Otázka prezentácie výsledkov vzdelávacej a vedecko-výskumnej činnosti, výskumných úspechov a vedeckého potenciálu fakulty je jednou z dôležitých oblastí pre dosahovanie kreditibility a uznania vo vonkajšom prostredí. Len štrukturálnou prezentáciou a propagáciou úspešnosti bude môcť vystupovať fakulta v pozícii uznávaného partnera pre vedecký a výskumný priestor, t. z. neustále informovať o vedeckom portfóliu inštitúcie, presviedčať o jej jedinečnosti a dávať do pozornosti jej výnimočné prvky, ktorými sa odlišuje od ostatných.
Cieľom účasti fakulty na medzinárodných strojárskych veľtrhoch v Brne, alebo v Nitre je vždy podporiť prenos výsledkov výskumu do priemyselnej praxe a napĺňanie dlhodobého cieľa fakulty pre aktívne nadviazanie kontaktov pre spoluprácu s priemyslom a prezentáciu vedecko-výskumných aktivít fakulty. Ide o sústredenú ponuku vedecko-výskumných kapacít pre priemyselné využitie ako prejav skutočného záujmu fakulty na riešení problémov praxe. Odborníci sa zhodujú v názore, že veľtrhy a výstavy sú síce najdrahšou, ale zato najúčinnejšou formou propagácie. Máloktorý iný nástroj je schopný spojiť reprezentáciu fakulty s jej profilom v celej šírke a s osobným kontaktom so zákazníkom. Výstava/veľtrh je multifunkcionálne médium, ktorým je možné splniť mnohostranné funkcie. Výstava/veľtrh prináša konkrétny predmet v jeho realite a tak poskytuje najkomplexnejšie informácie. Okrem toho je pri týchto reklamných akciách prítomný aj osobný kontakt – dialóg so zákazníkom. Výstavy a veľtrhy vytvárajú tiež priestor na uzatváranie kontraktov medzi podnikmi pôsobiacimi v podobnej alebo rovnakej sfére priemyslu. Kvalitná prezentácia fakulty sa stáva platformou na vytvorenie spätnej väzby. Výstavy a veľtrhy umožňujú nielen komunikáciu, ale aj konfrontáciu. Účasťou na výstavách, resp. veľtrhoch možno dosiahnuť vysokú intenzitu osobného kontaktu medzi vystavovateľom a zákazníkom. Osobný dialóg medzi vystavovateľom a návštevníkom stánku má vysokú hodnotu, pretože len týmto komunikačným prostriedkom možno získať efektívne nové vzťahy a zintenzívniť vzťahy existujúce. V národnej i medzinárodnej konkurencii zaujíma vzťah osobnej dôvery medzi obchodnými partnermi strategický faktor úspechu. A práve o toto sa MTF STU snaží – byť uznávaným partnerom pre prax.