SME
Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta
INZERCIA

Toľko farieb Polus ešte nezažil! Pozrite si, ako vítal jar

Polus je zvyčajne vnímaný ako miesto, ktoré neustále sleduje a inšpiruje sa modernými trendmi. Tento krát však Polus zaváňal tradičnou atmosférou a ľudovým folklórom.

Polus je zvyčajne vnímaný ako miesto, ktoré  neustále sleduje a inšpiruje sa modernými trendmi, počas celého roka  pripravuje mnoho inovatívnych  aktivít a eventov. Tento krát však Polus zaváňal tradičnou atmosférou a ľudovým folklórom.

vystupenie3-r743_res.jpg

Vrátilo sa v čase až do éry, keď sa namiesto balerínok obúvali kapce, na plisovaných sukniach nosili dievčence vyšívané „fertuchy“ a odmenu veľkonočným kúpačom bolo treba vyrobiť, nie kupovať na poslednú chvíľu v potravinách.

Akcia Veľká noc v Poluse pripomenula bohatstvo slovenského kultúrneho dedičstva a dokázala, že záujem o ľudové tradície neustáva ani v meste, práve naopak. „Veľkonočný program pripravujeme každý rok, a s radosťou zaznamenávame kontinuálne rastúci počet účastníkov. Vidíme to tak, že aj v dnešnej uponáhľanej dobe si  ľudia radi nájdu čas spomaliť a interaktívnou formou s dôrazom na bezprostredný zážitok sa oboznámiť s koreňmi niektorých našich tradícií,“ uviedla marketingová manažérka Polus City Center Andrea Kováčiková. pani-masaryk-s-detmi-r901_res.jpg

Sviatky jari sa začali v Poluse už počas predminulého víkendu 12.-13. marca a pokračovali 19.-20. marca, kedy prvé poschodie zaplnili stánky či dielničky s dobre známymi veľkonočnými symbolmi od korbáčov až po kraslice. Každý, kto sa pristavil, si mohol priamo na mieste vyskúšať, aké vznešené, no zároveň prácne je umenie vlastnoručnej výroby. A aby boli hotové ozdoby vyšperkované do najmenšieho detailu, návštevníkom s nimi pomáhali zručné ženy, ktoré by aj o polnoci zvládli uháčkovať obrúsok či vyrobiť bábiku zo šúpolia.dielnicky-r425_res.jpg

Zatiaľ čo dnes nástup jari riešime skôr z praktického konca – revíziou šatníka, upratovaním a veľkonočným pečením, v minulosti býval spoločenskou udalosťou sezóny, zasluhujúcou si poriadnu oslavu. Zime definitívne odzvonilo a radosť zo slnka i z kvitnúcej prírody dokázali naši predkovia expresívne vyjadriť prostredníctvom pohybu a spevu. Ich hudobno-tanečné posolstvo sa zachovalo dodnes a kým sú medzi nami nadšenci ako profesionálna choreografka Vierka Masaryková, žiačka legendárneho profesora Štefana Nosáľa, o budúcnosť  národných tradícií sa báť nemusíme.tanec-deti-r448_res.jpg

Už 30 rokov sa venuje vedeniu detského folklórneho súboru Studienka, ktorého tanečníci, rovnako ako ich starší „kolegovia“ zo súboru Studnica, v Poluse naživo predviedli originálne tance tematicky späté s jarou. V ručne šitých slovenských krojoch osviežili priestor sýtymi farbami a chytľavými tónmi ľudových piesní.

Návštevníkov okrem kultúrneho programu a výroby ozdôb čakalo aj množstvo súťaží či pútavé informácie moderátorky o tom, ako vyzerala kedysi Veľká noc na Slovensku. chlapci-tanec-r800_res.jpg

Zo všetkých strán počúvame, ako nám svet závidí naše ľudové piesne, tance, tradičné umelecké predmety...  a kto sa počas uplynulých víkendov zastavil v Poluse, rýchlo pochopil, v čom tkvie tajomstvo všeobecnej fascinácie slovenským folklórom. Sála z neho nespútaná energia. Radosť. A to je tá pridaná hodnota, ktorú sa Polus už roky snaží v rôznych formách ponúkať svojim zákazníkom – nielen na Veľkú noc, ale každý deň.  www.polus.skcelok-program-2-r263_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu

Volkswagen Slovensko pokračuje v produkcii zaujímavých videí, ktoré odhaľujú technologickú výbavu modelov VW.

Tlačové správy

Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.

Výška fixného výnosu sa mení podľa výšky a dĺžky investície

Tlačové správy

Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť

Influenceri si v kampani O2 pripomenuli 30. výročie Nežnej revolúcie.