SME
Pondelok, 20. marec, 2023 | Meniny má Víťazoslav

Jaguar loví v nových teritóriách

Nový Jaguar F-PACE je verný tradičným hodnotám značky, pridáva však zdatnosť v teréne a tiež úžitkové vlastnosti.

Nový Jaguar F-PACE je verný tradičným hodnotám značky, pridáva však vyšší postoj, zdatnosť v teréne a tiež úžitkové vlastnosti.

Automobilky si na dynamickú prezentáciu svojich modelov zvyčajne volia južanské krajiny západnej Európy, kde majú istotu dobrých služieb, kvalitných ciest a dobrého počasia po celý rok. Jaguar si to však s modelom F-PACE namieril do zatiaľ neprebádaného teritória – do Čiernej Hory. Je to vlastne celkom symbolické, pretože aj samotný model F-PACE mieri do segmentu, ktorý je pre Jaguar novým teritóriom. A symbolické aj preto, lebo čiernohorské cesty hadiace sa po úpätiach ťažko dostupných hôr plne korešpondujú so športovým charakterom Jaguar, ktorému je verný aj F-PACE. Na úzkych cestách, ktoré svojimi dlhými aj krátkymi oblúkmi kopírujú úpätia hôr sa totiž F-PACE ukázal vo výbornom svetle. Vďaka lichobežníkovému zaveseniu predných kolies, agilnému riadeniu, viacprvkovému zaveseniu kolies Integral Link vzadu, pevnému uloženiu ramien náprav, dobre naladeným pružinám a tlmičom, ale aj motoru posunutému prakticky až za prednú nápravu a cielenému smerovaniu krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá (Torque Vectoring) je Jaguar F-PACE precízne ovládateľný za každých okolností a znesie nesmierne veľké priečne sily. Akoby to ani nebolo veľké SUV. A tým vlastne F-PACE do body napĺňa prvoradý cieľ svojich tvorcov – aby jazdil ako každý iný Jaguar. Dodajme, že ku skvelým jazdným vlastnostiam prispieva aj nízka hmotnosť. F-PACE je totiž postavený na celkom novej hliníkovej podlahovej platforme, ktorá zároveň vytvára pevný základ pre zavesenia kolies. V opcii sú k dispozícii adaptívne tlmiče s elektronicky riadenou zmenou tuhosti. Hoci F-PACE jazdí na 18- až 22-palcových kolesách (najväčšie medzi konkurentmi), výborne filtruje nerovnosti.

Päť alternatív

V oblasti motorizácie je zatiaľ na výber päť alternatív – dvojlitrový diesel s výkonom 132 kW, resp. 430 Nm, dieselový trojliter V6 s 221 kW, resp. 700 Nm, dvojlitrový benzíniak so 177 kW, resp. 340 Nm, a kompresorom dopovaný zážihový vidlicový trojliter v dvoch výkonových verziách – 250 kW/450 Nm alebo 280 kW/450 Nm. Dvojlitrový benzíniak sa dodáva iba vo verzii s pohonom zadných kolies RWD, dieselový dvojliter s pohonom RWD aj AWD, ostatné motory poháňajú štandardne všetky štyri kolesá.

Inteligentný pohon 4×4

Elektronika za bežných okolností smeruje všetku hnaciu silu na zadné kolesá, čím sa zachováva základné DNA automobilky Jaguar a zároveň znižuje spotreba paliva. V prípade potreby však pohon 4×4 so systémom IDD (Intelligent Driveline Dynamics) bleskurýchlo presunie adekvátnu časť hnacej sily na predné kolesá. V priebehu 165 milisekúnd dokáže zmeniť rozdelenie hnacej sily z pôvodných 0:100 na 50:50. Vzhľadom na inteligentný pohon 4×4 a ďalším elektronickým pomocníkom je F-PACE mimoriadne zdatný aj v teréne. Pri odbočovaní napríklad posúva väčšiu časť hnacej sily apriori dozadu, aby sa predné kolesá mohli sústrediť na prenos bočných síl. Spomedzi pomocníkov zasa spomeňme novinku – asistent rozjazdu na klzkom povrchu LFL (Low Friction Launch), ktorý prispôsobí reakcie motora daným podmienkam. Revolučný systém All Surcafe Progress Control (ASPC) zasa automaticky reguluje v teréne výkon motora, riadi činnosť prevodovky a rozdeľuje hnaciu sily na nápravy, aby sa vodič mohol sústrediť iba na točenie volantom. Dokonca ani plyn nemusí pridávať a auto pôjde samé. Je to akýsi off-roadový tempomat fungujúci v rozmedzí 3,6 – 30 km/h.   

Verný koreňom

Pri tvorbe F-PACE si dizajnéri dávali veľký pozor na to, aby zachovali typické črty značky Jaguar. To znamená, aby auto pôsobilo ako nízke a dlhé. Preto je F-PACE postavený na dlhom rázvore osí náprav (2 874 mm), preto je bočný profil karosérie dvihnutý dovysoka a preto sú okná úzke. Samotná kabína je opticky posunutá dozadu, zadná časť zasa opticky klesá a piate dvere sú výrazne skosené. Úzke zadné skupinové svetlá opticky rozširujú karosériu. Ďalším dôležitým momentom pre tvorcov bolo, aby si F-PACE zachoval športového ducha aj v interiéri. Tvorcovia chceli, aby vodič sedel „v aute“ a nie „na aute“. Preto je stredový tunel dvihnutý dovysoka a posed pomerne hlboký. Volant je pochopiteľne nastaviteľný v oboch smeroch. Zaujímavosťou je 12,3-palcový virtuálny prístrojový štít, ktorý nahrádza klasické budíky. Vodič si na ňom môže nakonfigurovať zobrazenie údajov v štyroch témach (Journey, Technical, Graphical a Minimal), plus dynamický režim a môže si zvoliť, aby sa na celom displeji zobrazovala navigácia. Na stredovom tuneli je zasa 8- alebo 10,2-palcový dotykový displej informačno-zábavného systému InControl Touch, resp. InControl Touch Pro. Oba sú schopné zrkadliť kompatibilné aplikácie mobilných telefónov. F-PACE môže poslúžiť aj ako Wi-Fi hotspot pre osem zariadení. Nechýba možnosť voľby jazdných režimov a tiež možnosť prispôsobenia dynamického jazdného režimu vlastným preferenciám. Vodič si môže nastaviť ako sa má správať motor, prevodovka, riadenie a podvozok – každý samostatne. Samozrejmosťou sú výberové materiály a vysoká kvalita spracovania a lícovania jednotlivých dielov. Úžitkové hodnoty auta najlepšie dokumentuje objem batožinového priestoru 650 dm3. Pritom miesta na zadných sedadlách je viac než dostatok.

Žiť aktívne

Zaujímavosťou pre ľudí s aktívnym životným štýlom je tzv. Activity Key. Ide o akýsi vode, prachu a otrasom odolný náramok s transpondérom, ktorý máte celý čas na ruke a kľúč od vášho auta môžete zamknúť priamo vo svojom aute. Keď s Activity Key prídete ku kufru auta, F-PACE sa odomkne. Ideálne pre windsurfistov, turistov, ale zíde aj na kúpaliskách, keď si kľúče od auta môžete nechať v bezpečí svojho auta a nemusíte si ich schovávať pod osušku alebo do „tajnej“ priehradky v taške. Mimochodom, náramok nemá baterku, takže sa vám nikdy nevybije. Nestane sa teda, že sa vrátite k autu s kľúčmi vo vnútri a neodomknete ho.

Pravý Jaguar

Jaguar F-PACE je pravý Jaguar so všetkými atribútmi športového a luxusného DNA automobilky, len je trochu vyšší, praktickejší a výrazne zdatnejší v teréne. 

www.jaguar.sk

Načítavam video...

490px2-r351_res.jpg

490px-r695_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Katka so vzácnym ochorením: Rozhodla som sa, že deti mať nebudem
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  4. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť
  8. Tipuj dedinský futbal online a vyhraj zájazd na Ligu majstrov
  1. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  2. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  3. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  4. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  7. Verve services - upratovacia firma, ktorá vznikla z nuly
  8. Kedy s dieťaťom prvýkrát k zubárovi? Odpoveď vás prekvapí
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 464
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 12 805
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 888
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 8 924
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 518
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 2 495
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 440
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týka sa vedeckovýskumnej a vzdelávacej oblasti a taktiež prepojenia teórie s praxou.


6 h

Fasáda je viac ako len estetický prvok domu.


INZERCIA 7 h

Priamo pod svahmi Devínskej Kobyly vyrastie projekt Stockerka. Ide o výnimočné bývanie, ktoré disponuje skvelými parametrami.


9 h
SkryťZatvoriť reklamu