INZERCIA

Slováci sa cítia úspešnými po štyridsiatke

Ako sa vnímajú Slováci po štyridsiatke? Aké sú ich ciele, ktoré sny si už splnili a aké sú ich priority? Na toto sa pozrela Poštová banka v prieskume o životnom štýle ľudí nad štyridsať rokov.

Ako sa vnímajú Slováci po štyridsiatke? Aké sú ich ciele, ktoré sny si už splnili a aké sú ich priority? Na toto sa pozrela Poštová banka v prieskume o životnom štýle ľudí nad štyridsať rokov v spolupráci s agentúrou 2muse. Výsledky prieskumu ukazujú napríklad, že ľudia vo veku 40 až 48 rokov patria k tým, ktorí najviac veria vo vlastný úspech. Vyššie vzdelanie aj príjem sa evidentne podpisujú pod názor ľudí, či môže byť človek úspešný. Popritom výsledky poukazujú aj na to, že domov znamená pre 69 % ľudí po štyridsiatke všetko.

Títo ľudia dosiahli vek, kedy vedia zhodnotiť svoje pracovné skúsenosti i schopnosti a dostatočne ich zúročiť pri posilňovaní svojej nasledujúcej kariérnej pozície. Stabilnejší sú aj v samotných motivátoroch, ktoré ich posúvajú vpred. Vedia, čo chcú, či už je to zaujímavosť práce, zodpovednosť, možnosť prejaviť sa, miera kompetencie, či iné,“ hovorí riaditeľka odboru ľudských zdrojov Poštovej
banky Júlia Jurčíková.

Príkladom úspešného Slováka po dosiahnutí hranice štyridsať rokov je človek vo veku 40 - 48 rokov, s vysokoškolským vzdelaním, zarábajúci viac ako 800 € mesačne. Z tejto kategórie je približne 60 % respondentov spokojných so svojím životom a veria, že tento ich stav má šancu ešte viac stúpať. Vedia reálne a konkrétne charakterizovať svoje možnosti a príležitosti pre ďalšie výkony.

Financie sú v živote štyridsiatnikov dôležitou témou, ktorou sa zaoberajú, a tohto „bremena či radosti“ sa pozvoľna zbavuje tretina ľudí až po dovŕšení 57 rokov. Pätina ľudí 40+ si robí podnikateľské plány a následne desatina z nich nezostáva len v rovine úvah, ale podstupuje prípravu alebo prvé podnikateľské kroky. Podobná, mierne optimistickejšia bilancia, sa javí v oblasti investičných plánov. Štyridsiatnici peniaze nevnímajú len ako prostriedok, ktorým si chcú zabezpečiť svoje potreby, prostredníctvom nich chcú aj pomáhať a uľahčiť život svojim najbližším.

Na spokojnosť vekovej kategórie 40+ vplýva aj materiálne zabezpečenie domácnosti. Podstatná je kvalita príslušenstva a spotrebičov a ich aktuálny stav,
s ktorým sú ľudia 40+ v dnešnej dobe väčšinou spokojní - patrí sem najmä televízia, chladnička, práčka a mikrovlnka.

Ľudia 40+ sú aktívnymi bankovými klientmi - využívajú všetky bežné bankové
služby a produkty, tri štvrtiny aj internetové služby. Aplikácie banky v smartfóne však využíva málokto, väčšinou len muži. Tretina ľudí tvrdí, že vlastní kreditnú kartu.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson

Millennials are the largest pool of potential employees, and the most attractive because of their high education level.

Tlačové správy

Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?

Známy šéfkuchár Vojto Artz prezradil, čo bude hýbať svetom gastronómie v roku 2018.

Tlačové správy

Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!

Nový projekt na Furči nerobí kompromisy medzi dostupnosťou a pokojným bývaním.

Tlačové správy

Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku

Miesto nerušeného oddychu, športového vyžitia a adrenalínových zážitkov. Aj také sú Tatry.