SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nadácia Poštovej banky podporí najlepšie trojgeneračné projekty

Nadácia Poštovej banky spúšťa ďalšie kolo grantového programu Nápad pre 3 generácie. Ten sa zameriava na podporu dobrovoľníckych aktivít, na realizácii ktorých sa budú podieľať všetky tri generácie.

Viete, čo môže spájať mladých, ekonomicky aktívnych a seniorov? Dobrovoľníctvo, zdieľanie vzájomných skúseností a nápadov, ako aj spoločné trávenie času. Nadácia Poštovej banky spúšťa ďalšie kolo úspešného grantového programu Nápad pre 3 generácie. Ten sa zameriava na podporu dobrovoľníckych aktivít, na realizácii ktorých sa budú podieľať všetky tri generácie.

Obnova verejných priestranstiev, spoločné trávenie voľného času, zdravší životný štýl, voľnočasové aktivity, podelenie sa o vzácne skúsenosti. Nadácia Poštovej banky podporí najlepšie dobrovoľnícke projekty v celkovej výške 20 tis. eur, pričom jeden projekt môže získať maximálnu podporu 2 tis. eur. Verejnosť môže prihlásiť svoje projekty už od dnes do 6. júna 2016, a to prostredníctvom formulára na webe www.pre3generacie.sk.

„V dnešnom rýchlom svete sme často svedkami toho, že ľudia na seba nemajú čas, namiesto osobných stretnutí riešime veci mnohokrát telefonicky alebo emailom. Sme zahltení pracovnými povinnosťami a zabúdame udržiavať kontakty s našimi rodičmi či starými rodičmi, ktorí sa tak môžu cítiť osamelo. Našim cieľom je práve preto podporiť spoluprácu medzi tromi generáciami, a pritom ešte aj pomáhať. Prostredníctvom dobročinných aktivít chceme posunúť bližšie k sebe tieto skupiny ľudí, umožniť im spoločne tráviť čas a venovať sa jeden druhému,“ uvádza Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky a ambasádor projektu.

Ako blízka je Slovákom myšlienka dobrovoľníctva?

Poštová banka sa v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse  pozrela pri tejto príležitosti na to, ako sú na tom Slováci s dobrovoľníckymi aktivitami*. Potešujúce je, že počet tých, ktorí vo svojom voľnom čase  dobrovoľníčia, narastá. Najaktívnejší sú pritom mladí vo veku 15-28 rokov a starší nad 57 rokov. Formálnym aj neformálnym dobrovoľníckym aktivitám sa venuje tretina z nich.

Najviac tých, ktorí sa venujú formálnemu dobrovoľníctvu, teda  v prospech niektorej z organizácii, nájdete v Žilinskom kraji (44 %). O tom, že nejde iba o jednorazovú záležitosť svedčí aj fakt, že takmer dve tretiny sa zúčastňujú formálnych dobrovoľníckych aktivít dlhodobo. Najviac opýtaných (39,3 %) podporuje dobrovoľníctvo raz alebo dvakrát ročne.      

Každý štvrtý opýtaný v uplynulom roku dobrovoľničil neformálne, teda vykonával aktivity, ktoré neboli v prospech alebo prostredníctvom nejakej organizácie. Išlo pritom najmä o susedskú výpomoc (72 %), ale aj prácu v prospech životného prostredia či komunity a zvierat (43 %). Z pohľadu regiónov sa dobrovoľníckym aktivitám najviac venujú v Trenčianskom kraji (28,3 %).

Nedostatok informácii je najčastejším dôvodom, pre ktorý sa ľudia do dobrovoľníckych aktivít naopak nezapájajú. Ako uvádzajú, informácie tohto druhu nie sú pre nich bežne dostupné či dostatočne viditeľné (36 %).

Nápad pre 3 generácie – užitočné informácie

Všetci, ktorí prejavia záujem zapojiť sa do projektu môžu prihlasovať svoje nápady prostredníctvom formuláru na webe www.pre3generacie.sk. V prvej fáze vyberie hodnotiaca komisia Nadácie Poštovej banky najlepšie projekty, ktoré podporí sumou 19 500 eur. Následne v druhej fáze, ktorá štartuje 27. júna, bude môcť verejnosť zahlasovať za najlepší projekt, ktorý získa bonus vo výške 500 eur. O finančnú podporu sa môžu uchádzať aktívni občania a iniciatívy, verejnoprospešné organizácie, školy, zariadenia pre seniorov a samosprávy. Hlavnými kritériami pri posudzovaní nápadov bude počet a miera zapojenia ľudí rôznych generácií, prínos pre komunitu  a originalita.

* Prieskum prebiehal na prelome rokov 2014 a 2015 formou online opytovania na vzorke 513 respondentov vo veku od 15 do 70 rokov.

 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  2. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  3. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  4. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  7. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 164
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 609
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 751
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 863
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 822
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 464
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 059
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 834
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Štátny dozor neidentifikoval žiadne porušenie legislatívy.


4 h

UCED oslavuje 10 rokov rastu a je úspešným hráčom na trhu.


INZERCIA 23. apr

Na riešenia Norberta Schillinga sa spoliehajú nemocnice, banky i výrobné závody.


INZERCIA 22. apr

Overené spôsoby, ako znížiť spotrebu energie v domácnosti


INZERCIA 22. apr
SkryťZatvoriť reklamu