KOŠICE. Celoslovenský prieskum ukázal, že s dopravnou výchovou je nutné začať už v predškolskom veku.
„Preto sme sa rozhodli rozšíriť edukačný multimediálny projekt www.skodahrou.sk aj pre deti z materských škôl.
, deti poznajú semafor. Dopravné značky vnímajú iba čiastkovo. Dieťa cyklista sa pri príprave na jazdu na bicykli spolieha na rodiča. Nekontroluje si stav bicykla, o prilbe uvažuje iba 25 % detí. Úlohu, ako prejsť na bicykli na druhú stranu cesty, zvládlo 60 % detí, správne ukázať odbočenie doprava na bicykli dokázalo 75 % detí. Lepšiu hodnotu, 88 %, dosiahli odpovede ohľadne povinnosti zapnúť si bezpečnostný pás.
„Deti sú aktívnymi účastníkmi cestnej premávky. Zistili sme, že konkrétnu situáciu si zapamätá až 65 % detí v prípade, ak ju videlo, Ambíciou je prispieť aj k zníženiu nehodovosti,“ povedal nám PR manager Škoda Auto Slovensko Roman Rajtár.
Deti prilba netrápi
Ako sa ukázalo počulo a zažilo. Preto je dôležité, aby sme deti pripravili na budúci samostatný a zodpovedný pohyb,“ hovorí psychologička Mária Tóthova Šimčáková.
Chýbajú dopravné ihriská
Projekt, ktorý by mal postupne prebiehať na všetkých ZŠ a MŠ na Slovensku, vo štvrtok predstavili na ZŠ Bruselskej. Deti boli nadšené, výučba prebieha hravou formou.
„Dopravnú výchovu učíme na 1. stupni. Žiaľ, v Ťahanovciach nemáme dopravné ihrisko, a tak musíme chodiť až na Alejovú. Žiaci potrebujú vnímať čo najviac praktických situácií,“ vysvetlil riaditeľ ZŠ Bruselskej Štefan Fabián.
E-learningový projekt Škoda hrou je internetový portál, ktorý je zdrojom informácií pre rodičov, učiteľov, ako aj samotné deti.
„Dnešné deti sa chcú učiť interaktívnym spôsobom, potrebujú dostať nielen informácie, ale aj vidieť to v rôznych príkladoch, situáciách, videách,“ dodala Šimčáková.
Za prvých päť mesiacov tohto roka sa stalo 183 dopravných nehôd, ktoré zapríčinili chodci, z toho až takmer 36 % deti.
Projekt predstavili (z ľava) riaditeľ ZŠ Bruselská Štefan Fabián, psychologička Mária T. Šimčáková a PR manažér Škoda Auto Slovensko Roman Rajtár.
Deti spolupracujú, zabávajú sa a zároveň sa učia.
Žiaci sa nevedeli dočkať, kedy sa ho budú môcť dotknúť.
(krs)