SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Zajtra je Svetový deň televízie

Ľudia vo veku od 35 do 50 rokov sledujú televíziu tri hodiny denne, rádio na porovnanie počúvajú denne necelé dve a pol hodiny a na internete trávia takmer pol druha hodiny.

Bratislava, 20. november 2015 – Čas, ktorý denne venujeme sledovaniu, počúvaniu alebo čítaniu médií, nie je zanedbateľný. Hlavným kanálom zostáva televízia, ktorú sledujeme v priemere až tri hodiny denne. Pri príležitosti zajtrajšieho Svetového dňa televízie sa Poštová banka v spolupráci s agentúrou 2muse pozrela na to, čo ľudí v televízii či v iných médiách najviac zaujíma. Z prieskumu vyplýva, že dianie doma i vo svete nie je ľudom vo veku 40+ ľahostajné. Najintenzívnejšie sa o domáce politické a spoločenské dianie zaujímajú ľudia nad 58 rokov a ľudia s vysokoškolským vzdelaním. Vzdelanie má výrazný vplyv aj na záujem vyhľadávať si informácie o školstve, či ďalšom vzdelávaní. "Ľudia si často vyhľadávajú aj informácie týkajúce sa zdravia a rodiny (73 %). Oproti tomu, oblasť bankovníctva ľudia sledujú v porovnaní s inými témami len zriedka (32 %), podobne ako možnosti investovania (23 %),“ dopĺňa hovorkyňa Poštovej banky Anna Jamborová. Záujem o témy sa líši nielen podľa veku, ale aj podľa bydliska. Ľudí z najmenších obcí (do 5 000 obyvateľov) zaujímajú v médiách v porovnaní s väčšími mestami častejšie témy domácich prác a záhradkárčenia (69 %). Naopak, ľudia z miest nad 100 tis. obyvateľov, sledujú vo väčšej miere nielen domáce (81 %), ale aj zahraničné dianie (67 %) a spoznávanie krajín za hranicami Slovenska (57 %). Rodinné seriály ťahajú k televízii najmä staršiu populáciu. Podľa prieskumu ich obľubujú a denne sledujú predovšetkým ženy. Takmer polovica z nich ich sleduje na dennej báze. Pre porovnanie, spomedzi mužov sleduje seriály denne približne 38 %. Ľudia s vyšším príjmom (nad 801 eur) trávia čas zväčša inými aktivitami alebo preferujú iný typ relácií. Ľudia vo vekovej skupina 35 až 50 rokov trávia pred televíziou denne 184 minút. Ako ďalej vyplýva z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu MML TGI, rádio na porovnanie počúvajú denne 158 minút a na internete trávia 85 minút. Len 3 minúty strávia v priemere čítaním časopisov a dve minúty dennej tlači. „Až 99 % slovenských domácností má doma farebný televízor. Z pohľadu krajov sú percentá vyrovnané. Len 2 % domácností z bratislavského a banskobystrického kraja nemá farebný televízor a jedno percento chýba aj v prešovskom kraji. Predpokladá sa však, že títo ľudia sledujú televíziu z iných zariadení, alebo ho nemajú z vlastného presvedčenia,“ spresňuje analytička Poštovej banky Jana Glasová. Európsky štatistický úrad zisťoval, aký podiel domácností v jednotlivých krajinách EÚ si z finančných dôvodov nemôže dovoliť kúpiť farebný televízor. „Slovensko sa v rebríčku nijako nevymyká európskemu priemeru. V roku 2014 si ho nemohlo dovoliť kúpiť necelé pol percento (0,4 %) ľudí, kým v roku 2005 to bolo dvakrát viac (0,9 %). Najväčšie percento ľudí, ktorí si nemôžu dovoliť kúpiť farebný televízor je spomedzi krajín únie v Bulharsku (1,8 %), v Rumunsku (1,2 %) a v Lotyšsku (0,9 %),“ približuje Glasová.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  2. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  3. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  4. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 185
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 909
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 818
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 803
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 673
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 434
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 051
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 829
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Projekt už prekročil dôležitý míľnik – celkovo už bolo vysadených viac ako 670 tisíc stromčekov.


6 h

Štátny dozor neidentifikoval žiadne porušenie legislatívy.


10 h

UCED oslavuje 10 rokov rastu a je úspešným hráčom na trhu.


INZERCIA 23. apr

Na riešenia Norberta Schillinga sa spoliehajú nemocnice, banky i výrobné závody.


INZERCIA 22. apr
SkryťZatvoriť reklamu