SME
Utorok, 6. jún, 2023 | Meniny má Norbert

Nový príbeh Cvernovky

Onedlho sa opäť prepíšu dejiny Cvernovky. Jej viac ako 100-ročnú históriu však môžete nosiť v peňaženke.

Onedlho sa opäť prepíšu dejiny Cvernovky. Jej viac ako 100-ročnú históriu však môžete nosiť stále so sebou. V peňaženke.

Známa bratislavská továreň z čias Rakúsko - Uhorska ovplyvnila životy niekoľko tisíc ľudí. V roku 2003 sa zastavila jej prevádzka a odvtedy sa v areáli Cvernovky začala tvoriť komunita umelcov, ktorí si v budove Pradiarne vytvorili svoje ateliéry. Tie sa v najbližších dňoch budú sťahovať a budúcnosť Cvernovky je aktuálne nejasná.

Históriu slávnej továrne od jej vzniku až po súčasnosť zachytáva kniha s rovnomenným názvom, ktorej autormi sú Vilo Csino a Martin Mistrík. Práve za grafický dizajn publikácie Cvernovka získali autori v novembri 2015 Cenu Nadácie Tatra banky za umenie v kategórii Mladý tvorca. Ich počin sa stal hlavným motívom novej limitovanej edície kreditnej karty od Tatra banky.

Cvernovka na limitovanej edícii kreditnej karty

Tatra banka už po trinásty raz prináša limitovanú edíciu kreditných kariet, ktorá je venovaná laureátom Ceny Nadácie Tatra banky za umenie. Banka v minulosti venovala limitované edície osobnostiam ako Július Satinský, Pavol Barabáš, Karol Kállay či Peter Lipa.  Tento rok prebrali štafetu režisér Viliam Csino a grafický dizajnér Martin Mistrík.

 „Ako vizuál novej limitovanej edície sme použili dobovú reklamnú ilustráciu Cvernovky, ktorú autori publikácie našli pri prehľadávaní archívu v areáli Cvernovka. Samotná ilustrácia odráža Cvernovku nielen ako historicky významnú súčasť života v Bratislave, ale zároveň podčiarkuje úsilie autorov publikácie, ktorí priniesli verejnosti konkrétne príbehy a osudy ľudí spojených s továrňou,“ uviedla Alexandra Kamenická, brand manažérka Tatra banky.

Ako sa stať vlastníkom limitovanej edície kreditnej karty

Súkromnú kreditnú kartu VISA z limitovanej edície si záujemcovia môžu objednať na webovej stránke Tatra banky alebo v ktorejkoľvek pobočke

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  3. Myslite na zdravie močových ciest!
  4. Trápi vás únava alebo bolesti hlavy? Máme pre vás riešenie!
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  7. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  8. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  1. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  2. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  5. Tesco naplno spúšťa svoj Online Club
  6. Po košickom úspechu pobočka aj v Bratislave
  7. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  8. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 13 263
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 716
  3. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 11 122
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 9 581
  5. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 525
  6. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 587
  7. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 928
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 560
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

V rámci roadshow so Žiť energiou sa konzultanti Slovenskej inovačnej a energetickej agentúry (SIEA) zastavili aj v Košiciach.


INZERCIA 8 h

Špeciálne vydanie denníka SME epickým komiksom si môžete kúpiť už dnes.


INZERCIA 13 h
Vďaka inovatívnej technológii Rodenstock meria niekoľko tisíc údajov každého oka. (Zdroj: Rodenstock)

Spoločnosť Rodenstock vyvinula novú technológiu okuliarových šošoviek, ktorá ponúka ostré videnie v každom uhle pohľadu.


INZERCIA 13 h
SkryťZatvoriť reklamu