovoria o úspechu a neustálom zlepšovaní.

Kto by bol v roku 1975 povedal, že Volkswagen Polo dosiahne také úspechy a v štyridsiatke bude ešte v plnej sile, s vyše 14 miliónmi potomkov? Mnoho modelov iných značiek také šťastie nemalo a niektoré názvy postupne umreli spolu s poslednými kusmi ich reprezentantov... Aký je teda jeho životný príbeh?

Prvá generácia

V roku 1975 uzrelo svetlo sveta prvé Polo, ktoré sa pýšilo dizajnovými nápadmi známeho štúdia Bertone. Síce to bola vlastne lacnejšia a jednoduchšia verzia Audi 50, okamžite sa stalo (na rozdiel od Audi, ktorého predaj sa pre nízke čísla ukončil v roku 1978) hitom. Volkswagen teda zjavne dobre odhadol, čo zákazníci chcú. Jednoduché, ľahké auto, do ktorého sa zmestí celá rodina a ktoré ponúkalo na svoju dobu zaujímavú výbavu za prijateľnú cenu si zjavne mnohých chytilo za srdce. Polo vtedy poháňali zásadne benzínové štvorvalce s objemom 0,9 – 1,3 litra s max. výkonom okolo 44 kW (60 k). Základný model mal len 26 kW (35 k). Facelift z roku 1979 doniesol plastové nárazníky, inú masku chladiča a zmenenú palubnú dosku.

Druhá generácia

Druhé Polo prišlo na trh v roku 1981 a prinieslo niekoľko veľmi zásadných inovácií. Medzi konkurentmi vyhrával väčšími rozmermi, za ktoré zákazníci radi zaplatili aj trochu vyššiu cenu. Polo Mark II bolo obľúbeným experimentálnym vozidlom Volkswagenu. Práve na Pole bolo vyvinuté G-dúchadlo, použité v modeli Polo GT G40. Tento typ preplňovania neskôr preslávil napríklad VW Corrado G60. Volkswagen už vtedy myslel na životné prostredie a vyvinul extra úsporný model Polo Formel E, ktorý používal 1,1-litrový benzínový motor, dlhý najvyšší rýchlostný stupeň a prvú inkarnáciu štart-stop systému (!), ktorý vypínal motor po dvoch sekundách na voľnobehu a zapínal ho pri pohnutí rýchlostnou pákou smerom doľava z neutrálu. Prvý krát sa pod kapotou auta objavili aj dieselové motory či viacbodové vstrekovanie. Veľmi dôkladný facelift tohto modelu doniesol Polu prvý krát hranaté svetlá, ako aj katalyzátor pre všetky verzie. Mimochodom, už vo roku 1983 (teda po ôsmich rokoch od začatia produkcie) sa predal miliónty kus VW Polo. Druhý milión nasledoval len tri roky po tom.

db2015au00672large-r730_res.jpg

Tretia generácia

V roku 1995 dostal VW Polo úplne nové šasi (podlaha patrila dokonca Golfu Mk.III), ktoré mohlo byť prvý krát vybavené aj zadnými dverami. Polo bolo totiž doteraz iba trojdverové. Zo zaujímavých motorizácii spomeňme jednolitrový štvorvalec s hliníkovým blokom. Najsilnejšia verzia Polo GTI bola zas poháňaná 1,6-litrovým motorom s výkonom slušných 88 kW (120 koní). Facelift priniesol plne galvanizovanú a spevnenú karosériu. Mnohí vraveli, že toto Polo bolo svojho času najlepšie a najkvalitnejšie malé auto na trhu, čo dokazovali aj mnohé ocenenia od renomovaných motoristických časopisov.

Štvrtá generácia

V roku 2002 sa Polo vrátilo ku guľatým svetlometom. Ponuka motorov sa ešte viac rozšírila a obsahovala benzínové aj zážihové štvorvalce a trojvalce. Objavili sa aj prvé pokusy dostať sa s Polom do rally s modelom Polo S1600. Vďaka skvelým jazdným vlastnostiam a výkonu 165 kW (224 k) sa mu podarilo vyhrať v Turecku. Facelift mal už menej kontroverzný dizajn a viac sa priblížil vtedajšiemu Volkswagenu Passat. Konečne sa pod kapotu dostal aj turbom prepĺňaný motor 1,8 T 20V, ktorý bol pod kapotou modelu GTI naladený na 110 kW (150 k) a v špeciálnej verzii GTI Cup Edition mal dokonca  132 kW (180 k). Volkswagen zároveň prvý krát spojil malý hatchback a crossover, keď vzniklo zvýšené a oplastované Polo. Pred faceliftom sa volalo Polo Fun, po facelifte zas CrossPolo.

Piata generácia

Súčasná generácia sa vyrába od roku 2008, pričom teraz je v predaji jej faceliftovaný model. V ponuke sú len preplňované motory, dostupné sú najmodernejšie multimediálne systémy komunikujúce s mobilnými telefónmi, asistenčné systémy, nastaviteľné tlmiče a mnoho ďalšieho. Pokrok nezastavíš, ale ak prináša takéto skvelé autá, načo by sme ho vlastne zastavovali? Viac si prečítate na www.dasauto.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky

Už ich dostanete dokonca aj v Kauflande.

Tlačové správy

Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!

Nová nemocnica je na svete a len dni ostávajú do jej otvorenia.

Tlačové správy

Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba

Všestranná funkčnosť, nadčasovosť a dizajn - atribúty projektu, aký nemá v Bratislave obdobu. Vzniká komplexný priestor na žitie.

Tlačové správy

Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik

Vaše auto stojí pred domom a vy striehnete, pretože ste videli na ulici podivné indivíduá.